Temat: Wypłaty w Netsales
Dziękuję za soczystą wypowiedź, aczkolwiek:
Sylwia Ambroziak:
Witam.
no witam witam :)
Sylwia Ambroziak:
Panie Damianie, mógł Pan napisać bezpośrednio do mnie wyjaśniłabym to Panu.
Pisałem do Pani w tej sprawie kilkakrotnie przy okazji poprzednich rozliczeń. Nie sądzę, aby mogła Pani odpowiedzieć na moje pytanie z tego tematu czyli
"Jak wyglądają u Was wypłaty z w/w sieci?.. a raczej ich czas realizacji?"
Sylwia Ambroziak:
Faktury wystawia się w drugiej połowie miesiąca, gdyż wcześniej trwa walidacja, która może się przedłużać, jeśli reklamodawca nie podsyła na czas raportów - więc nie jest to nasza wina, jeśli coś się przedłuża. Druga połowa miesiąca oznacza czas od 15 do ostatniego dnia miesiąca, a nie konkretnie 15sty dzień, czy kolejny po 15stym.
Temat ten przedstawia moją subiektywną opinię na temat terminów w Państwa firmie i oparty został na podstawie współpracy z innymi sieciami Afi. Jeżeli konkurencja potrafi uwinąć się z wypłatą za dany miesiąc w przeciągu 14dni po jego zakończeniu to nie możecie mieć pretensji do wydawców że w Waszej firmie oczekują tego samego. Być może konkurencja narzuca reklamodawcą większe tempo, a Wy dajecie im dokładnie 1.5miesiąca na dokonywanie weryfikacji leadów? Gdy tak naprawdę mogą weryfikować leady na bieżąco? Żyjemy w 21wieku, dlatego też nie sądzę że pracownicy firmy X, sprawdzają pojedynczo każdego leada... no chyba że oszczędzają na pensje dla programistów, którzy zapuszczą kombajn filtrujący leady i zostanie tylko garstka podejrzanych = do sprawdzenia ręcznego.
"Reklamodawca nie podsyła na czas raportów - więc nie jest to nasza wina", a czy to moja wina? No też nie, to nie ja tworzyłem umowę wiążącą prawnie reklamodawcę z siecią Netsales i to nie ja umieszczałem zapiski o karach w przypadku niedotrzymania terminów.
Sylwia Ambroziak:
Dodatkowo ma Pan podany link do zakładki z programami, gdzie jest odznaczana walidacja. Gdyby Pan to weryfikował dokładniej, może udałoby się uniknąć korekt, gdyż np. 1 czy 2 programy były jeszcze niezwalidowane, a zwalidowały się w tym czasie, kiedy rachunek "szedł" do nas pocztą.
A więc to wygląda z mojej strony tak:
Dajemy Ci łaskawie link, przeczesuj sobie 7 stron naszych programów w poszukiwaniu programów, z których reklam korzystałeś. Jeżeli na piątej stronie nie dostaniesz oczopląsu i nie zleją Ci się zielone kolorki, to prawdopodobnie przeżyjesz do 7mej strony i odhaczysz już większość programów, przy odrobinie szczęścia większość z nich zostanie już zweryfikowana.
Naszym programistom zapowiadającym wprowadzenie nowego systemu rozliczeń od czerwca ubiegłego roku nie chce się ruszyć tyłeczka bo grają właśnie w Quake, dlatego też podstawowa funkcja, która to może zmieścić się w jednej linijce kodu :
IF(PROGRAM.ZWERYFIKOWANY){ WYŚWIETL ZYSK }ELSE{ IDŹ GRAĆ W QUAKE}
nie zostanie wdrożona, przez najbliższe 10lat, a wydawcy Netsales będą musieli ręcznie sprawdzać czy ich programy przeszły weryfikację czy nie, ściągać wzór faktury (który notabene mógłby również bez problemu ściągać się już wypełniony danymi wydawcy), wypełniać go i wysyłać pocztą. Tysiąc lat przed Eskimosami, Wasza konkurencja wprowadziła takie coś jak automatyczne generowanie faktury/rachunku online, wystarczy kliknąć "wypłać" i gotowe, pieniądze są na koncie w przeciągu 3-7dni! Czy zarząd Netsales może sobie coś takiego wyobrazić? :D Nieee bo po co, nowe rekordy w Quake trzeba nabijać :)
Nie ma tak długiego oczekiwania na wypłatę o jakiej Pan pisze - jeśli tak się zdarza, to ze względu na to, że za wcześnie wydawca wystawia rachunek i musi go potem korygować. Nie ma tu żadnego naszego wpływu na to.
Wystawiam zgodnie z zaleceniem po 15stym, sprawdzając czy programy zostały zweryfikowane. Mimo to trafił mi się taki kffiatek że prosiła Pani o korektę faktury, bo ponoć wystawiłem ją zawyżoną o ~216zł , jak się okazało mój dochód za dany miesiąc również się zmniejszył o tą kwotę w statystykach - po prostu zniknęła! Nie powiedziała nawet papa, ktoś od Was odjął pewną kwotę od moich statystyk nie umieszczając informacji dlaczego? Równie dobrze ktoś może skasować cały dochód i powiedzieć że nie wie o co chodzi, statystyki nie kłamią, a to że wcześniej była inna kwota to jakaś fatamorgana.
Sylwia Ambroziak:
Poza tym rachunki wystawia się normalnie co miesiąc i tak płacimy. Przecież jeśli wystawi Pan rachunek za styczeń pod koniec lutego, to kolejny wystawi Pan też po walidacji pod koniec marca.
Jeżeli nie posiadacie Państwo interesującego mnie programu, na dany miesiąc, to nie wypłacam co miesiąc.
Abstrahując jeżeli zwlekalibyście z wypłatą rok czasu, a współprace zacząłbym rok temu to też teraz otrzymywałbym wypłatę co miesiąc :)
Sylwia Ambroziak:
Rachunki są weryfikowane praktycznie na bieżąco, przy czym proszę wziąć pod uwagę, że mamy wielu wydawców i są oni obsługiwani w kolejności zgłoszeń.
Skoro wystawiam rachunek możliwie najwcześniej i wysyłam go priorytetem już 15stego, a wypłatę dostaje po 30 dniach to podejrzewam że reszta wydawców koczuje 15stego przed waszą siedzibą jak na otwarciu MediaMarkt i przez kolejne 30 dni sprawdzacie ich rachunki bo byli pierwsi, no i współczucia dla tych którzy wyślą rachunek tydzień później niż ja - dostają wypłatę po 2 mies? :)
Sylwia Ambroziak:
Dodatkowa sprawa - proszę zauważyć że opis w zakładce płatności zmienił się odrobinę, teraz jest tam prośba o wystawianie rachunków po walidacji na koniec miesiąca, bo niestety zwrot "wystaw rachunek po 15stym jeśli masz programy zwalidowane" skutkował tym, że niewiele osób sprawdzało walidację, tylko po prostu 15 czy 16stego wystawiali rachunki bez sprawdzania walidacji, co jest obligatoryjne dla wydawców.
Prościej byłoby jednak pogonić do pracy programistów o dodanie jednej linijki kodu. Dodatkowo warto pomyśleć o tym że sam panel wydawcy nie jest ani intuicyjny ani przyjazny dla userów ;-) Działa niczym ruski czołg (zrobiony byle by chodzić i się nie rozsypać), nie wspominając już o tym jakiego lenia mieli Wasi webdeveloperzy aby chociaż przetłumaczyć niektóre części serwisu z ang na polski! Ps. korzystając z okazji mailing jaki wysyłacie o nowych programach często zawiera błędne linki, działa tylko tak jak na leży na deskopie prezesa. Gdy klikniemy w nazwę kampanii z mailingu zamiast zostać przekierowani do jej opisu trafiamy na info:
Brak aktywnych kreacji do tej kampanii.
Szukanie zaawansowane
nie wspominając o tym że nawet HTML tam się błędnie wyświetla, klikając na "Weź udział w programie" - zamiast brać udział trafiamy na tą samą stronę, z tym samym błędem.