Maciej Jakub
K.
Account Manager,
Brainshake
Temat: Guinness na dzień Świętego Patryka
Case ten odbył się w roku 2008 i jest bardzo ciekawy zrealizowany przez agencję Marvellous.BACKGROUND
----------------
Ganeralnie Guiness chciał zrobić coś angażujacego coś co pomoże budować pozytywne relacje na linii brand-konsument. Miała to być inna kampania, nie w stylu idź i kup. Chodziło o interakcję, przygotowanie konceptu dzięki któremu TG zacznie bawić się z marką, rozmawiać i dzielić się contentem.
Dotrzeć do ludzi jak lifestyle'lersi i aktywni w wieku 24-35.
ROZWIĄZANIE
----------------
Agencja przygotowała stronę mobilną z okazji dnia Świętego Patryka. Promowana ona była przy okazji kampanii ATLowej zachęcając do wejścia na mobilną stronę.
http://guinness.marvellous.mobi
Konsumenci którzy odwiedzili stronę oprócz informacji produktowych
mogli także skorzystać z kilku aplikacji "java".
1. PUBFINDER
Aplikacja umożliwiała użytkownikom wyszukiwanie pubów które celebrują dzień Świętego Patryka, posiadają sportowe kanały telewizyjne, albo takie które posiadają w swojej ofercie Guinness Red. Baza pubów jest cały czas rozbudowywana powiększając listę miejsc. Dostępne są także zdjęcia do wglądu miejscówek.
2. 119,5 PUB QUIZ
4 rodzaje quizów gdzie partycypujący ma możliwość odpowiadania na różne pytania w 119,5 sekundy czyli tyle, ile potrzebne jest na nalanie po pełna angielskiego "pint" czyli 0,57 L złocistego nektaru. Wyniki quizów publikowane są z najlepszymi wynikami na liście na facebook'u. Dla najlepszych przewidziane nagrody.
3. PICTURE GALLERY
Spędzając mile czas podczas Dnia Świętego Patryka mogliśmy wysłać zdjęcie pod numer 81703, które automatycznie uploadowane było na grupę facebooka.
WYNIKI
--------------------
Podczas 2-tygodniowej kampanii
25% użytkowników którzy weszli na stronę ściągnęło minimum 1 aplikację
Okazło się, że bannery na stronach mobilnych dowiozly lepsze ROI i CTRy.
Bardzo ciekawe powiązanie rozwiązań mobile z internetem.
http://www.bemarvellous.com/does_guinness.html
Pozdrawiam M.