Maciej M.

Maciej M. Jeśli kochasz to co
robisz ... jesteś
najszczęśliwszym
cz...

Temat: "ŚWIATOWE REKORDY GUINNESSA" STRACIŁY WIDZÓW

Nadawana w Polsacie druga edycja programu “Światowe Rekordy Guinnessa” miała niższą widownię niż pokazywana rok wcześniej pierwsza seria, a stacja w czasie emisji show przegrała z konkurencją. Spadły też wpływy reklamowe programu.

Każdy odcinek drugiej odsłony “Światowych Rekordów Guinnessa”, emitowanej w soboty o 17.45, śledziło średnio 1,3 mln widzów, co dawało Polsatowi w tym czasie 11,10 proc. udziału w grupie 4+ i 13,75 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Nadawana rok wcześniej w tym samym paśmie pierwsza edycja widowiska miała średnio 2,04 mln widzów, a udział kanału wynosił wtedy 17,20 proc. w 4+ i 19,52 proc. w 16-49.
W paśmie emisji “Światowych Rekordów” Polsat zajął czwarte miejsce, przegrywając z TVP 1, która nadawała wówczas programy “Wściekłe gary” i “Jaka to melodia?”, co dało jej 27,59 proc., a także z TVN-em (“Majka”, “Kuchenne rewolucje”; 19,53 proc.) i TVP 2 (dokumenty, “Panorama”, “Sport”, “Pogoda”; 11,40 proc.). Wśród widzów z grupy 16-49 Polsat zajął jednak trzecie miejsce, wygrywając z Dwójką.
Wpływy z reklam emitowanych przy drugiej serii “Rekordów” wyniosły 8,4 mln zł. Na poprzedniej edycji Polsat zarobił 8,7 mln zł, a miała o dwa odcinki mniej (dane cennikowe netto bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że program prowadzony przez Macieja Dowbora oglądały głównie kobiety, widzowie w wieku 10-19 lat i po trzydziestce, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

źródło: wirtualnemedia.pl