konto usunięte

Temat: Problem ze zgraniem z JVC-GY100

Witam,

CHcialbym zpaytac czy ktos pracowal na materialach z JVC GY-100 w formacie HDV-SD50p
Po zrzuceniu do FCP6 otrzymuje PAL 1024x576, kwadratowe pixele. Oczekiwalem rozmiarow klatki 1280x720, ale zastanawia mnie to SD, czy to wiec jest jakas forma zapisu SD-PAL w technologi HDV? O co w tym chodzi, jak ktos moze pomoc to bede niezmiernie wdzieczny.

Porobwalem juz roznych ustawien outputu kamery - native, 720p, 1080i i roznych ustawien capture w FCP z roznymi kodekami i za kazdym razem wchodzi 1024x576z kwadratowymi pixelami lub standardowe 768x576

Juz nawet pogodzilbym sie z tym, ze to bedzie w PALu, ale zas kiedy zrzucam z domyslnym kodekiem Apple Intermediate COdec to nie mam podgladu z Timeline w czasie rzeczywistym, to samo z kodekiem HDV, jedynie podglad jest w przypadku zrzucania z kodekiem Apple Pro Resolution 422 i 422HQ, ale wtedy pojawia sie kolejny problem, a mianowicie znika 1/4 ekranu z prawej strony. Nawet mozna powiedziec, ze nie znika, ale sciska klatke od prawej. Mozna by ta klatke rozciagnac, ale w podstawowych opcjach nie moge przeskalowac osobnych osi x i y tylko calosc. Mozna by to zrobic efektem, ale to znowu wracam do potrzeby renederowania podgladu za kazda zmiana.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc

Pozdrawiam

Marek Kremer

konto usunięte

Temat: Problem ze zgraniem z JVC-GY100

Mialem do czynienia z inna JVC, ale przypuszczam, ze bedzie tak samo: HDV-SD50P nie nagrywa w HD, to po prostu tryb 50 progresywnych klatek na sekunde w SD 16:9 .

Jedyny soft jaki znam, ktory z tym sensownie sobie radzi, to Sony Vegas na PC.

Format jest durny w obsludze i jesli nie potrzebujesz korzystac z 50P (czyli robic fajnych zwolnien x0,5) zrob tak: zrzuc material do natywnego HDV, a nastepnie w compressorze zamien go sobie na zwykly 25FPS PAL, DV. Wyzej nie ma sensu, bo to i tak jest zapis 4:2:0.

Wlasnie sobie przypomnialem, ze rok temu ta wiedza kosztowala mnie 2 tygodnie drogi przez pieklo wywalajacego sie finala i premiere, przewalilem material przez wszystkie mozliwe programy, ale kazdy (poza Vegas) wywalal sie przy probie montazu. Ten format nie jest standardowym HDV, to jakies nagiecie mozliwosci MPEG2, wiecej z nim problemow niz pozytku. Pomijam fakt, ze ten tryb kradnie ci 1 przyslone przy nagrywaniu, a kamera sztucznie dobija to gainem... przynajmniej tamta mi tak dobijała.Arek Arciszewski edytował(a) ten post dnia 28.08.08 o godzinie 22:20

konto usunięte

Temat: Problem ze zgraniem z JVC-GY100

Dzieki za uwagi.
Te 50 pelnych klatek to w sumie mi sie przyda bo bede robil wlasnie duzo zwolnien. Ustawilem wiec sesje na 1024x576, square pixel, 25fps, pelne klatki i mysle ze do zwolnien powinno byc dobrze, chce je koncowo przepuscic przez "Optical Flow" w Motion. Drugi material, z ktorym to sie miesza w tej sesji to 1080i 25fps 1440x1080, pixel 1440x1080 z SONY V1E. Takze mala masakra z formatami, ale coz. Plusem jest to ze moge ten material 1080 przekadrowywac bezstratnie w tej nizszej rozdzielczosci calej sesji.
A zrzucales material wtedy z jakims kodekiem?

Pozdrawiam

Marek Kremer

konto usunięte

Temat: Problem ze zgraniem z JVC-GY100

czekaj czekaj

Zrob tak - sesja 720x576 PAL DV Widescreen. Zrzuc material normalnie, do HDV, tak jak leci. Następnie skopiuj sobie to co zrzuciłeś do nowego bina. Pierwszy bin wypuść exportem do PAL DV Anamorphic- to sa twoje materiały 1:1, drugi bin zwolnij do 50% i wypusc exportem do PAL DV Anamorphic- to beda twoje materialy zwolnione 0,5:1. W ten sposob bedziesz mogl korzystac z normalnych i zwolnionych bez koniecznosci renderowania.

Material z Z1 mozesz spokojnie zrzucic do HDV, a nastepnie skonwertować do progresywnego PAL DV Widescreen i masz zgodność obrazków i formatów. Możesz zamiast do DV pisać go do intermediate, albo pro-res, jeśli chcesz uratować trochę niebieskich i czerwonych akcentów.

Zrzucałem z JVC zawsze do natywnego formatu. Raz próbowałem nawet zgrywać 1:1 po analogu, ale dekoder HDV w kamerze tak samo sypał artefaktami, więc nie było sensu.

konto usunięte

Temat: Problem ze zgraniem z JVC-GY100

Dzieki za rady

Ale boje sie ze to eksportowanie wszystkiego zajmie wieki, mam cale tasmy zrzucone bo nie mam magnetowidu, ani kamery juz. Po drugie zrobilem juz subclipy i zanczniki. DObry pomysl z tym eksportem do dwoch predkosci, ale wtedy nie moglbym uzyc Optical Flow z Motion, a to duzo daje przy zwolnieniach.
Powiem ci ze w takich ustawieniach nawet w miare to dziala, choc musze niestety czekac na podglad, ale przeboleje to mysle.
Zreszta popatrze jeszcze, teraz mam dwa dni przerwy bo jezdze krecic zdjecia, ale jak przysiade to przetestuje twoje rady.
Jeszcze raz bardzo dziekuje i pozdrawiam

Marek Kremer

Następna dyskusja:

Sprzedam JVC HD-GY100




Wyślij zaproszenie do