konto usunięte
Temat: Zostań certyfikowanym terapeutą metody opartej na...
Growth trought Play Systempodejście oparte na relacjach w pracy z dzieckiem autystycznym- innowacyjne metody
21-23 września 2012 Łódź
Fundacja Zrozumieć Autyzm we współpracy z instytutem RelateToAutism zaprasza wszystkie osoby pracujące z dziećmi autystycznymi( studentów , pedagogów terapeutów, logopedów…..) do wzięcia udziału w pierwszym w Polsce programie szkoleniowym
Stopień 1– Praca z dzieckiem autystycznym w Systemie Growth Through Play
Profesjonalny cykl szkoleń dla terapeutów dający potężne narzędzia do pracy z dziećmi z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami. Jedyne w swoim rodzaju szkolenie oparte na bezpośredniej pracy z dzieckiem. Jeżeli chcesz:
- poznać niedyrektywne techniki pracy z dzieckiem oparte na badaniach naukowych i aktualnym rozumieniu autyzmu
- nauczyć się jak efektywnie wykorzystać je w swojej pracy i jakie metody zastosować w przypadku konkretnych deficytów u dziecka
- uzyskać praktyczne wsparcie w swojej pracy oraz tworzyć programy społeczno-komunikacyjne poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych i bezpośredniej obserwacji
-popracować nad własnym samopoczuciem, zachowaniem energii, kreatywności i wciąż nowych inspiracji do pracy
to szkolenie jest dla Ciebie !
Uczyć możemy się jedynie w relacjach z innymi.
Grow Through Play System to program wspierania rozwoju oparty na relacjach, koncentrujący się na podstawowej kwestii dotyczącej autyzmu- problemach w nawiązywaniu kontaktów społecznych. Program czerpie z aktualnych badań dotyczących autyzmu oraz z wypróbowanych i sprawdzonych metod pracy z dzieckiem autystycznym w oparciu o złożenia psychologii rozwojowej.
Indywidualny styl interakcji podstawą rozwoju.
Plan pracy terapeutycznej oparty jest na szczegółowej i wnikliwej ocenie poziomu rozwoju społeczno-komunikacyjnego. Taka diagnoza pozwala zastosować odpowiedni styl interakcji w kontakcie z dzieckiem aby jak najefektywniej pracować nad zaburzoną sferą. Dzięki prawidłowej ocenie, możliwe jest dobranie i zastosowanie odpowiednich, zindywidualizowanych technik terapeutycznych.
Niezsynchronizowany mózg.
Sposób, w jaki dziecko przetwarza informacje sensoryczne ma fundamentalne znaczenie dla jegoprocesu uczenia się. Techniki systemu Growth throught Play mają na celu poprawę łączności globalnej w mózgu oraz synchronizację półkul poprzez nacisk na intensywne, interaktywne ćwiczenia angażujące wiele zmysłów. System ten pomaga rodzicom i terapeutom określić jakie kluczowe etapy rozwojowe dziecko opuściło, by następnie móc wykonywać odpowiednie, zindywidualizowane ćwiczenia, które pomogą mu wypełnić tę lukę. Dzięki temu dziecko ma możliwość przyswajania i rozwijania nowych umiejętności.
Stopień 1 – Praca z dzieckiem autystycznym w Systemie Growth Through Play
Cele szkolenia Po pierwszym cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- dowiedzą się jakie wyróżniamy nowe, oparte na badaniach naukowych, style interakcji z dziećmi autystycznymi, mające na celu zwiększenie społecznego, poznawczego, emocjonalnego i komunikacyjnego rozwoju
- odbędą praktykę, podczas której będą mogli nauczyc się stosować poznane style interakcji
poznają podstawy naukowe, z których style te rozwinęły się
- uzyskają certyfikat uprawniający do pracy metodą Grow Through Play
Stopień 2 – Tworzenie indywidualnych programów rozwijających umiejętności społeczno-komunikacyjne u dzieci z autyzmem
Cele szkolenia Po drugim cyklu szkoleniowym uczestnicy:
nauczą się jak rozpoznać w rozwoju społeczno-komunikacyjnym odpowiednie cele dla dzieci autystycznych
dowiedzą się jak tworzyć zabawy i kreatywne aktywności na podstawie tych celów
otrzymają dostęp do nowych technologi pozwalających skuteczniej monitorować postępy dziecka- platforma internetowa relatetoautism.com
Stopień 3 - Jak uczyć rodziców odpowiedniej pracy z dzieckiem autystycznym
Cele szkolenia Po trzecim cyklu szkoleniowym uczestnicy
będą wiedzieli w jakie techniki pracy wyposażyć rodziców, aby efektywnie wspierali rozwój dzieci w sferze społeczno-komunikacyjnej i emocjonalnej
będą potrafili stosować praktyczne strategie, które są efektywne w szkoleniu rodziców
będą potrafili odpowiednio wspierać rodziców i motywować ich do dalszej pracy
Nasza Fundacja po ukończeniu kursu oferuje zainteresowanym terapeutom współpracę – superwizję, wsparcie, dostęp do ciekawych materiałów, konsultacje, dostęp do zaawansowanej technologii w postaci własnego wirtualnego biura terapii dziecka oraz wielu narzędzi on line w tym testu społeczno- komunikacyjnego.
Terapeuci będą mieli także możliwość otrzymywania na bieżąco informacji o pierwszym w Polsce międzynarodowym projekcie badawczym sprawdzającym skuteczność nowych technik pracy z dzieckiem autystycznym- to pierwsze tego typu badanie kliniczne w Polsce .
Prowadząca: Kat Haughton- dyrektor Relate To Autism
Naukowiec terapeuta i doktorantka Uniwersytetu Lancaster pracuąca nad oceną różnych programów interwencji dla autyzmu. Obecnie współpracuje z ponad 900 rodzinami dzieci z autyzmem i bezpośrednio z dziećmi, prowadzi szkolenia dla rodziców oraz coahing indywidualny, szkolenia dla profesjonalistów. Pracowała z rodzicami w USA, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej. Twórczyni Growth throught Play System oraz wyłączny dyrektor instytutu Relate to Autism http://relatetoautism.com
Terminy: STOPIEŃ I - 21-23 września (zakończony uzyskaniem CERTYFIKATU )- planowane uruchomienie kolejnych stopni na rok 2013
Zapisy : do 20 lipca na adres info@zrozumiecautyzm.pl lub 509576499 (dostępny jest formularz on-line na stronie internetowej http://zrozumiecautyzm.pl)
Koszt : STOPIEŃ I - 1800 zł
Liczba miejsc ograniczona !!!