Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

sprawa wyglada nastepujaco: usluga to swiadczenia medyczne dla osob starszych (kolo 60 lat), reklama ma byc kierowana do ich dzieci, poniewaz to oni maja nabywac nasz produkt.

w jaki sposob i gdzie najskuteczniej dotrzec do wyzej wymienionych "dzieci", czyli osob w przedziale 40-50 lat???

moze ktos z was ma jakis pomysl na mala kampanie???

czekam na odpowiedzi
pozdrawiam
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

marketing360 czy tylko internet?

konto usunięte

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Artur P.:
marketing360 czy tylko internet?

i jakiego typu są to świadczenia?
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

swiadczenia to obsluga medyczna, wizyty pielegniarek, dostarczanie lekow itp.

calosc ma byc poparta dobra strona internetowa, jednak na poczatek chcemy dotrzec do odbiorcow w jakis nietypowy sposob, bannery reklamowe w internecie tez na pewno wykorzystamy
Elżbieta Musiał

Elżbieta Musiał New Business
Director;
PeterWild&Partners

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Hmmm...
Zakładamy, ze grupa 40- 50, do której chcesz trafić z usługą (pewnie nie tanią) musi nieźle zarabiać... Tak?
Proponuję spróbować "wrzucić" coś do prasy skierowanej
do np. managerów.
Jeśli Wasya działaność jest regionalna, to zrób insert
do wybranego nakładu na dany region (miasto, województwo),
jeśli działalność jest ogólnopolska - to pewnie byłoby taniej
z jakąś niewielką powierzchnią reklamową.
Możesz też ograniczyć się do reklamy w magazynach trafiających imiennie do konkretnej osoby... Takie pisma ma teraz większość banków dla swoich klientów "VIP", czyli takich, któtym na konto wpływa okreslone (spore!) wynagrodzenie co miesiąc. Takie magazyny nie mają ogromnych nakładów (co pozytywnie wpływa na koszt zamieszczenia reklamy) ale docierają do wyselekcjonowanej grupy odbiorców...
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Elżbieta M.:
Hmmm...
Zakładamy, ze grupa 40- 50, do której chcesz trafić z usługą (pewnie nie tanią) musi nieźle zarabiać... Tak?
Proponuję spróbować "wrzucić" coś do prasy skierowanej
do np. managerów.
Jeśli Wasya działaność jest regionalna, to zrób insert
do wybranego nakładu na dany region (miasto, województwo),
jeśli działalność jest ogólnopolska - to pewnie byłoby taniej
z jakąś niewielką powierzchnią reklamową.
Możesz też ograniczyć się do reklamy w magazynach trafiających imiennie do konkretnej osoby... Takie pisma ma teraz większość banków dla swoich klientów "VIP", czyli takich, któtym na konto wpływa okreslone (spore!) wynagrodzenie co miesiąc. Takie magazyny nie mają ogromnych nakładów (co pozytywnie wpływa na koszt zamieszczenia reklamy) ale docierają do wyselekcjonowanej grupy odbiorców...


no tak, myslalem podobnie, ale jak zachecic ich do skorzystania z tej uslugi?

co moze ich do tego przekonac?

moze ktos z was powie mi czego sam by potrzebowal(gdzie, w jakiej formie reklama, itd., zeby go to zainteresowalo?

konto usunięte

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

[author]Radosław
Mariola Kowalska

Mariola Kowalska Doradca Biznesowy,
Pro-Bono/
Mazowieckie Sioło
Julianówka

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50


Jeżeli mój skromny głos coś znaczy to zweryfikujcie założenia kampanii. To nie 40 latkowie mają pieniądze a 60ciolatkowie - ci którzy mają 40-50 lat i pieniądze nie kupują takich prezentów. Troska o zdrowie pprzychodzi z wiekiem. Koncepcja młodszy kupuje starszemu przeczy temu założeniu.

No cóż - pozwolę sobie wyrazić odmienną opinię... Znam sporo osób "w okolicach 40tki" które są znacznie lepiej sytuowane, niż ich rodzice. Znam wiele przypadków, w których tym rodzicom 60+ starcza może na przysłowiowy chleb ale w kwestiach leczenia - są zdani na służbę zdrowia uspołecznioną - z odległymi terminami przyjęcia przez lekarzy specjalistów, wątpliwą jakością obsługi np. w rejestracjach przychodni etc. I to właśnie ich dzieci starają się zapewnić wsparcie prywatnej służby zdrowia.. Istnieją ubezpieczenia zapewniające opiekę w lecznicach typu LIM, Medicover - niestety niektóre z nich stawiają górną granicę wieku, powyżej której nie chcą przyjąć pacjenta pod swe skrzydła w ramach rzeczonych składek. Czy w omawianym przez Ciebie, Radosławie, przypadku też tak jest?Mariola Kowalska edytował(a) ten post dnia 02.09.07 o godzinie 20:39
Arkadiusz Gnat

Arkadiusz Gnat Manager Ośrodka
Kształcenia Dekarzy

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

myślę że pomogła by kampania plakatowa w placówkach służby zdrowia, gdzie spędza się dłuugie godziny w oczekiwaniu :).

Internet:
CTR bannerów na portalach branzowych to od 0,8%-3% na ogólnych mizeeerna. Jeśli chodzi o marketing wzrokowy i budowanie marki to chyba nie tędy droga, bo wypadało by bezpośrednio do zainteresowanych trafić. My z marketingu zwracamy uwagę na bannerki, ale czy inni... ? :)

Jeśli chodzi o internet to proponuję artykuły wszelkiego rodzaju od zwykłych PRowych do tych sponsorowanych.

Dobrą rzeczą by był newsletter skierowany do targetu w tym właśnie wieku, ale nie taki standardowy o pani "kowalskiej" tylko coś z jajem, coś co sprowokuje odbiorcę...

Powodzenia...

konto usunięte

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Mariola K.:

Jeżeli mój skromny głos coś znaczy to zweryfikujcie założenia kampanii. To nie 40 latkowie mają pieniądze a 60ciolatkowie - ci którzy mają 40-50 lat i pieniądze nie kupują takich prezentów. Troska o zdrowie pprzychodzi z wiekiem. Koncepcja młodszy kupuje starszemu przeczy temu założeniu.

No cóż - pozwolę sobie wyrazić odmienną opinię... Znam sporo osób "w okolicach 40tki" które są znacznie lepiej sytuowane, niż ich rodzice.
to jescze nic nie oznacza :(
Znam wiele przypadków, w których tym rodzicom 60+ starcza może na przysłowiowy chleb ale w kwestiach leczenia - są zdani na służbę zdrowia uspołecznioną
to nadal nie ma nic wspólnego z lupowaniem produktów w prezencie "dla rodziców"
- z odległymi
terminami przyjęcia przez lekarzy specjalistów, wątpliwą jakością obsługi np. w rejestracjach przychodni etc. I to właśnie ich dzieci starają się zapewnić wsparcie prywatnej służby zdrowia..
Nadal nie nawiązuje do tej grupy. zresztą nie twierdzę, że takich ludzi nie ma ja tylko poddaję w wątpliwośc opracie reklamy na takich przesłankach. W reklamie nie działa sforumołowanie "znam ludzi, którzy tak robią" ... działają Badania.

Nie chcę uchodzić na za kogoś cynicznego. Patrzę tylko na to jak na produkt i jego reklamę a nie stosunki społeczne - jedyna "mocniejsza" metoda to wzbódzenie poczucia winy w grupie 40+ względem 60+. Tylko po prostu radziłbym się zastanowić czy nie wyjdzie mimo wszystko 3 razy taniej dotrzeć od razu do 60+. Na jakich przesłankach (po za "odczuciami") opieracie założenia takiej kampanii ?.
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Mariola K.:

No cóż - pozwolę sobie wyrazić odmienną opinię... Znam sporo osób "w okolicach 40tki" które są znacznie lepiej sytuowane, niż ich rodzice. Znam wiele przypadków, w których tym rodzicom 60+ starcza może na przysłowiowy chleb ale w kwestiach leczenia - są zdani na służbę zdrowia uspołecznioną - z odległymi terminami przyjęcia przez lekarzy specjalistów, wątpliwą jakością obsługi np. w rejestracjach przychodni etc. I to właśnie ich dzieci starają się zapewnić wsparcie prywatnej służby zdrowia.. Istnieją ubezpieczenia zapewniające opiekę w lecznicach typu LIM, Medicover - niestety niektóre z nich stawiają górną granicę wieku, powyżej której nie chcą przyjąć pacjenta pod swe skrzydła w ramach rzeczonych składek. Czy w omawianym przez Ciebie, Radosławie, przypadku też tak jest?Mariola Kowalska edytował(a) ten post dnia 02.09.07 o godzinie 20:39


nie planujemy zadnej granicy wiekowej, chcemy dotrzec do osob starszych bez zadnych ograniczen z naszej strony, nie obejmujemy ich ubezpieczeniem, tylko gwarantujemy opieke medyczna, nie jestesmy fundacja, ale ograniczenia wiekowe w naszym projekcie nie maja sensu.

plakaty w osrodkach zdrowia to rzecz normalna i te tez planujemy, ale ciagle poza tym wszystkim szukamy czegos specjalnego, co sprawi, ze projekt ruszy z dobrym wynikiem, czegos
ekstra...............
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Moim zdaniem potrzebujecie porządnej strategii -- zarówno wizerunkowej, jak i potem przełożenia tego na media plan. Zajmujemy się czymś takim, ale jeśli chcesz sam...

Przekonaj tych ludzi, że Twoje usługi mają jakąś wartość. Ponieważ są to ludzie z pieniędzmi, będą chcieli te pieniądze wymienić na dwie rzeczy: zdrowie i czas (czyli rzeczy, których de facto nie można za pieniądze kupić, ale można próbować). Przekonaj ich, że Twoja usługa pozwoli im oszczędzić czas (i przeznaczyć go np. na spędzenie z rodziną) lub podreperować zdrowie (albo profilaktycznie). Powinno chwycić :)

Co do mediów -- internet dla tej grupy wiekowej to jednak medium posiłkowe, nie główne. Macie jakieś ograniczenie terytorialne, czy dla całej Polski?

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

[author]Radosław

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Marcin D.:
Radosław Łukasiewicz:
sprawa wyglada nastepujaco: usluga to swiadczenia medyczne dla osob starszych (kolo 60 lat), reklama ma byc kierowana do ich dzieci, poniewaz to oni maja nabywac nasz produkt.
w jaki sposob i gdzie najskuteczniej dotrzec do wyzej wymienionych "dzieci", czyli osob w przedziale 40-50 lat???

Pamiętam podobną koncepcję z Biovitalem na prezent dla starszych - fajna koncepcja ale to kalka rozwiązań z zagranicy.

Jeżeli mój skromny głos coś znaczy to zweryfikujcie założenia kampanii. To nie 40 latkowie mają pieniądze a 60cio latkowie - ci którzy mają 40-50 lat i pieniądze nie kupują takich prezentów. Troska o zdrowie pprzychodzi z wiekiem. Koncepcja młodszy kupuje starszemu przeczy temu założeniu.

nie mogę się zgodzić z pańska opinią, mam wiele pretensji do swoich rodziców, ale o ich zdrowie zawalczyć jestem gotów w każdej chwili, o ich komfort również - oni o mój dbali jak waliłem w pieluchę i skoro mogę im ułatwić działam.
Wiele osób dobiegających 40 - tki zaczyna myslec o swoich rodzicach i o tym, że za jakiś czas będzie trzeba dźwigać ten " ciężar ".

konto usunięte

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

nie mogę się zgodzić z pańska opinią, mam wiele pretensji do swoich rodziców, ale o ich zdrowie zawalczyć jestem gotów w każdej chwili, o ich komfort również
JA też

ale Panie Marcinie nie zrozumiał pan w ogóle o czym pisałem to smutne :(

Generalnie to nieco zabawne, że wątek nazywa się Reklama, marketing, marka a ludzie bawią się w socjologię i analizę własnych odczuć. to jest BARDZO WAŻNE. Ale nie o to chodzi w projektowaniu kampanii!.

Słusznie Napisał Paweł Tkaczyk: potrzebujecie porządnej strategii.
Radek Ł.

Radek Ł. Marketing
internetowy,
e-commerce

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Paweł T.:
Moim zdaniem potrzebujecie porządnej strategii -- zarówno wizerunkowej, jak i potem przełożenia tego na media plan. Zajmujemy się czymś takim, ale jeśli chcesz sam...

Przekonaj tych ludzi, że Twoje usługi mają jakąś wartość. Ponieważ są to ludzie z pieniędzmi, będą chcieli te pieniądze wymienić na dwie rzeczy: zdrowie i czas (czyli rzeczy, których de facto nie można za pieniądze kupić, ale można próbować). Przekonaj ich, że Twoja usługa pozwoli im oszczędzić czas (i przeznaczyć go np. na spędzenie z rodziną) lub podreperować zdrowie (albo profilaktycznie). Powinno chwycić :)

Co do mediów -- internet dla tej grupy wiekowej to jednak medium posiłkowe, nie główne. Macie jakieś ograniczenie terytorialne, czy dla całej Polski?


zgadza sie mamy ograniczenie. bedziemy dzialac na terenie warszawy i okolic.

konto usunięte

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Zgoda z @Pawłem. Strategia, odpowiedni insight i strategia mediowa - to jedna strona medalu. Druga, a raczej pierwsza - jaki cel ma mieć kampania?
Dobry stary pedlar jest najlepszym możliwym narzędziem marketingowym i sprzedażowym o czym często się dziś zapomina. Zastępuje się sprzedaż bezpośrednią "mediami, strategią, insightem etc" a może niepotrzebnie? Ale to w końcu twój produkt i ty decydujesz o tym czy Kuba W. na ekranie tv w paśmie "skierowanym" do właściwej grupy wiekowej jest bardziej czy mniej przekonujący niż pedlar :) Nie wspominając o kosztach :)

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

Witam,
Proponuję skorzystać z kanału OPS-ów i PCPR-ów.A dodatkowo w tym temacie powinna się spr. ambona w Kościele.
Pozdrawiam
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

W kwestii zarobków - warto zajrzeć do GUS.
W piątek w szpitalu na Bródnie, po odwiedzinach u teścia, czekałam na windę.One jeżdżą bardzo wolno. Na parapecie leżały bardzo ciekawe ulotki.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 14.08.11 o godzinie 14:35
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: jak dotrzec reklama do osob w wieku 40-50

temat i pytanie bylo zadane w 2007...

Następna dyskusja:

Reklama i zyski; Jak przech...




Wyślij zaproszenie do