Tomasz R.

Tomasz R. Poszukuję nowych
wyzwań zawodowych

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Hania Homel:
A jak sprawa wygląda z perspektywy przedsiębiorcy, czy też osoby bezpośrednio zainteresowanej czasopismem branżowym? Czy nie lepiej, taniej, łatwiej i szybciej korzystać z portalu branżowego? Pytanie kieruję do osób mających styczność z prasą branżową - czy rzeczywiście informacje w niej zawarte pomagają w prowadzeniu własnego biznesu, informują o nowościach czy też stanowią skuteczne narzędzie dla reklamy? Wiem jaka jest teoria - pytam o praktykę. Kto wie, może opinie wykorzystam w pracy mgr :D (oczywiście tym ostatnim nie należy się przerażać - to taki "niski" żart )

Powiem Ci tak... wolę czytać gazety ze względu na to, że są papierowe. Na necie nie potrafię się skupić zbyt długo i nie doczytuję artykułów. Internet większość spraw traktuje pobieżnie, tam liczy się tylko lid i nic więcej, bo zazwyczaj nikt dalej nie czyta poza wyjątkami. Z jeszcze innej perspektywy, o której nie wiem czy na nią wpadłaś, można zlecić pisanie artykułu sponsorowanego i potem chwalić się, że publikują o nas w gazecie. Dodatkowo jak wpada do Ciebie ktoś i widzi na biurku prasę branżową to wie, że Ty wiesz co w trawie piszczy. Internet ogranicza zatem możliwość takiego lansu.

No i gazety branżowe są często kolekcjonowane w firmach, stanowią sporą bazę wiedzy.Tomasz R. edytował(a) ten post dnia 21.05.09 o godzinie 15:39
Dorota Mazurek

Dorota Mazurek Dyrektor Wydawnictwa

Temat: Pisma branżowe - czy pomagają?

Jest jeszcze jedna strona, która tutaj zaledwie została muśnięta - czytelnictwo. Z mojego doświadczenia, a także kolegów i koleżanek z branży dystrybucja magazynów tego typu nie opiera się na sprzedaży egzemplarzowej a wysyłce bezpłatnej, bądź rozdawnictwie na targach. Zatem patrząc z drugiej strony ta bardzo komercyjna twarz mediów branżowych od razu wyostrza, kto ją utrzymuje. Jeśli robiliby to czytelnicy, czyli redakcja byłaby totalnie niezależna, i jakość by była zupełnie inna, zaś całkowite uzależnienie od reklamodawcy, zwłaszcza mniejsze i słabsze wydawnictwa zmusza do publikacji głównie PR. Pytanie co zrobić aby zwiększyć płatne czytelnictwo takiej prasy? ... może nie tylko takiej - magazyny konsumenckie też coraz bardziej oscylują w tą stronę, niestety....



Wyślij zaproszenie do