konto usunięte
konto usunięte
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Według mnie nie ma nic złego w pokazywaniu dobroczynności firmy. Nie jest nawet istotne z jakich pobudek ktoś daje pieniądze na cele charytatywne. Najważniejsze, że korzystają z tego potrzebujący i efekt pomocy jest osiągnięty. Mówienie głośnio o dobroczynności jest czyms normalnym w Europie Zachodniej dlaczego więc nie u Nas.
Paulina
T.
corporate & brand
communication
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Jakaś firma pro publico bono z dobroci serca? Powiedz, gdzie to serce, a powiem Ci, dlaczego pro publico bono ;-).konto usunięte
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
No właśnie chodzi o to, że firma nie chce się ujawniać z tym, że robi coś dobrego, ponieważ chce, by to było właśnie w 100% wolne od powiązań biznesowych. Nie chce, by ludzie myśleli o tej akcji jako jeden z wielu elementów promocji. Po prostu chce zrobić coś ok i nie chce się tym chwalić. Taki prezes, taka firma. Co o tym myślicie? Przekonywać, że wszystkim należy się chwalić, czy to może szlachetne lecz po prostu - przepraszam - niemądre?
Paulina
T.
corporate & brand
communication
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Może wystarczy dobrać inne narzędzia informowania o zaangażowaniu.konto usunięte
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Hm... tu bardziej chodzi o to, czy firma powinna pokazać MIMO WSZYSTKO, że jest w temat zaangażowana (aż łzy cisną się do oczu, że nie chcą się tym pochwalić) czy może faktycznie skupić się na samej promocji tematu, bez informowania kto jest głównym pomysłodawcą i sponsorem?
Paulina
T.
corporate & brand
communication
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Nic nie kumam, ale może zacznij od tematu, po czym gdy temat będzie Tematem wyrusz z informacją o sponsorze/twórcy i dobrym sercu.Może firmie zależy na zachowaniu wiarygodności tematu - stąd na razie jej pure charity.
Paula
K.
Odpowiedzialny
Łańcuch Dostaw
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
To dylemat polskiego biznesu - czy mówić o tym, że się "robi dobrze" czy lepiej robić dobrze wstydliwie i w kąciku i liczyć na to, że ktoś zauważy i pochwali. Biznes krajów zachodnich już dawno doszedł do wniosku, że należy się "odpowiedzialnymi" przedsięwzięciami chwalić, oczywiście w rozsądnych granicach. Czynienie dobra dla środowiska, pracowników czy lokalnych społeczności przez biznes (zwane społeczną odpowiedzialnością biznesu) to zgodnie z teorią inwestycja, m.in. w budowanie wizerunku, a jak budować wizerunek bez komunikowania się? Jeżeli to kogoś jeszcze nie przekonuje, to mam mocniejszy argument - firma mówiąc o tym, że robi coś pro publico bono, daje przykład innym firmom, niektóre decydują się kopiować tego typu działania a to czysta korzyść dla środowiska/pracowników/społeczności lokalnej.Paula K. edytował(a) ten post dnia 01.08.08 o godzinie 18:27Joanna Wiejak
Jakub
J.
Public Relations |
Social Media
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
A jednak w takich działaniach wolałbym aby firmy zachowywały się jak Witold Lutosławski. Csr...? Pożyteczne działanie, ale chyba nie uczy [nomen...bo to nie do nauczenia] wrażliwości.
Paula
K.
Odpowiedzialny
Łańcuch Dostaw
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
??? nie bardzo rozumiem, o co Tobie chodzi...konto usunięte
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Moim zdaniem firmy powinny informować swoje otoczenie o wpływie i skutkach swoich decyzji i operacji. Działania filantropijne i charytatywne również się w tym mieszczą. Informacja o nich powinna być dostępna dla interesariuszy firmy. Kwestią jest w jaki sposób komunikuje się o takiej działalności.- Są przypadki gdy nakłady na działania PR przekraczały wartość środków przekazanych na działania filantropijne...
- Często nie informuje się pracowników firmy o takich działaniach, np. zdawkowe zdanie w gazetce, że przeznaczyliśmy 300 tys. na wspieranie XYZ
- Standardowo brakuje informacji dlaczego firma wspiera (bo szef chce, bo pracownicy chcą, bo to pasuje do strategii firmy), jak wspiera i jakie są tego efekty
- Dwa bieguny, których chcielibyśmy uniknąć: nachalnej kampanii PR i kompletnego braku informacji
Ostatnio On Board przygotował badanie na temat tego co Polacy myślą o filantropii i działaniach charytatywnych firm, chcąc wesprzeć tą analizą PR-owców http://www.csrinfo.org/pl/artykuly/promocja-a-nie-fila...
Badanie o zaangażowaniu społecznym, nie tylko filantropii, które ARFP przeprowadziło na przełomie 2007/2008 wśród "zaangażowanych firm" http://www.csrinfo.org/pl/artyku-y/zaanga-owanie-spo-e...Liliana A. edytował(a) ten post dnia 06.08.08 o godzinie 22:56
konto usunięte
Temat: Pro bono publico - pokazać czy ukryć?
Mateusz Miernikowski:
Powiedzcie mi myślicie: jeśli jakaś firma chce zorganizować akcję pro bono z dobroci serca - czy powinna przyznać się, że ona ją tak naprawdę organizuje, czy też może starać się ukryć wszelkie powiązania z tą akcją? Z jednej strony firma chciałaby coś dobrego zrobić, a z drugiej nie chciałaby, by ludzie myśleli, że robi to dla swojego PRu.
Za oceanem sporo firm dąży do tego aby w ogóle się nie chwalić swoją działalnością dobroczynną i jest to uważane za wyższy wymiar PRu. Zresztą tego chyba nawet nie powinno się tam kwalifikować do działań PR. W Polsce, czy nawet w Zachodniej Europie, świadomość takiej polityki nie funkcjonuje jeszcze wśród społeczeństwa. Z czasem pewnie i do tego dojdziemy. Chociaż, jak widać po tym wątku, są zaczątki takich działań.
Podobne tematy
-
Polskie Public Relations » Piarowiec- Pan czy sługa? Czyli jak to się robi z mediami. -
-
Polskie Public Relations » Związki zawodowe - szansa czy zagrożenie? -
-
Polskie Public Relations » Czy isntnieją darmowe szkolenia z zakresu PR? -
-
Polskie Public Relations » BOLS - ogłoszenie o pracę, czy kampania PR? -
-
Polskie Public Relations » Czy brytyjscy PR-owcy klamia? -
-
Polskie Public Relations » Czy poszukiwania .. -
-
Polskie Public Relations » Akademia Komunikacji Marketingowej - czy warto? -
-
Polskie Public Relations » Wielka reklama. Czy to może zagrozić marce? -
-
Polskie Public Relations » Czy jesteś specjalistą???? -
-
Polskie Public Relations » Czy adopcja kucyków to dobry PR dla firm? -
Następna dyskusja: