Ryszard S. Wolny strzelec
konto usunięte
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Opona letnia - pytanie
Felga nie ma znaczenia, to raptem 10mm różnicy na szerokości laczka. Gorzej z profilem, wg kalkulatora będziesz miał przekłamanie rzędu 5% na liczniku. Przy profilu 45 wypadałoby założyć 17' żeby licznik nie kłamał. Jak cena dobra i nie będzie Ci przeszkadzało przekłamanie i szybciej kręcący się licznik kilometrów to bierz :)konto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
Mateusz B.:Jak cena dobra i nie będzie Ci przeszkadzało przekłamanie i szybciej kręcący się licznik kilometrów to bierz :)Dodam tylko, że wszystko pięknie jak nie będzie miał (odpukać) żadnej szkody ... bo wówczas z odszkodowania nici :P
Rozmiar opony musi być zgodny z homologacją samochodu - tak przynajmniej jest z likwidacją szkód w Warcie :)
Ryszard S. Wolny strzelec
Temat: Opona letnia - pytanie
Mnie martwi nieco, że przy tych samych prędkościach (rzeczywistych, nie licznikowych) będę miał o te 5% wyższe obroty. To się może przełożyć na większe zużycie paliwa.konto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
Zawsze są plusy i minusy.Przyspieszenie będziesz miał lepsze :)Piotr K. edytował(a) ten post dnia 19.10.11 o godzinie 15:32
Ryszard S. Wolny strzelec
Temat: Opona letnia - pytanie
I będzie mnie to zanadto cieszyć, więc zużycie paliwa tym bardziej wzrośnie. :)Chyba zrezygnuję.
Stałem dzisiaj obok Toyoty RAV - felga 16, opona 215/70. Na moją felgę by weszły, ale wnęka w nadwoziu za mała. Szkoda. :)
konto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
najelpiej skorzystać z kalkulatora opon i wszystko będzie wiadomokonto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
Warto,ale odpuścić sobie...Jest tak jak pisał Piotr,pod koniec sierpnia miałem malutką obcierkę z winy innego użytkownika, obtarł mi na szczęście tylko zderzak bo uciekłem na lewy pas. Przyjechał rzeczoznawca i obstrykał dokładnie całe auto razem z wnętrzem, licznikiem,zmierzył całego miernikiem, i pstryknął fotki oponom, oraz sprawdzał czy bieżnik ma odpowiednią głębokość i czy szer/wys opony jest dobra.I to wszystko poszkodowanemu, czyli każdy powód jest dobry by odmówić wypłaty odszkodowania.W każdym aucie powinna być wlepa np na klapce paliwa z oponami możliwymi do zastosowania w danym modelu, jeśli nie ma to w instrukcji obsługi.Karol Bober edytował(a) ten post dnia 24.10.11 o godzinie 20:22
Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR
Temat: Opona letnia - pytanie
Karol Bober:A ja miałem na piśmie u poprzedniego ubezpieczyciela, że większe felgi + inne opony nie powodują wstrzymania wypłaty odszkodowania. Ba, felgi były zgłoszone do ubezpieczenia - jak długo oczywiście opony nie są uszkodzone. mają odpowiedni bieżnik etc.
Warto,ale odpuścić sobie...Jest tak jak pisał Piotr,pod koniec sierpnia miałem malutką obcierkę z winy innego użytkownika, obtarł mi na szczęście tylko zderzak bo uciekłem na lewy pas. Przyjechał rzeczoznawca i obstrykał dokładnie całe auto razem z wnętrzem, licznikiem,zmierzył całego miernikiem, i pstryknął fotki oponom, oraz sprawdzał czy bieżnik ma odpowiednią głębokość i czy szer/wys opony jest dobra.I to wszystko poszkodowanemu, czyli każdy powód jest dobry by odmówić wypłaty odszkodowania.
konto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
Bogusz K.:Bogusz, jest dokładnie tak jak pisze Karol. Tym swoim pismem możesz sobie podetrzeć ... :P jak będziesz likwidował szkodę z OC sprawcy.
A ja miałem na piśmie u poprzedniego ubezpieczyciela, że większe felgi + inne opony nie powodują wstrzymania wypłaty odszkodowania. Ba, felgi były zgłoszone do ubezpieczenia - jak długo oczywiście opony nie są uszkodzone. mają odpowiedni bieżnik etc.
Trzeba mieć świadomość, że ubezpieczyciele robią wszystko, aby nie wypłacić odszkodowania, zaniżyć je, bądź zrobić szkodę całkowitą. Stąd tak dokładne "zabiegi" u poszkodowanego ... a niewłaściwy rozmiar opon jest świetnym hakiem.
:)
konto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
Swoją drogą dopowiem że szkoda była w sierpniu, mamy koniec października a kasy niet :/ już nawet przestałem dzwonić do nich by się nie wkurzać. Rzeczoznawca był 3dni po szkodzie, więc szybko...Firma im większa tym na więcej sobie pozwala w myśl zasady "duży może więcej". W jednej z rozmów zapytałem czy jakbym miał auto "nie jezdne" czy przysługuje mi zastepcze, odpowiedź brzmiała, Ależ tak, oczywiście, po spełnieniu warunków. Więc zapytałem jakie to warunki:-najpierw musi się zgodzić ubezpieczalnia, czyli likwidator szkody-to jakaś Pani Jadzia w ubezpieczalni decyduje czy masz czym jeździć wtedy, bo uwzględnia czy ten pojazd jest Ci niezbędny do funkcjonowania, a przecież zawsze napisze że jest zbędny, bo mam nogi zdrowe...
-patrzą czy komunikacją miejską się dostaniesz tam gdzie chcesz, spowiedź gdzie dojeżdżasz i po co Ci itd,
Podsumowując-lepiej nie mieć szkody, nawet z winy sprawcy. I coś czuję, że odszkodowanie też będzie takie, że będę musiał rezygnować z niego i się bujać z odwołaniami. Bo jak mi rzucą z 300 za porysowany zderzak, to się zdrażnię i zażądam zrobienia bezgotówkowego w ASO, a tam z pewnością ich wyniesie drożej....Na pocz również zaproponowali mi że mają 4 warszaty z którymi mają podpisane umowy i że mogę zrobić tam, ciekawe jak wygląda sprawa gwarancji na ich robotę (nie są to autoryzowane warsztaty)-oczywiście nawet się nie zastanawiałem nad tym...
Smutne jest to, że jechałem na myjnię by umyć auto, bo miałem je ogłosić do sprzedaży, no a jak widać zaraz rocznikowo wskoczy w kolejny rok, więc cena w dół.
Także ja bym teraz już nie zaryzykował z innymi oponami.Karol Bober edytował(a) ten post dnia 25.10.11 o godzinie 06:57
konto usunięte
Temat: Opona letnia - pytanie
To ja jeszcze dopowiem, że w obecnych samochodach zmiana opon na niższy profil ma tak naprawdę średni sens. (za wyjątkiem tych, co jeżdżą na próby sportowe) Wydaje mi się, że "tradycja" takich zmian + zwiększanie rozmiaru felg pokutuje w naszej świadomości jeszcze z czasów kiedy większość samochodów jeździło na profilu 70, lub więcej i felgach 13'' a zawieszenia konstruowano w konfiguracji tapczanu na sprężynach :PTeraz obniżanie profilu skutkuje co najwyżej znaczącym obniżeniem komfortu jazdy, bo właciwości trakcyjne samochodów są na tyle dobre, że w normalnej jeździe "super" opony niewiele zmieniają.
Ryszard S. Wolny strzelec
Temat: Opona letnia - pytanie
Opona do dodatkowe resorowanie, gorsze w przypadku opony niskoprofilowej, więc komfort spada, a zawieszenie i łożyska też pewnie cierpią więcej.Z podanego przelicznika wynika, że 215/45 musiałaby być na 17".
Podobne tematy
-
Motoryzacja » Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie... -
-
Motoryzacja » Pytanie - decyzja przed zakupem -
-
Motoryzacja » Swap silnika OC i dokuemnty auta - pytanie -
-
Motoryzacja » Pytanie o możliwość umieszenia tego typu postu/ogłoszenia -
-
Motoryzacja » [PYTANIE] o polisę OC -
-
Motoryzacja » Pomoc na pytanie o wypłatę ubezpieczenia z AC -
-
Motoryzacja » Pytanie o Fieste -
-
Motoryzacja » pytanie o zawieszenie w s430 - w220 -
-
Motoryzacja » Fiat Stilo czy Ford Focus ? oto jest pytanie -
-
Motoryzacja » pytanie dot. opłat za sprowadzenie pojazdu z zagranicy... -
Następna dyskusja: