Maciej M.

Maciej M. Jeśli kochasz to co
robisz ... jesteś
najszczęśliwszym
cz...

Temat: TOP TRENDY Z WYŻSZĄ WIDOWNIĄ, 15 MLN PLN Z REKLAM

Tegoroczny festiwal TOPtrendy zanotował drugi najlepszy wynik oglądalności w historii imprezy. Polsat był w czasie transmisji liderem rynku, chociaż niedzielne show Dody i Kayah przegrały z “X Factor”. Wpływy z reklam wyniosły 15 mln zł.

Transmitowany przez Polsat w dniach 3-5 czerwca br. festiwal Sopot TOPtrendy 2011 obejrzało średnio 2,57 mln widzów. Dało to stacji 23,52 proc. udziału w grupie 4+ i 26,17 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement.
Największą popularnością jak zwykle cieszyła się, nadana w tym razem w sobotę, VIII Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 3,24 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 31,92 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert Top, recitale Andrzeja Piasecznego i Seweryna Krajewskiego oraz Kory) oglądało z kolei średnio 2,38 mln osób, a udział wyniósł 23,12 proc.
Najmniej widzów zgromadził trzeci dzień imprezy - jego oglądalność wyniosła 1,98 mln osób przy udziale na poziomie 15,67 proc. Taką mniej więcej widownię miał koncert Dody, zaś recital Kayah śledziło 1,9 mln osób. Polsat przegrał wtedy ze stacją TVN, która emitowała wówczas finał “X Factora” (więcej na temat oglądalności tego show).
Jednak średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy nadający go kanał był liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 17,72 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (14,76 proc.), a czwarta - TVN (14,61 proc.). Polsat był liderem także w grupie 16-49 (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 18,86 proc.).
>>> Show Dody i Kayah na TOPtrendy 2011 – fotorelacja
Tegoroczny festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w dziewięcioletniej historii eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,3 mln widzów.
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 15,1 mln zł. Rok temu mimo mniejszej widowni były one wyższe i uplasowały się na poziomie 19,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów)
Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2011 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
W tym roku impreza zorganizowana została w sopockiej hali Ergo Arena. W przyszłym roku festiwal ma powrócić do wyremontowanej Opery Leśnej.

Tabele: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/toptrendy-z-wyzsz...

źródło: wirtualnemedia.pl