Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Witam

Zajrzałem wczoraj do ostatniego Przekroju i w środku znalazłem artykuły sponsorowane ale bez żadnego wskazania, że właśnie takie są.

Ukryte w treści 2 produkty, których kampanie właśnie trwają w mediach
- kawa Carte Noir
- Pluszzz Up

Czy pismo opiniotwórcze powinno w ten sposób "oszukiwać" czytelnika w większości niezwiązanego z mediami i nie mającego pojęcia, że wskazane produkty to nie przypadek i rzetelna praca dziennikarza a po prostu sprytny zabieg działu sprzedaży reklam?

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat?

Ja jestem na NIE!

Pisma opiniotwórcze nie powinny sobie pozwalać na taką formę działania bo wprowadzają w błąd czytelników.

Pozdro
Kaja W.

Kaja W. Event manager

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

hmmm a gdzie teraz nie ma reklamy?

moze w czasach kryzysu i takie pisma musza jakos ratowac budżet:)?

konto usunięte

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Product placement, jeno trochę wypaczony:-)

konto usunięte

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Własnie a gdzie tej reklamy teraz nie ma ? Jest wszechobecna, jest nawet gdy jej nie ma. Plus dla speców od reklamy. Im ciekawszy pomysł na pokazanie reklamy tym lepszy efekt :)
Michał Mozyrko

Michał Mozyrko Head of Media Sales

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

kiedyś takich chwytów imały się pisma mniejsze, słabsze oferując reklamodawcom krypciochę jako swoje USP, jako coś, czego nie dawał Axel,G&J,Murator itd
Teraz wszyscy to robią, nie tylko prasa, choć ta akurat najmocniej, bo najbardziej jako medium dostaje w tyłek.
To znak kryzysu.
Ktoś może powiedzieć, że czemu tego nie robić skoro istnieje product placement i sam wiesz, że niektóre media sa gotowe sprzedać nawet wiadomości klientowi.
Więc ja bym się nie dziwił, że zobaczyłeś coś takiego, bo granica między reklamą a informacją zatarła się.
A czy mi się to podoba?
no nie podoba i do tego wkurza, bo to jest zakłamanie powodujące, że nie wiemy czy media mówią do nas prawde czy nie.Ale i tak wszyscy to będa robić nawet jesli się to jakiejś grupie nie podoba.To jest trochę jak z jednym trenerem piłkarskim zatrzymanym oprzez prokuraturę we Wrocławiu w ramach akcji antykorupcyjnej w polskiej piłce. Zadano mu pytanie czy to prawda, że on-autorytet o nieposzlakowanej opinii brał kasę? Odpowiedź: oczywiście, że tak, wszyscy brali, więc gdybym nie brał to nie byłbym w ogóle w I lidze, bo by mnie środowisko "wypluło"......
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Michał..w tym samym Przekroju był również wywiad z premierem..może to też fałszywka i tylko zagrywka wyborcza?

jeśli jakieś pismo ma renomę to nie powinno w ten sposób działać. brak granicy pomiędzy reklamą a prawdziwym przekazem to znak, że pismo straciło wyczucie, że nie zależy im na czytelniku, że go nie szanuje, że chce mu coś wcisnąć na siłę.

czy to jest jeszcze pismo opiniotwórcze? moim zdaniem nie.

konto usunięte

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Adam Krajewski:
Michał..w tym samym Przekroju był również wywiad z premierem..może to też fałszywka i tylko zagrywka wyborcza?
mysle ze tak. Nie wierzylbym w to co pisza komercyjne media.
Lepiej samemu poszukac w internecie.

Co do przekroju to pismo stracilo renome gdy przejal je nowy naczelny. Ostatni wlasciwy przekroj wyszedl chyba gdzies okolo 2001 roku.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 28.05.09 o godzinie 01:47
Robert S.

Robert S. ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Panie Adamie,
Rozumiem Pana i dziwię sie zarazem.
Także jestem przeciwnikiem kryptciochy. Mimo to dziwię się, ze osoba pracująca w reklamie ma takie zdanie. Od ludzi zwiazanych z reklamą najczęściej słyszę "ma być wynik, kontent jest wstanie przygotować jedna osoba etc...".
I w takiej sytuacji robi się wszytko by pracowało na wynik i wszyscy na ten wynik pracują w sposób bezposredni. Dziennikarze coraz częściej - niestety - muszą pisać to za co wydawca ma kase, a nie co sprawi jedynie, ze będzie interesujące i zachęci czytelników do kupowania gazety...
Przykre i zapewne nawet złe, a złu trzeba sie przeciwstawiać, tylko coraz częściej powiedzenie NIE = WITAJ PIĘKNY STANIE OSOBY BEZROBOTNEJ ;)
uuuu grozą powiało ;-)

konto usunięte

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Tylko koniec konców jest to bład bo czytelnika nie przyciaga sie reklamą. Jesli ktoś sie pomyli tworzac tresci w ten sposób to predzej czy pozniej straci podmiot o ktory mu chodzi czyli wartosciowego czytelnika. W konsekwencji dziennikarz tez zostanie zwolniony i jeszcze zniszczy sobie co nie co po drodze. Warto?Romuald K. edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 13:18
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

Romuald K.:
Tylko koniec konców jest to bład bo czytelnika nie przyciaga sie reklamą. Jesli ktoś sie pomyli tworzac tresci w ten sposób to predzej czy pozniej straci podmiot o ktory mu chodzi czyli wartosciowego czytelnika. W konsekwencji dziennikarz tez zotanie zwolniony i jeszcze zniszczy sobie co nie co po drodze. Warto?

o to właśnie chodzi. czytelnik Przekroju z założenia nie jest debilem i wyłapie takie akcje jak mega krypciocha. po co mam czytać artykuły o produktach? mam za to jeszcze płacić? heh..

konto usunięte

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

zupełnie się z Tobą zgadzam Adam K:) Osobiście nie lubię gdy mi się wciska coś takiego, mam wtedy wrażenie że "państwo redaktorzy" mają mnie za kompletną idiotkę licząc na to że tego nie wyłapię. Inna sprawa że przekrój od jakiegoś czasu już wygląda sam w sobie jak jakaś broszura reklamowa, zastanawiam się kiedy zredukują liczbę stron do 2 . . Szkoda.
Andrzej Sierosławski

Andrzej Sierosławski Fotografia Kulinarna

Temat: Przekrój - tygodnik opiniotwórczy i artykuły quasi...

jeśli jakieś pismo ma renomę to nie powinno w ten sposób działać. brak granicy pomiędzy reklamą a prawdziwym przekazem

Wydaje mi się (ale może źle mi się wydaje!), że istniały dawniej jakieś przepisy (o normach nie wspominając) regulujące to, że w prasie treść reklamowa powinna być jasno oznaczona, może ktoś z Was to pamięta?

Z p. Agnieszką też się zgadzam - "Przekrój" niewiele się już teraz różni od broszurek reklamowych, nie ma czego poczytać, taki dość marny komiks.

Następna dyskusja:

"Tygodnik KAMERAlny" - zoba...




Wyślij zaproszenie do