konto usunięte
Temat: Meeting for a job - introduction, czyli instrukcja...
Zapodałem ten temat ze względu otrzymywania kilkunastu postów dziennie z pytanianiami jak się przygotować do spotkania o pracę i co robić na spotkaniu o pracę, aby wypaść jak najlepiej i ją wygrać.Wiele osób otrzymuje zaproszenia, ale spala się podczas spotkania i pracy nie otrzymuje.
Trzeba pamiętać, że otrzymanie zaproszenia na spotkanie o pracę, czyli "JOBMEEFOR" nie jest gwarancją otrzymania pracy...,to jest dopiero wstęp do opracowania skutecznej strategii i planu wygrania ostatecznej batalii o pracę.
Dlatego postaram się tutaj dokładnie opisać wszystkie strategie, taktyki, techniki, właściwe reakcjie i sztuczki oraz skuteczne zaplanowanie tego procesu:
Pamiętajcie, jeżeli aktywnie poszukujecie pracy zawsze musicie być przygotowani, że zadzwoni telefon w sprawie spotkania o pracę, czyli zawsze przy sobie musicie mieć notatnik i długopis, aby zapisać sprawnie wszystkie niezbędne dane, godzinę, imię i nazwisko, stanowisko i dokładny adres spotkania, czyli musimy być tak przygotowani, aby telefon od rekrutera Nas niezaskoczył!
W domu też musimy mieć miejsce, gdzie leży długopis i notatnik.
Jeżeli telefon zadzwoni w pracy...trzeba dyskretnie przenieść się w miejsce gdzie nikt ze współpracowników nie będzie słyszał Naszej rozmowy...pamiętajcie o firmowych UCHOLACH szefa i monitoringu biura.
Jeżeli szukacie pracy...pracując realizujecie proces dyskretnie!
-------------------------------------------------------
Co robić i jak się profesjonalnie zachowywać, gdy dzwoni telefon w sprawie pracy?
Tu rada: warto sobie poćwiczyć na sucho rozmowę telefoniczną i ją nagrać, aby sprawdzić jak wypadamy, jak nas słychać i jakie robimy błędy. Trzeba też ćwiczyć tajming i tembr głosu telefonicznego ( przez telefon powinniśmy mówić niższym tembrem głosu, gdyż głos jest wtedy bardziej przkonujący ) i można, to robić np. w łazience przy goleniu lub w czasie kąpieli, czy stosować codzienną gimnastykę głosu i aparatu mowy np. dykcjie i pracy warg.
1/ spokojnie odczekujemy do 4-ch dzwonków { trzeba odchrząknąć, aby głos nie był zaskoczony :) }
2/ staramy się uspokoić emocje ( dwa głębokie oddechy )i nie wpadamy w panikę!
3/ siadamy w miejscu wygodnym gdzie leży przygotowany długopis i notatnik
4/ odbieramy telefon:
/// halo słucham { intonacja wznosząca i tembr głosu zrównoważony raczej niższy i nigdy nie pokazujemy zaskoczenia w głosie }
W słuchawce słyszymy głos osoby rekrutującej, który mówi: ///czy rozmawiam z Panem/Panią XY///
odpowiadamy: //// tak XY jestem przy telefonie witam Pana/Panią////
i teraz UWAGA!
Otrzymamy zaproszenie na spotkanie i wtedy spokojnie nie odrazu potwierdzamy, tylko stosujemy SZTUCZKĘ:
Przykład techniki TELE-RUSTLING PAPER lub techniki rustlingowej:
Rekruter:/// zapraszamy Panią na spotkanie w dniu UUUUU o godzinie HHHHH///
wtedy spokojnie mówimy:
////chwileczkę czy mogę popatrzeć na/w kalendarz, aby sprawdzić, czy już nie mam w tym dniu i o tej godzinie innych umówionych spotakań? { intonacja prosząca }///
SZTUCZKA: do słuchawki mikrofonu trzeba troszeczkę poszurać kartkami, aby osoba słuchająca była pewna, że otwieramy kalendarz i ustalamy termin { stara amerykańska sztuczka " werbalizacji potwierdzania rozmowy telefonicznej TELE-RUSTLING"}
i mówimy:
/// tak mogę w tym dniu spotkać się z Państwem { intonacja wznosząca }///
-----------------------------------------
W przypadku gdy staramy się o pracę na wyższe stanowisko np. menedżera, to musimy pokazać rekruterowi, że nie jestesmy zajęcie i mamy inne termny spotkań, aby nabrać większego szacunku dla Waszej kandydatury, dlatego warto wtedy zastosować TELE-RUSTLING i powiedzieć, że już w tym dniu mamy spotkania i poprosić o inny termin spotkania o pracę, to pokazuje/obrazuje i robi wrażenie osoby pracującej majacej wiele spotkań, czyli skutecznej i aktywnej, co jest ważną cechą w przypadku wyższych stanowisk zarządczych/ menedżerskich.
----------------------------------------------
i teraz ważne:
w czasie rozmowy z rekruterem trzeba zebrać dokładne, precyzyjnie i spokojnie n/w informacje:
- ile osób będzie na spotkaniu i z kim się spotkamy?
- jakie te osoby mają stanowiska
- telefon zwrotny osoby dzowniącej
-----------------------------------------------
dla odważnych:
- warto zadać pytanie, ile będzie trwało spotkanie?
Zapisujemy dokładnie wszystkie informacje!
UWAGA:
Na zakończenie rozmowy musimy rezolutnie podziękować za telefon:
/// uprzejmię dziękuję za zaproszenie na spotkanie...///
-------------------------------------------------
I TERAZ BARDZO WAŻNY ETAP PRZED-SPOTKANIOWY NASZYCH DZIAŁAŃ, aby profesjonalnie się przygotować do spotkania:
Understanding of the search fields of work, czyli rozeznajemy dokładnie firmę pod wględem:
siedziby firmy,prezesów/właścicieli,
działalności,
oddziałów,
ilości zatrudnionych,
oferowanego produktu,
sukcesów,
medale { Gazele Biznesu, Teraz Polska, etc,}
referencji, czyli dla kogo pracowali,
Dokonujemy profesjonalnego RESERCHINGU POLA PRACY i naszych SZANS.
Te dane będą Nam potrzebne w czasie rozmowy o pracę, gdzie zabłyśniemy znajomością firmy do której aplikujemy.
Ale aplikant też musi się zabezpieczyć i sprawdzić firmę po względem swojego bezpieczeństwa, czyli:
- poczytać w interenecie opinie o firmie jej pracowników
- dokładnie sprawadzić jaką formę pracy firma oferuje, gdyż bywa, że szuka frajerów i chce założyć im działalność gospodarczą - wiadomo, że Nas interesuje najlepsza forma, czyli tylko umowa o pracę , czyli etat.
UWAGA: ważne dane zapisujemy w kalendarzu, aby na spotkaniu o pracę wspomagać się tam zapisanymi informacjami.
Teraz omówimy techniki, strategie spotkanie o pracę, ale w następnym temacie, ale w tym wątku.
Dario
Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 29.01.11 o godzinie 17:08