Zbyszek Grochowski

Zbyszek Grochowski Dobrze
zorganizowany,
analitycznie myślący
fascynat muzyki.

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Robert Korzeniewski:

Hehe nie nie, nie do konca mnie zrozumiales ale i ja nie wyjasnilem wszystkiego konkretnie. Na poczatek legislacja i prawo, ktore moim zdaniem w wiekszej mierze powinno sie odnosic do mediow publicznych. Nasze prawo jest pelne dziur i niedoskonalosci co potrzeba zmienic. Na przyklad, radia maja grac iles procent polskiej muzyki ale... wylacznie w jezyku polskim. Jak promowac polskich tworcow nie tylko w kraju jak maja spiewac tylko po naszemu? Dwie wersje? bez sensu.
Abba się promowała w dwóch wersjach i nie czuła z tym obciachu ;-) Ale zgadzam się - odgórne narzucanie takich rzeczy to kanał.
Takich kwiatkow jest wiecej.
Koncesje, czestotliwosci, i caly balagan KRRiTV sprzyja monopolizacji. Jak napisalem nie ma miejsca na roznorodnosc.
Nie idz na skroty mowiac wyjebmy wszystko to bedzie lepiej bo to zakrawa na anarchie i chaos.
W USA nie mają mediów publicznych oraz ogromną swobodę i mają ogromny z tym chaos. Na szczęście mają chaos, bo dzięki temu ich branża rozrywkowa jest tam gdzie jest :-)
Aktualne prawo powstawalo pod naciskami lobbystow i pod interesy konkretnych osob. Swiat sie zmienia wiec potrzeba zmienic i prawo.

Zmiany prawa spowodują odcięcie jednych lobbystów na poczet drugich i pochopne nadzieje na zmiany ;-)

Co do radia w UK. Z mojej wypowiedzi wynika ze w radiach prywatnych nadawca moze sobie grac co chce w/g takiego schematu jaki chce, bo jak zle zagra to nie zarobi.
Abys zrozumial o co mi chodzi dodam "ZLE" lub "DOBRZE" nie oznacza komercyjnie, nie ambitnie (nie cierpie tego slowa), nie artystycznie czy jak tam sobie chcesz :)
Powiedzialem ze BBC to radio odgornie sterowane ale na tyle dobrze ze spelnia swoja role misyjna nie odbiegajac od promocji dobrej muzyki rowniez komercyjnej wlasnie przez podzial na kanaly i ustalone zasady.

Trochę Cię sprowokowałem i to umyślnie ;-) Przy czym BBC to ewenement na skalę świata chyba, więc słaby przykład, choć dość jaskrawy.
Tomasz D.

Tomasz D. www.9studios.co.uk

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

wy tu gadu gadu, a my juz dzialamy w tym kierunku :PPP skrzyknal sie 'kwiat polskiej Djki na wygnaniu' ;) polaczylismy sily z lokalnymi zapalencami i tak doszlismy do wniosku ze albo nazekamy i cos z tym robimy albo morda w kubel i nie ma ujadania 'jak to zle jest w okolo'.
deepblue fm startuje na dniach, narazie tylko na poludniowo-zachodnim wybrzeżu Anglii, ale wszystko juz jest przygotowywane pod streaming internetowy :)
na marginesie dla chcacego nic trudnego , nadawac mozna nawet z walsnego kompa przy laczu 2mb dla kilkudziesieciu osob [ale czy na poczatek potrzeba wiecej?] w necie jest mnostwo programow do streaminu, nawet chyba staruszek winamp ma taki plugin, bo na dobra sprawe co wiecej potrzeba? :)
komp, w miare szybkie lacze, virtual dj, albo dla bardziej ambitniejszych serato + 2 decki + mixer.Tomasz Dobies edytował(a) ten post dnia 14.11.08 o godzinie 15:26
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Z Twojej wypowiedzi wynika, że dobrą muzę puszcza tylko państwowe radio w UK, co wiadomo - jest bzdurą, bo pirackie lokalne (często osiedlowe) stacje kreowały gusta ludzi od lat, zwłaszcza w Londynie. I to od czasów Animalsów po bristol sound.Zbyszek Grochowski edytował(a) ten post dnia 14.11.08 o godzinie 12:44

To racja,ale BBC ma bardzo duzy udzial w kreowaniu gustow ludzi od lat. I to chyba duzo wiekszy z racji swojego zasiegu itp niz pirackie stacje, ktore sa mocno undergroundowe.

A Polskie Radio to pożal się Boże..zatrzymało się w rozwoju ...

konto usunięte

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Agnieszka Nitka:
Aleksandra Kalinowska:
Na początek zróbcie badania rynku... sama inicjatywa to kropla w oceanie bo przeciez nie w morzu ;)

To jest bardzo niegłupi pomysł ;D
Oczywista oczywistość ;P
Bierz się za badania ;D

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Bogumił Śladowski:

A Polskie Radio to pożal się Boże..zatrzymało się w rozwoju ...


Jesli trojka sie zatrzymala w rozwoju, to ciekaw jestem gdzie sie zatrzymala reszta:)))
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Porównaj sobie publiczne BBC Radio z Polskim Radiem to będziesz wiedział o co mi dokładnie chodzi:)

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

jasne. Mozemy tez porownac polski parlament z brytyjskim. Warszawe z Berlinem. Syrenke z Ferrari. Polskie drogi z niemieckimi.

porownanie polskiego radia z bbc oczywiscie ma jakis sens, ale zyjemy w troszke innych realiach gospodarczo - mentalno - politycznych, w ktorych bbc nie musialoby sobie radzic juz tak dobrze.

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

a propos polskiego radia.

dzis w dniu oficjalnej premiery plyty mojego zespolu afro kolektyw wydawanej przez polskie radio, dystrybutor(warner) wycofuje ja ze sklepow. Dlaczego? bo jako ostatni index umieszczony jest gromikie "wypi....lac" zarejestrowane podczas jednego z koncertow( sami to zaintonowalismy:)). poniewaz w radiu ktos wlasnie wylecial(jakis szef) - odebrano to dosyc osobiscie:)

ot - i cenzura.

ale taki jest polski folklor

pare osob zdazylo plyte kupic na 2ch przedpremierowych koncertach. Będą mieli egzepmlarze kolekcjonerskie:)
Tomasz D.

Tomasz D. www.9studios.co.uk

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Miłosz Wośko:
jasne. Mozemy tez porownac polski parlament z brytyjskim. Warszawe z Berlinem. Syrenke z Ferrari. Polskie drogi z niemieckimi.

porownanie polskiego radia z bbc oczywiscie ma jakis sens, ale zyjemy w troszke innych realiach gospodarczo - mentalno - politycznych, w ktorych bbc nie musialoby sobie radzic juz tak dobrze.


oczywiscie ze powinnismy to porownywac i dazyc do tego zeby bylo tak samo dobre, albo lepsze.

prosty zabieg wyrzucic 'cenzorow-narzucaczy gustow' i zatrudnic kogos z prawdziwego zdarzenia, jak to zrobilo BBC.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Bogumił Śladowski:
A Polskie Radio to pożal się Boże..zatrzymało się w rozwoju

mam inne wrażenia, jeśli chodzi choćby o Trójkę, zresztą rozgłośnie regionalne PR również są (przynajmniej te, które znam) bardziej rozwojowe - i po prostu odważniejsze muzycznie - niż czołówka (w sensie słuchalności) stacji komercyjnych. Jeśli ktoś chce posłuchać np. autorskiej audycji heavymetalowej, hip-hopowej, czy poświęconej reggae lub jazzowi - i posłuchać w takich audycjach nowości (a nie sprawdzonych, odgrzanych kotletów sprzed 10 lat) ze świata i z Polski, to ma do dyspozycji głównie stacje publiczne plus kilka sformatowanych małych stacji komercyjnych (np. z koszyka Agory).
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

Miłosz Wośko:
a propos polskiego radia.

dzis w dniu oficjalnej premiery plyty mojego zespolu afro kolektyw wydawanej przez polskie radio, dystrybutor(warner) wycofuje ja ze sklepow. Dlaczego? bo jako ostatni index umieszczony jest gromikie "wypi....lac" zarejestrowane podczas jednego z koncertow( sami to zaintonowalismy:)). poniewaz w radiu ktos wlasnie wylecial(jakis szef) - odebrano to dosyc osobiscie:)

ot - i cenzura.

ale taki jest polski folklor

pare osob zdazylo plyte kupic na 2ch przedpremierowych koncertach. Będą mieli egzepmlarze kolekcjonerskie:)

Niezle jaja! XXI a tu widze wciaz ciemnogrod! Chcialem Was posluchac na Urodzinch Radia Kampus,ale nie zdazylem. Znajomy Was bardzo polecal. Zdazylem na koncert Vava Muffin, ktory zrobil na mnie b. pozytywne wrazenie choc na codzien nie slucham takiej muzyki.
Zbyszek Ziemka

Zbyszek Ziemka Handel Detaliczny,
Produkcja,
Nowoczesne
wzornictwo, Pol...

Temat: Komercyjne stacje radiowe a potrzeby branży

"... winę ponoszą przede wszystkim media - które skompromitowały się, bo przez lata robiły ludziom wodę z mózgu. Ale tu akurat niewiele się zmieniło: wciąż to media decydują, co jest prawdą, a co nie, co należy do mainstreamu, a co jest marginesem. Może teraz powinniśmy się buntować właśnie przeciw mediom?..."

(Olivier Stone)



Wyślij zaproszenie do