konto usunięte

Temat: Zostań certyfikowanym terapeutą metody opartej na...

Growth trought Play System

podejście oparte na relacjach w pracy z dzieckiem autystycznym- innowacyjne metody

21-23 września 2012 Łódź

Fundacja Zrozumieć Autyzm we współpracy z instytutem RelateToAutism zaprasza wszystkie osoby pracujące z dziećmi autystycznymi( studentów , pedagogów terapeutów, logopedów…..) do wzięcia udziału w pierwszym w Polsce programie szkoleniowym
Stopień 1– Praca z dzieckiem autystycznym w Systemie Growth Through Play

Profesjonalny cykl szkoleń dla terapeutów dający potężne narzędzia do pracy z dziećmi z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami. Jedyne w swoim rodzaju szkolenie oparte na bezpośredniej pracy z dzieckiem. Jeżeli chcesz:

- poznać niedyrektywne techniki pracy z dzieckiem oparte na badaniach naukowych i aktualnym rozumieniu autyzmu
- nauczyć się jak efektywnie wykorzystać je w swojej pracy i jakie metody zastosować w przypadku konkretnych deficytów u dziecka
- uzyskać praktyczne wsparcie w swojej pracy oraz tworzyć programy społeczno-komunikacyjne poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych i bezpośredniej obserwacji
-popracować nad własnym samopoczuciem, zachowaniem energii, kreatywności i wciąż nowych inspiracji do pracy
to szkolenie jest dla Ciebie !

Uczyć możemy się jedynie w relacjach z innymi.

Grow Through Play System to program wspierania rozwoju oparty na relacjach, koncentrujący się na podstawowej kwestii dotyczącej autyzmu- problemach w nawiązywaniu kontaktów społecznych. Program czerpie z aktualnych badań dotyczących autyzmu oraz z wypróbowanych i sprawdzonych metod pracy z dzieckiem autystycznym w oparciu o złożenia psychologii rozwojowej.

Indywidualny styl interakcji podstawą rozwoju.

Plan pracy terapeutycznej oparty jest na szczegółowej i wnikliwej ocenie poziomu rozwoju społeczno-komunikacyjnego. Taka diagnoza pozwala zastosować odpowiedni styl interakcji w kontakcie z dzieckiem aby jak najefektywniej pracować nad zaburzoną sferą. Dzięki prawidłowej ocenie, możliwe jest dobranie i zastosowanie odpowiednich, zindywidualizowanych technik terapeutycznych.

Niezsynchronizowany mózg.

Sposób, w jaki dziecko przetwarza informacje sensoryczne ma fundamentalne znaczenie dla jegoprocesu uczenia się. Techniki systemu Growth throught Play mają na celu poprawę łączności globalnej w mózgu oraz synchronizację półkul poprzez nacisk na intensywne, interaktywne ćwiczenia angażujące wiele zmysłów. System ten pomaga rodzicom i terapeutom określić jakie kluczowe etapy rozwojowe dziecko opuściło, by następnie móc wykonywać odpowiednie, zindywidualizowane ćwiczenia, które pomogą mu wypełnić tę lukę. Dzięki temu dziecko ma możliwość przyswajania i rozwijania nowych umiejętności.

Stopień 1 – Praca z dzieckiem autystycznym w Systemie Growth Through Play

Cele szkolenia Po pierwszym cyklu szkoleniowym uczestnicy:

- dowiedzą się jakie wyróżniamy nowe, oparte na badaniach naukowych, style interakcji z dziećmi autystycznymi, mające na celu zwiększenie społecznego, poznawczego, emocjonalnego i komunikacyjnego rozwoju
- odbędą praktykę, podczas której będą mogli nauczyc się stosować poznane style interakcji
poznają podstawy naukowe, z których style te rozwinęły się
- uzyskają certyfikat uprawniający do pracy metodą Grow Through Play

Stopień 2 – Tworzenie indywidualnych programów rozwijających umiejętności społeczno-komunikacyjne u dzieci z autyzmem

Cele szkolenia Po drugim cyklu szkoleniowym uczestnicy:

nauczą się jak rozpoznać w rozwoju społeczno-komunikacyjnym odpowiednie cele dla dzieci autystycznych
dowiedzą się jak tworzyć zabawy i kreatywne aktywności na podstawie tych celów
otrzymają dostęp do nowych technologi pozwalających skuteczniej monitorować postępy dziecka- platforma internetowa relatetoautism.com

Stopień 3 - Jak uczyć rodziców odpowiedniej pracy z dzieckiem autystycznym

Cele szkolenia Po trzecim cyklu szkoleniowym uczestnicy

będą wiedzieli w jakie techniki pracy wyposażyć rodziców, aby efektywnie wspierali rozwój dzieci w sferze społeczno-komunikacyjnej i emocjonalnej
będą potrafili stosować praktyczne strategie, które są efektywne w szkoleniu rodziców
będą potrafili odpowiednio wspierać rodziców i motywować ich do dalszej pracy
Nasza Fundacja po ukończeniu kursu oferuje zainteresowanym terapeutom współpracę – superwizję, wsparcie, dostęp do ciekawych materiałów, konsultacje, dostęp do zaawansowanej technologii w postaci własnego wirtualnego biura terapii dziecka oraz wielu narzędzi on line w tym testu społeczno- komunikacyjnego.

Terapeuci będą mieli także możliwość otrzymywania na bieżąco informacji o pierwszym w Polsce międzynarodowym projekcie badawczym sprawdzającym skuteczność nowych technik pracy z dzieckiem autystycznym- to pierwsze tego typu badanie kliniczne w Polsce .

Prowadząca: Kat Haughton- dyrektor Relate To Autism

Naukowiec terapeuta i doktorantka Uniwersytetu Lancaster pracuąca nad oceną różnych programów interwencji dla autyzmu. Obecnie współpracuje z ponad 900 rodzinami dzieci z autyzmem i bezpośrednio z dziećmi, prowadzi szkolenia dla rodziców oraz coahing indywidualny, szkolenia dla profesjonalistów. Pracowała z rodzicami w USA, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej. Twórczyni Growth throught Play System oraz wyłączny dyrektor instytutu Relate to Autism http://relatetoautism.com

Terminy: STOPIEŃ I - 21-23 września (zakończony uzyskaniem CERTYFIKATU )- planowane uruchomienie kolejnych stopni na rok 2013

Zapisy : do 20 lipca na adres info@zrozumiecautyzm.pl lub 509576499 (dostępny jest formularz on-line na stronie internetowej http://zrozumiecautyzm.pl)

Koszt : STOPIEŃ I - 1800 zł

Liczba miejsc ograniczona !!!
Iwona Wojtasik

Iwona Wojtasik terapeuta dzieci z
autyzmem w Fundacji
Zrozumieć
Autyzm,t...

Temat: Zostań certyfikowanym terapeutą metody opartej na...

Zainteresowane osoby pracą z dzieckiem autystycznym w oparciu o terapie rozwojowe/relacji zapraszamy do przeczytania najnowszego artykułu

http://zrozumiecautyzm.pl/?page_id=595



Wyślij zaproszenie do