Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Radio ZET, Kinder Bueno, Algida, Lipton, Rexona i telewizja Discovery - to pierwsze ofiary konsumenckiego bojkotu firm, które reklamują się w Warszawie na wielkoformatowej reklamie.

Wojnę wypowiedziała im skromna warszawska studentka. Ale do bojkotu skutecznie namówiła znajomych.

Dove, Knorr, Timotei, Hellmann's, Delma, Cif... Ostatnio do tego grona trafił też dezodorant Axe.

więcej:
http://swiadomakonsumentka.blox.pl

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5798488,Bojko...

Jak z tego powinny wybrnąć firmy?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Czy w ogóle muszą? Mają z czego?
Krzysztof Szarski

Krzysztof Szarski Head of
eCommerce/Conversion

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

może to po prostu akcja PRowa ;)

konto usunięte

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Karolina Dulnik:
Czy w ogóle muszą? Mają z czego?

Bingo!
nie ma z czego, bo ta akcja jest kolokwialnie mowiac cichutkim pierdnieciem.

"Ale bojkot niekiedy wymaga poświęceń. - Uwielbiam batoniki Kinder Bueno. Ale musiałam się ich wyrzec. Tak samo jak herbaty Lipton no i kosmetyków Dove, które my, kobiety, uwielbiamy - śmieje się Kaśka. Czasem bojkot sprawia też kłopot. - Firma Orsay przykleiła płachtę do kamienicy na Nowym Świecie. A to jedyna firma, której rozmiarom ufam. Czasem więc nie można z czegoś zrezygnować."

hahahah. padlem. bojkotujemy tylko to, czego i tak nie uzywamy... tragedia.Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 14.10.08 o godzinie 15:23
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Nie widzę problemu: ktoś nie pali i nawołuje do bojkotu papierosów ;)))

Do ofensywy wkracza Fundacja Helsińska - na pewno rozdmucha całą sprawę.

"Zdjęcie reklamy, stelaża i reflektorów oraz zakaz umieszczania wielkoformatowej reklamy na budynku - tego domaga się Fundacja Helsińska, która w imieniu jednej z mieszkanek Warszawy wytoczyła proces wspólnocie mieszkaniowej i firmie reklamowej, które wspólnie okleiły jej okna."

Sprawa trafi do sądu, gdzie firmy będą występować w roli, co najmniej świadka. Zapewne media marketingowe prześledzą temat - zobaczymy co z tego wyniknie. Wszystko miało kiedyś swój początek, nawet malutki ... ;)))
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Sądzę, że w koncerny to i tak nie uderzy. Może we właścicieli kamienic, którzy na takie banery zgodę wyrażają.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

z niezręcznej sytuacji - ze względu na pewną niespójność:

np. w sekcji "Zaangażowanie społeczne" firmy Unilever można przeczytać:

"Unilever dokłada wszelkich starań, by być godną zaufania korporacją i, jako integralna część społeczeństwa, spełniać obowiązki w stosunku do społeczeństw i lokalnych społeczności, w których działa".

czyli CSR czy pitu-pitu ...?
Karolina Dulnik:
Czy w ogóle muszą? Mają z czego?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

O ile wiem na taką reklamę na budynku musi wyrazić zgodę większość mieszkańców? Poza tym chyba dostają za tę niedogodność pewną "rekompensatę"?
Poza tym to chyba nie o to chodzi, ale o wszechobecność reklamy. Ta pani nie lubi akurat tego nośnika, ja niecierpię wszechobecnych ulotek ;]

Co do CSR mam wrażenie, że często te działania skupiają się na dodatkowych projektach, nie na "uspołecznieniu" głównego nurtu działalności.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Gdyby wszystko było ok, to nie byłoby całej sprawy: http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,5790768,Precedens_...

Co to jest wszechobecność reklamy? Z punktu widzenia przechodnia czy mieszkańca takiej kamienicy z płachtą? Ulotkę można wyrzucić, a w takiej płachcie wyciąć dziury?

http://www.goldenline.pl/forum/warszawa/135867

CSR to dodatkowe projekty, a główna działalność sobie ??? Czyli marketingowa ściema, fałsz? W ten sposób firmy wystawiają sobie b. złe świadectwo.
Karolina Dulnik:
O ile wiem na taką reklamę na budynku musi wyrazić zgodę większość mieszkańców? Poza tym chyba dostają za tę niedogodność pewną "rekompensatę"?
Poza tym to chyba nie o to chodzi, ale o wszechobecność reklamy. Ta pani nie lubi akurat tego nośnika, ja niecierpię wszechobecnych ulotek ;]

Co do CSR mam wrażenie, że często te działania skupiają się na dodatkowych projektach, nie na "uspołecznieniu" głównego nurtu działalności.

konto usunięte

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Tym bardziej, że temat już zaczynają podłapywać media - a jest dla nic bardzo wdzięczy ("zwykli ludzie" Vs wielkie koncerny).

Specyfika kryzysu jest taka, że zaczyna się od (cytując) cichutkiego pierdnięcia, które zostaje przez kogoś zignorowane... z reguły do chwili, kiedy do tematu nie dobierze się Fakt na pierwszej stronie
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Darek, ostatecznie może dojść do zlikwidowania nośnika i podejrzewam, że koncerny odwołają się do (noweg, zmienionego) prawa. O kryzysie chyba jeszcze mówić nie można. Jak Ty sądzisz?

konto usunięte

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

a ja poszedlbym jeszcze glebiej w temat i zastanowil sie, dzieki komu jest w ogole mozliwa restauracja tych budynkow. i dzieki komu nie popadaja w ruine i zapomnienie.

dla tych wolniej myslacych - to wlasnie dzieki reklamom tych koncernow w glownej mierze udaje sie utrzymac dobry stan zarowno techniczny jak i wizualny tych budynkow. bo raczej nie z kieszeni podatnikow

konto usunięte

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Maciej Lasoń:
z reguły do chwili, kiedy do tematu nie dobierze się Fakt na pierwszej stronie

a jaki powazny czlowiek czyta fakt?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

nikt, ale prawie wszyscy go cytują ... ;)))
Krzysztof S.:
Maciej Lasoń:
z reguły do chwili, kiedy do tematu nie dobierze się Fakt na pierwszej stronie

a jaki powazny czlowiek czyta fakt?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

ciekawe jak sobie radzą ci którzy mieszkają w mniej atrakcyjnych lokalizacjach i na "szmatę" nie zasługują?

znam parę dworków, kościołów do renowacji - ale mało ludzi tamtędy chadza ;)
Krzysztof S.:
a ja poszedlbym jeszcze glebiej w temat i zastanowil sie, dzieki komu jest w ogole mozliwa restauracja tych budynkow. i dzieki komu nie popadaja w ruine i zapomnienie.

dla tych wolniej myslacych - to wlasnie dzieki reklamom tych koncernow w glownej mierze udaje sie utrzymac dobry stan zarowno techniczny jak i wizualny tych budynkow. bo raczej nie z kieszeni podatnikow
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Trzeba będzie wykazać sie większą kreatywnością w tworzeniu nowych nośników (nie omijania prawa). To dopiero początek procesu. W Warszawie juz zafunkcjonował okrągły stół samorządowców i środowiska outdooru. Zmiany nastąpią, pytanie w jakim tempie i jak mocne będą (egzekucja).
Karolina Dulnik:
Darek, ostatecznie może dojść do zlikwidowania nośnika i podejrzewam, że koncerny odwołają się do (noweg, zmienionego) prawa. O kryzysie chyba jeszcze mówić nie można. Jak Ty sądzisz?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Ale co z tym kryzysem, Darek? :) Czy Twoim zdaniem jest / będzie? Pora na działania? Jakie?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Jakim kryzysem? Jeżeli ktoś tylko wiesza "szmaty", a niedługo będzie mu trudniej, to dla niego będzie to pewnie kryzys. ;)

Dla firm - inne narzędzia, mniej uciążliwe dla otoczenia. Nie tylko wielki format ma znaczenie ;)

Sytuacja kryzysowa - zobaczymy jak potoczy się sprawa w sądzie. I czy będą kolejne przegięcia i reakcje na nie.

Oczywiście: pora na działania - to zadanie dla działów PR firm, które nie zauważają "smrodu" wokół tego typu nośników. Albo zależy im na szumie.

Póki co: wielka pralka Elektroluxa na budynku PKS przy dworcu PKP W-wa Zachodnia


Obrazek


pomysłowe, chociaż nie wiem czy chciałbym pracować w środku tej pralki ;)

Karolina Dulnik:
Ale co z tym kryzysem, Darek? :) Czy Twoim zdaniem jest / będzie? Pora na działania? Jakie?
Dariusz Dąbrowski edytował(a) ten post dnia 17.10.08 o godzinie 12:14

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Dariusz Dąbrowski:
Póki co: wielka pralka Elektroluxa na budynku PKS przy dworcu PKP
pomysłowe, chociaż nie wiem czy chciałbym pracować w środku tej pralki ;)

ja bym nie chciała tam pracować nawet jakby pralki nie było:) no chyba, że wyżej to wygląda troszkę lepiej niż na poziomie zwykłych podróżników autobusowych.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce?

Temat się nakręca... wspolnaprzestrzen.pl... reklamowe szmaty... dworzec został pralką... pierwszy proces... Ale czy to bardziej nie dotyczy agencji reklamowych niż firm?Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 14:23



Wyślij zaproszenie do