Maciej M.

Maciej M. Jeśli kochasz to co
robisz ... jesteś
najszczęśliwszym
cz...

Temat: POLSAT POKONAŁ TVP 2 W SYLWESTROWY WIECZÓR

Transmitowana w zeszły piątek impreza sylwestrowa Polsatu, po raz pierwszy w historii, miała większą oglądalność od konkurencyjnego widowiska, które w tym czasie pokazywała telewizyjna Dwójka. Różnica to prawie milion widzów.

Zorganizowaną przez Polsat i Miasto Stołeczne Warszawa “Sylwestrową Moc Przebojów” śledziło średnio 3,65 mln widzów, co dało stacji 27,75 proc. udziału w grupie 4+. Z kolei “Sylwester z Dwójką 2010: Imperium Gwiazd”, odbywający się we Wrocławiu, zgromadził przy odbiornikach 2,75 mln oglądających, a udział stacji wyniósł 21,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jeszcze większa różnica była w grupie komercyjnej - tutaj Polsat miał 29,47 proc. udziału, a Dwójka - 20,44 proc.

W poprzednich latach większą widownię miała zawsze impreza transmitowana przez TVP 2 – zobacz dane sylwestrowych widowisk z 2009 roku, 2008 roku i z 2007 roku.

W kulminacyjnym momencie, czyli między godz. 23.50 w sylwestra a 0.10 już w Nowy Rok Polsat wybrało 4,27 mln widzów, a Dwójkę – 3,97 mln osób. Nadająca wtedy m.in. “Toast noworoczny” Jedynka zgromadziła 1,14 mln widzów, a emitujący film “Vinci” TVN – zaledwie 720 tys.


Najchętniej oglądanym programem w ostatni dzień 2010 roku był “Teleexpress”, który przyciągnął przed ekrany 5,92 mln widzów, a jego udział w rynku wyniósł aż 45,20 proc. Natomiast w pierwszy dzień 2011 roku największą widownię miał tradycyjnie teleturniej “Jaka to melodia?” - wybrało go 6,08 mln osób.

Liderem rynku telewizyjnego zarówno w sylwestra jak i w Nowy Rok była TVP 1. Drugie miejsce zajęła Dwójka. 31 grudnia na podium znalazł się jeszcze Polsat, ale 1 stycznia uplasował się na nim konkurencyjny TVN.

Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy, 31 grudnia, spędzili przed telewizorem średnio 5 godz i 15 min. (rok wcześniej 5 godz. 23 min.), zaś 1 stycznia 6 godz. i 7 min. (6 godz. 5 min.)

źródło: wirtualnemedia.pl