konto usunięte

Temat: premiere-help

Witam,
mam pytanie do tych, co pracują na premiere pro. Jak nakładam efekty, to zmiejsza mi się obraz (normalnie film mam w panoramicznym, a fragmenty z efektami sa jeszcze dodatkowo ścięte o boki) Nie mam pojecia jak mam to zmienic, jakie parametry ustawić ;/ (Jak zakładam projekt tu stawiam standard 48 kHz.) Kto pomoże?

konto usunięte

Temat: premiere-help

Napisz dokladnie co robisz , bo 48 KHZ to jest format probkowania dzwieku nie obrazu , tak na marginesie . zobacz jakie masz parametry formatu projektu ale video nie audio

konto usunięte

Temat: premiere-help

Anna B.:
Witam,
mam pytanie do tych, co pracują na premiere pro. Jak nakładam efekty, to zmiejsza mi się obraz (normalnie film mam w panoramicznym, a fragmenty z efektami sa jeszcze dodatkowo ścięte o boki) Nie mam pojecia jak mam to zmienic, jakie parametry ustawić ;/ (Jak zakładam projekt tu stawiam standard 48 kHz.) Kto pomoże?

Jeśli efekt ma na celu zmiany parametrów obrazu to mnie to nie dziwi...

A tak ogólnie to czemu używasz takiego programu jak AP???, szkoda czasu...na naukę.
A co do 48KHZ to kolega ma racje...co więcej aż strach sie bać w jakim formacie masz założony projekt...módlmy się aby nie był w NTSC:)
Ps: P.Fidala zauważyłem gdzieś twój wpis a pro po firmy mas... oni nie mieszczą sie w Krakowie tylko w Wawie więc nie przepraszaj kobiet z Krakowa:)

konto usunięte

Temat: premiere-help

Karol M.:
Anna B.:
Witam,
mam pytanie do tych, co pracują na premiere pro. Jak nakładam efekty, to zmiejsza mi się obraz (normalnie film mam w panoramicznym, a fragmenty z efektami sa jeszcze dodatkowo ścięte o boki) Nie mam pojecia jak mam to zmienic, jakie parametry ustawić ;/ (Jak zakładam projekt tu stawiam standard 48 kHz.) Kto pomoże?

Jeśli efekt ma na celu zmiany parametrów obrazu to mnie to nie dziwi...

A tak ogólnie to czemu używasz takiego programu jak AP???, szkoda czasu...na naukę.
A co do 48KHZ to kolega ma racje...co więcej aż strach sie bać w jakim formacie masz założony projekt...módlmy się aby nie był w NTSC:)
Ps: P.Fidala zauważyłem gdzieś twój wpis a pro po firmy mas... oni nie mieszczą sie w Krakowie tylko w Wawie więc nie przepraszaj kobiet z Krakowa:)
Ale dziewczyny sa z Krakowa , pozdrawiam Kaske i Monię :))
Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: premiere-help

AP PRO 2 jest trudny? Ja pracuje w nim od początku i jestem bardzo zadowolony.

konto usunięte

Temat: premiere-help

Niestety juz malo kto montuje w AP. Teraz tylko final cut....

konto usunięte

Temat: premiere-help

Marta P.:
Niestety juz malo kto montuje w AP. Teraz tylko final cut....

Avid:)))

konto usunięte

Temat: premiere-help

No to się popisałam wiedzą ;)
Też zmieniam AP na FC ;)
Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: premiere-help

AP jest połowę tańszy od FC i chodzi na PC. AF jest tylko na MAC tak? ile kosztuje dobry MAC na którym można edytować HDV 1080i ?
Tomasz Jarnicki - Pucek

Tomasz Jarnicki - Pucek edukacja, montaż ,
fotografia,
żeglarstwo

Temat: premiere-help

Agnieszko,
Jaki materiał wgrywasz, tzn, czy jest to czysty Avi z Kamery zgrywany przez fire wire- jeśli tak , to projekt powinnaś założyć na Pal - 25 FPS
format obrazu standard (czyli 4 na 3 ) lub , jeśli kręciłaś w trybie wide , to 16 na 9
dźwięk , jeśli 12 bitowy (można to sprawdzić w kamerze, to ustawiasz na 32 KHZ
jeśli masz 16 bitowy to na 49
reszta powinna hulać jeśli dalej nie będzie działać, to daj znać będziemy myśleć.

Niestety juz malo kto montuje w AP. Teraz tylko final cut....

Hm może w niektórych kręgach owszem, każdy system edycyjny ma swoje wady i zalety, ja lubię rodzinę Adobe, między innymi dlatego, że authoring można zrobić w fotoschopie i dynamicznie linkuje do Encore, czy premiera jako sekwencję, wraz z kanałami Alpha. FC ostro atakuje rynek, nie znam tego systemu więc nie chcę sie wypowiadać, dla pc-towców zostaje premiere czy choćby Media Composer.
Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: premiere-help

Czy można w Adobe PP2.0 nagrać materiał z 1080i na płyte Blu Ray czy trzeba mieć koniecznie APP CS3 ?Krzysztof Szopa edytował(a) ten post dnia 13.10.07 o godzinie 19:58

konto usunięte

Temat: premiere-help

Krzysztof S.:
Czy można w Adobe PP2.0 nagrać materiał z 1080i na płyte Blu Ray czy trzeba mieć koniecznie APP CS3 ?

Nie ma opcji bezpośredniego eksportu do Blu-Ray, ale pewnie da się jakoś złożyć zawartość płytki ręcznie po wyeksportowaniu do MPEG-2. Nie daję głowy, bo jeszcze się w coś takiego nie bawiłem. Wiem tylko że Blu-Ray obsługuje MPEG-2, MPEG-4 i jakąś wersję Windows Media.
Tomasz Jarnicki - Pucek

Tomasz Jarnicki - Pucek edukacja, montaż ,
fotografia,
żeglarstwo

Temat: premiere-help

Encore 3 daje wsparcie na Blu Ray , więc tak jak Karol pisze, export w mpg 2 lub w DV Avi , jak masz dużo miejsca lub projekt niedługi. W Nero 8 też jest opcja wpalenie na Blu - ray. ;-)

Temat: premiere-help

z tego co wiem od moich znajomych z warszawskich prywatnych szkół filmowych tam promują=uczą Avida i/lub FC, rzadko Premiera. Stąd pewnie niektórym się wydaje że AP odchodzi do lamusa.

Jak się jest dobry we wszystkim czyli w niczym i robi zarazem zdjęcia, loga, montaże, autoring, DTP, www, flasha, etc. to w Adobe miłe jest że to wszystko jest takie rodzinne, skróty, filtry, etc. :)

Ciekawe co tam z FC sie stanie od kiedy Premiere Pro CS3 chodzi na Macku. Sam AP to wydatek 800-1000$, Photoshop drugie tyle, Afters i tak dalej, ale zestaw Production Premimium czy jakoś tak kosztuje 1800$ i ma wszystkie ważniejsze do produkcji video programy jak i wszystkie graficzne, wiec cena jest już sensowna.

A mac do edycji HD to właściwie tylko MacPro wchodzi w grę. iMac jest chyba za cienki mimo wszystko do poważnych montaży (dłuższych niż 20min)... chociaż z tego co widać na tvn24 w tle to jadą na iMacach, ale tam nie ma 1080i/p. Najtańszy to 5,3.
Najtańszy MacPro w polsce to wydatek od 9,0 tysiąca bez monitora a nie jest to jakaś powalająca konfiguracja (ona chyba są bardziej pod audio robione gdzie są mniejsze transfery z pamięci a dużo się dzieję w procesorze w czasie rzeczywistym). Ale nie znam sie tak znowu, a makowcy zawsze sądzą że genialna architektura systemu pozwala na uzyskiwanie lepszych wyników przy słabszych konfiguracjach niż w PC.

Ceny ze strony appla, oczywiście jak ktoś umie sie ustawić to znajdzie taniej.Tomasz Michalczewski edytował(a) ten post dnia 14.10.07 o godzinie 00:20

konto usunięte

Temat: premiere-help

zgadzam sie z jednym z wczesniejszych postow, jezeli ktos jest przyzwyczajony do produktow adobe, to na pewno wybierze premiere.

co do cen, to kilka miesecy temu pakiet adobe creative suite (min. z photoshopem, flashem, premiere, after effects + wiele innych) mozna bylo zakupic promocyjnie po ok. 5000 zl, co bylo naprawde wielka okazja (teraz z tego co sie orientuje, cena tego pakietu to z 8000).

a odnosnie mnie - na poczatku dzialalem na uleadzie (heh...), ale szybko sie przerzucilem na premiere i tak jest do dzis.
Olgierd Swida

Olgierd Swida Executive Coach and
Leadership
Consultant

Temat: premiere-help

Zanam AP i FCP. Istnieje dość istotna różnica dotycząca tzw "color space". Jedynie FCP i Avid poruszają się w przestrzeni kolorów YUV, natywnej dla przekazu telewizyjnego. Wszystkie inne programy (np. Premiere) poruszają się w przestrzeni RGB, typowej do reprezentowania kolorów na komputerze. Różnice są wychwytywalnie na profesjonalnym poziomie. Jeśli robi sie video dla Youtube, to nie ma to znaczenia.
pozdrawiam
=olgierd=
Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: premiere-help

Przygotowuję teledysk do emisji w TV i robię to po raz pierwszy. Mam zmontowany materiał w APP2.0 w jakości HDV z kamery HDR-FX1. Wszystko jest czarno-białe. W jaki sposób teraz nagrać to dla TV?Krzysztof Szopa edytował(a) ten post dnia 24.10.07 o godzinie 16:10

konto usunięte

Temat: premiere-help

Krzysztof S.:
Przygotowuję teledysk do emisji w TV i robię to po raz pierwszy. Mam zmontowany materiał w APP2.0 w jakości HDV z kamery HDR-FX1. Wszystko jest czarno-białe. W jaki sposób teraz nagrać to dla TV?Krzysztof Szopa edytował(a) ten post dnia 24.10.07 o godzinie 16:10


Wykesportuj plik masterowy bez jakiejkolwiek kompresji, wrzuc go na zewnetrzny dysk twardy i odwiedz najblizsze studio filmowe, ktore zgra ci to na bete. Oczywiscie wybor nosnika nalezy do ciebie, aczkolwiek nieskompresowane HDV na dyskietke nie wejdzie;)
Krzysztof Szopa

Krzysztof Szopa Produkcja filmów na
zamówienie

Temat: premiere-help

Wykesportuj plik masterowy bez jakiejkolwiek kompresji, wrzuc go na zewnetrzny dysk twardy i odwiedz najblizsze studio filmowe, ktore zgra ci to na bete. Oczywiscie wybor nosnika nalezy do ciebie, aczkolwiek nieskompresowane HDV na dyskietke nie wejdzie;)

Wyszło mi z 4 minut teledysku 1.8 GB danych :))))))))

Z tego co się orientuję to jest kilka standardów bety. Można gdzieś kupić taniej sprzęt tego typu? co polecasz?Krzysztof Szopa edytował(a) ten post dnia 30.10.07 o godzinie 23:11

konto usunięte

Temat: premiere-help

Krzysztof S.:
Przygotowuję teledysk do emisji w TV i robię to po raz pierwszy. Mam zmontowany materiał w APP2.0 w jakości HDV z kamery HDR-FX1. Wszystko jest czarno-białe. W jaki sposób teraz nagrać to dla TV?Krzysztof Szopa edytował(a) ten post dnia 24.10.07 o godzinie 16:10[/edited

Zapytaj jakie formaty przyjmują... zależy to od TV... może uda Ci się wypchnąć na DV...myślę że na HDV bardzo małe szanse....

Co do wagi materiałów...godzina DV(HDV) to 12 Gb z lekki hakiem...
Beta zajechana około 10 tyś w dobrym stanie można kupić ciut ponad 15tys ( zdarzają sie okazje...czasami...)
Uśmiechnij się do Marka Kremera może znajdzie jakąś Betę taniej w UK...jest na to duża szansa...[edited]Tomasz K. edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 09:05

Następna dyskusja:

tworzenie w Premiere pro 2 ...




Wyślij zaproszenie do