konto usunięte

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

Witam, doszedłem do miejsca gdzie stoję przed ważnymi dla mnie wyborami, chodź z pozoru temat błahy to wizytówka pełni dla mnie bardzo ważną rolę marketingową.
Przejdę do rzeczy, obracam się głównie w branży kreatywnej gdzie strzałem w kolano byłoby powielenie schematu jakiegoś gotowca. Sam z przymrużeniem oka patrzę gdy dostaję wizytówki z szablonu.
Przezroczyste lub pokryte folią błyszcząca są okej, ale zauważcie państwo że są coraz to powszechniejsze.

Podobają mi się natomiast wizytówki drewniane (są drogie ale takiej wizytówki się po prostu nie zapomina) i wizytówki do których daje Państwu zdjęcia. Są to co prawda rendery ale jeżeli macie Państwo namiar na firmę która takie coś wykona to bardzo o niego proszę. :)

Obrazek


Obrazek


A jakie Wy macie wizytówkowe inspiracje? Zapraszam do dyskusji :)

konto usunięte

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

Zgadzam się ze stwierdzeniem mojego klienta, którego niedawno odwiedzałem. Dałem mu wizytówkę, on swojej nie miał i skomentował "ale i tak mamy do siebie kontakt na maila".

Kiedyś zbierałem wizytówki w wizytowniku. Ale nie widzę już powodu zbierania - dane o klientach (o wiele więcej niż z wizytówki) sam robię w CRMie.

Jedynym zastosowaniem wizytówki jest to, jeśli poznajemy kogoś w realu i chcemy zostawić dane do siebie do czasu kontynuacji kontaktu mailem.

Sama wizytówka powinna być jak najbardziej standardowej formie (choćby dlatego, aby mieściła się do wizytownika ;) Z jakimi danymi? Imię, nazwisko, mail, kod QR do strony "o mnie". Kreatywność niepotrzebna, bo i tak docelowo to do kosza leci.

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

cóż... zalezy od skali. Początkowo zbierałem wizytówki. Przy czym te wyjątkowo inne wzbudzały zaintresowanie ale pierwsze lądowały w koszu - oczywiściu po wpisaniu wszystkich danych do komórki. Z czasem przerzuciełm się na wpisnywanie wszystkich kontaktów w komórkę czy do CRM.

Wydaje mi się, że wszystko zależy od skali... ile klient ma kontaktów i wizytówek od kontrahentów.

Bez wątpienie przez pierwsze kilka minut będzie zainteresowany oryginalna wizytówkę. Tylko co potem?
Czy wizytówke z drewna będzie trzymał razem z innymi wizytówkami czy odda dziecku do zabawy
Barbara Czech-Gleń

Barbara Czech-Gleń właścicielka biura
tłumaczeń CORRECTO,
tłumaczka języka
n...

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

Muszę podpisać się pod wypowiedziami poprzedników :)

Dla mnie wizytówka pełni funkcję informacyjną. Są tam namiary na moją firmę, fajerwerki nie są konieczne. Ma być czytelna i estetyczna. Cenię sobie minimalizm, więc moja wizytówka również jest dosyć minimalistyczna. Przyznam także, że nie zwracam aż takiej uwagi na wizytówki, które otrzymuję. Ewentualnie spisuję dane z tych wizytówek (i tak rzadko, bo zwykle mam już dane kontaktowe do firmy).

Z chęcią wyróżnienia się wizytówką jest chyba podobnie jak w przypadku chęci wyróżnienia się banerem reklamowym w centrum miasta. Każdy chce się wyróżnić - nie widać nikogo :)

Jako odbiorca wszelkich zabiegów marketingowych doceniam prostotę wykonania i jasny przekaz.

Ostatnio np. otrzymałam broszurę reklamową z różnymi lekami (wnioskuję - z jakiejś apteki). Owszem - ładnie wykonana, czytelna. Ale nie było nigdzie informacji o tym, co to za apteka (o ile apteka), gdzie ją znaleźć, itp. Tym sposobem ktoś wyrzucił sporo pieniędzy na reklamę, która nie przyniesie najmniejszego efektu ...

Tak w ramach zakończenia przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy: może w przypadku branży kreatywnej ważny jest także moment, w którym zwykle wręcza się wizytówkę. Czy jest to np. pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem z Twojej inicjatywy i chcesz go przekonać do swoich usług, czy może jest to relacja z klientem, który sam Cię znalazł i jest raczej przekonany co do skorzystania z usług, chce jednak poznać szczegóły. Wówczas w pierwszym przypadku możliwe, że taka kreatywna wizytówka kogoś przekona :)
Mariusz Przybylski

Mariusz Przybylski Dynamite Studio

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

W branży kreatywnej, w której również pracuję, wizytówka może wpłynąć na lepszy odbiór firmy. W końcu jeśli oferuje się m.in. branding, powinno być od razu wiadomo, że się na tym znamy. Dużo zależy też od targetu jaki sobie obierasz, jeśli będą to małe firmy z niewielkimi budżetami, to taka wizytówka "na wypasie" może powodować odczucia typu "nie stać nas na gościa". Jeśli stawiasz na wizerunek profesjonalisty, to wizytówka z Allegro (1000 szt. za 50 zł) nie jest wskazana.

Z drugiej strony nie przesadzałbym z kreatywnością, wizytówka musi być funkcjonalna, mieścić się w wizytowniku lub portfelu. Te, które zaprezentowałeś nie wyglądają zbyt funkcjonalnie, mam wrażenie że są zbyt grube i miałbym problem wsunąć je w wizytownik.
Marek G.

Marek G. Patrz, którędy
idziesz byś nie
stąpnął na kawałek
Lasu pr...

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

To już chyba znak przeszłości, bo dane generujemy w CRMach (jak Lech zauważył). Jest jednak jedna przydatna funkcjonalność, którą kilkakrotnie wykorzystałem (zwłaszcza, gdy na spotkaniu jest kilka osób). Ułożenie ich w kolejności siedziących rozmówców, tak aby nie pomylić się do kogo się zwracamy (kilka razy zdarzyło mi się, że rozmówcy nie wiedzieli kto jest adresatem pytania i doprecyzowanie "to pytanie kieruję do Pana Tomasza" zapobiegało niezręcznej sytuacji). Wracając do głównego pytania. Należy ją dostosować do stanowiska, branży, etc.
Trudno zaakceptować 'krzykliwą' kolorystycznie wizytówkę w branży prawniczej czy konsultingowej... Czytelny minimalizm, na dobrym papierze i drukowany w profesjonalnej drukarni. Mnie osobiście drażnią wizytówki o małej gramaturze, które gną się jak numer "Faktu".

konto usunięte

Temat: Wizytówka - jak się wyróżnić spośród tłumu?

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, dało mi to trochę do myślenia aby ograniczyć się z fajerwerkami, jednak tak jak Pan Mariusz napisał
W branży kreatywnej, w której również pracuję, wizytówka może wpłynąć na lepszy odbiór firmy.


A że dużo ludzi poznaje z biegu, na spotkaniach... Myślę że przyda się coś pomysłowego jednak zachowam umiar.

Pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do