![Piotr O.](https://static.goldenline.pl/user_hidden_basic.jpg)
Piotr O. Doradca medialny
Temat: Ruszyła telewizja dla gejów
Nasz koleżanka z Wiednia - Magda Żelasko napisała intrygujący artykuł.Co sądzicie o takiej tv???Pierwsza niemiecka telewizja „Timm“ skierowana do mniejszości seksualnej wystartowała 1. listopada. Na razie czas nadawania ograniczony jest do sześciu godzin dziennie (18:00 – 24:00, w weekendy o kilka godzin dłużej). Oprócz własnych produkcji, które wypełnią 20-30 procent czasu antenowego, ramówka obejmuje wiadomości, reportaże, filmy i kultowe serie, takie jak „Queer Eye“, „Manhunt“ czy „Fur TV“. Rozczarowani będą ci, którzy spodziewali się gejowskich filmów porno – kierownictwo telewizji stanowczo odżegnuje się od tej strategii. Grupę docelową stanowią geje, ale także ich rodziny i przyjaciele. „Liczymy, że oryginalna koncepcja telewizji pozwoli nam zainteresować ofertą nie tylko gejów, ale także lesbikji i heteroseksualną część społeczeństwa“ – zapowiada redaktor naczelny Jochen Hick.
Telewizja ma docelowo finansować się z wpływów z reklam, na razie pieniądze na projekt wyłożyli jej sponsorzy (m.in. grupa wydawnicza Madsack). Według szacunków, w Niemczech mieszka około 3,65 miliona homoseksualistów, z których blisko połowa może odbierać „Timm“ przez kabel lub satelitę. Wybrane fragmenty programu będą dodatkowo dostępne w internecie na platformie stacji (http://timm.de). Redaktorem naczelnym został doświadczony dziennikarz i filmowiec Jochen Hick, który już zapowiedział emisję kontrowersyjnych dokumentów, jak „Gay Muslims“. „Jesteśmy stacją oryginalną, świeżą, ale i niewygodną. Poprzez sięganie po odważne tematy chcemy sprowokować społeczeństwo do dyskusji“ – tłumaczy Hick.
Docelowo multimedialna platforma ma objąć telewizję, internet, radio i prasę. Dyrektor telewizji Frank Lukas jest przekonany, że przedsięwzięcie skazane jest na sukces: „Nasza grupa docelowa znajdzie w jednym miejscu to wszystko, czego wcześniej mozolnie szukała na wielu kanałach.“ Start telewizji poprzedziły niemal roczne badania rynku: „W obsługiwanej przez nas grupie zapotrzebowanie na informację i rozrywkę jest wyjątkowo wysokie“ - dodaje Lukas. Sporym zainteresowaniem cieszy się także program randkowy „Homecheck“, w którym jednak nie przewidziano występu damskich kandydatek.Piotr O. edytował(a) ten post dnia 13.01.09 o godzinie 14:25