Maciej M.

Maciej M. Jeśli kochasz to co
robisz ... jesteś
najszczęśliwszym
cz...

Temat: LIGA MISTRZÓW PRZEGRYWA Z KONKURENCJĄ

Mecze Ligi Mistrzów, nadawane w Polsacie w środowe wieczory o 20.30, ogląda mniej widzów niż produkcje pokazywane w tym czasie przez głównych konkurentów stacji.

W okresie od 16 lutego do 31 marca br. kanał pokazał w sumie pięć meczów – cztery spotkania 1/8 finału i jedno ćwierćfinałowe. Oglądało je średnio 1,88 mln widzów, dając Polsatowi 13,07 proc. udziału w 4+ i 14,76 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W czasie nadawania spotkań liderem rynku jest TVN, nadający w tym czasie „Na Wspólnej”, „W-11 Wydział Śledczy”, „You Can Dance” i filmy fabularne, co daje mu 22,32 proc. udziału w 4+. Na drugim miejscu znajduje się TVP 1 („Bananowy doktor”, „Misja specjalna”; „Grupa Rafała Kmity...”, filmy i relacje z igrzysk olimpijskich; 17,93 proc.), a na trzecim - TVP 2 („Barwy szczęścia”, filmy fabularne, „Punkt widzenia”, igrzyska olimpijskie; 15,65 proc.).

Jeszcze słabsze udziały, wynoszące odpowiednio 8,61 proc. i 8,97 proc., mają emitowane o 23.00 bloki ze skrótami wszystkich meczów danej kolejki. Gromadzą one średnio 490 tys. widzów.

Wpływy reklamowe z pięciu wspomnianych spotkań Ligi Mistrzów w sezonie wiosennym wyniosły 12 mln zł.

Mecze oglądają głównie mężczyźni, osoby w wieku od 16 do 19 lat oraz powyżej 35. roku życia, mieszkańcy wsi i widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.

ŻRÓDŁO: WIRTUALNEMEDIA.PL