Temat: Gracjan i Roland w reklamach Media Markt
Piotr O.:
Podoba wam sie pomysl wykorzystywania takich niestandardowych > osobowosci jak oni czy Kononowicz do promocji??
Każdy, kto pamięta inne reklamy MM, ma zapisane w podświadomości słowa: "nie dla idiotów". Obecne reklamy to pokazywanie palcem nietypowych, "barwnych" ludzi, a oglądający to bezmyślnie telewidzowie, dopowiedzą sobie w podświadomości słowo "idiota" jak wytresowani - na widok logo Media Marktu.
Dla mnie to przegięcie, bo obaj ci goście NIE są idiotami. Zaburzenia takie jak nerwice, adhd, czy schizofrenia (na którą przynajmniej jeden z nich ewidentnie cierpi sądząc po wykluczających się ruchach np. w obrębie mimiki) nie są chorobami "z głupoty". Przyklejanie łatki "idiota" w takiej sytuacji to mniej więcej to samo, jak nazwanie kogoś, kto sobie roztrzaskał kręgosłup i jeździ na wózku słowem "niedorozwój".
Może jakiś dresiarz dzięki tej reklamie utwierdzi się w przekonaniu, że gość z bujną czupryną, lub w kolorowych spodenkach to idiota i że prawdziwa inteligencja goli się na łyso, mówi wyćwiczonym, sztucznym basem i chodzi "z telewizorami pod pachami".
Odpowiadając więc na pytanie - nie podoba mi się to - do MM chodzę co najwyżej potestować sprzęt - po takich reklamach mam ochotę go tylko bardziej "katować" ;)