Adam Sęczkowski

Adam Sęczkowski Redaktor naczelny
serwisu Odkrywamy
Idoli, członek
Zarząd...

Temat: Widzowie wybierają TVN

Widzowie wybierają TVN

W wielkim błędzie był ten, kto myślał, że wiosenna ramówka TVN nie spotka się z zainteresowaniem widzów. Okazuje się, że Ci chętnie oglądają to, co już znają – dlatego po raz kolejny hitem jest "Taniec z gwiazdami". Ale również nowe pozycje TVN przypadły widzom do gustu. Bardzo dobre wyniki zanotowały seriale "39 i pół" i "Sąd rodzinny".

Choć na dobre nowa ramówka wystartowała dopiero w miniony poniedziałek, to już w ubiegłym tygodniu TVN zajął świetną, drugą pozycję w rynku telewizyjnym. Stacja Waltera nie wyprzedziła tylko publicznej Jedynki.

Nie ma już żadnych wątpliwości, że hitem numer jeden TVN wciąż pozostają tańczące gwiazdy. Ich zmagania oglądało w niedzielę 5,256 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 30,59 proc. Jeszcze lepiej wyniki ukształtowały się w grupie widzów w wieku 16-49 lat. Tam udziały programu wyniosły 31,24 proc. i były lepsze od minionej (30,49 proc.), czy przedostatniej edycji (26,01 proc.).

Zmiana pory nadawania programu "Clever – widzisz i wiesz" korzystnie wpłynęła na wyniki TVN w czasie 16:45-18:00. Wydanie z niedzieli obejrzało 2,016 mln widzów, a udziały ukształtowały się na poziomie 15,2 proc. (20,9 proc. w grupie 16-49).

Chętnie oglądano też ostatnią niedzielę Kuby Wojewódzkiego. Showman zgromadził przed odbiornikami 2,988 mln telewidzów. Niezmiennie tłumy zasiadają o 18:00, by obejrzeć grę o milion złotych. W ostatnią niedzielę teleturniej Huberta Urbańskiego obejrzało 3,839 mln osób.

Niedziela z premierowymi programami to dopiero początek sukcesów. Nowy odcinek programu "Szymon Majewski Show" zainteresował 3,485 mln widzów. Program odnotował - wśród całej populacji: 26,95 proc., a w grupie 16-49: 27,61 proc. udziałów. Coraz lepsze wyniki osiąga serial "Na Wspólnej". W poniedziałek losy jego bohaterów śledziło 4,78 mln (30,58 proc. udziałów).

Także Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski mają powody do radości. Udziały audycji "Teraz my" były wyższe niż programu Tomasza Lisa, nadawanego w TVP2 tuż po największym hicie polskiej telewizji – "M jak miłość". Program TVN przyciągnął przed szklane ekrany 2,07 mln osób (22,92 proc. udziałów), natomiast "Tomasz Lis na żywo" 2,97 mln (20,53 proc.). Lis zgromadził o 1,5 mln widzów mniej, niż w premierowym odcinku swojego talk-show.

Znakomitą widownię zgromadziły wtorkowe nowości. Debiutujący na antenie stacji Piotra Waltera "Sąd rodzinny" uzyskał we wtorek widownię rzędu niemal 2,3 mln (20,02 proc. udziałów). Telewidzowie chętnie zechcieli też obejrzeć serial "39 i pół". Tę propozycję wybrało aż 3,84 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 28,6 proc.

Prawdziwy sukces TVN osiągnął kolejnego dnia – w środę. Wówczas udziały kanału wyniosły 19,5 proc. TVN zajął drugie miejsce za Jedynką, ale zdeklasował pozostałych rywali. Udziały Polsatu to zaledwie 15,5 proc., a Dwójki jedynie 13,8 proc. Wkład w środowy sukces niewątpliwie ma druga edycja "You can dance – Po prostu tańcz". Początek poszukiwań tanecznych talentów oglądało ponad 3 mln widzów, a udziały wyniosły 22,6 proc.

Świetną pozycję TVN osiąga również o poranku. Jeszcze nieco ponad pół roku temu stacja Waltera była daleko w tyle za konkurencją. Wystartowały jednak codzienne wydania "Dzień Dobry TVN" i teraz to właśnie ten program jest śniadaniowym liderem. Od początku stycznia do końca lutego morning-show TVN oglądało średnio 663 tys. osób (16,99 proc. udziałów), a "Pytanie na śniadanie" TVP2 646 tys. widzów (16,08 proc.). Jeszcze większą przewagą nad dwójkowym programem TVN ma w grupie 16-49. Udziały "Dzień Dobry TVN" wynoszą tu 19,10 proc., a "Pytania na śniadanie" zaledwie 12,86 proc.