Magdalena
Żelasko
Dyrektor LET'S CEE
Film Festival
Temat: Przepis na internetową gwiazdę
W przyszłości każdy będzie sławny przez 15 minut” – powiedział ponad cztery dekady temu Andy Warhol. Dziś, za sprawą globalnej sieci, twierdzenie to przestało być futurystyczną wizją artysty…E-celebryci, czyli gwiazdy internetu, nie są nowym zjawiskiem – społeczeństwo internetowe zna ich od kilku lat. Momentem przełomowym, umożliwiającym e-celebrytom zaistnienie w świadomości internautów, było utworzenie w 2003 r. portalu MySpace. Jednak prawdziwy impuls, który zmienił znaczenie pojęć „gwiazdorstwo” oraz „sława”, nastąpił dopiero w 2005 r. wraz ze startem serwisu YouTube.com. Zaroiło się w nim od postaci, na temat których fama – zwykle dzięki ich osobliwym talentom – rozprzestrzeniała się w obrębie sieci z prędkością godną newsów z pierwszych stron gazet. Z czasem zaczęli interesować się nimi także marketerzy.
Cały artykuł + wywiad z Gracjanem Roztockim (w którym ujawnia plany na najbliższe miesiące) do poczytania na: http://marketingandmore.pl/search/artykuly_single/arti...
Zapraszam do dyskusji :)Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 09.01.09 o godzinie 18:14