Temat: Jak się dostać do mediów?
Dużo zależy od tego jakie ma mocne strony, co dzieciak chciałby robić i na jakim polu w mediach chce zaistnieć:
1. jeśli ma dobrą dykcję, ciekawy głos - jako lektor
- kontaktuj się ze studiami dźwiękowymi, mnóstwo dzieciaków pracuje przy adaptacjach bajek i filmów w wersji polskiej,
- agencje reklamowe również potrzebują głosów i chichotów dzieci, do promocji produktów dziecięcych
- do realizacji autopromocyjnych krótkich form telewizyjnych, często są potrzebne głosiki dzieciaków, które powiedzą np."już za chwilę!" " wesołych świąt!" itp.
2. jeśli umie tańczyć - są programy w kanałach dziecięcych tj. Minimini, Zigzap (Cyfra+), Nickelodeon (Mtv), itp. gdzie produkuje się cykliczne programy z motywami tańczących dzieci, lub organizuje się akcje autopromocyjne, np. z okazji Dnia Dziecka!
3. Jeśli jest spontaniczny, z miłą aparycją - jako mały aktor- nie boi się sprzętu i ekipy nagrywającej (a to jest rzadkie, większość dzieciaków przed kamerą normalnie paraliżuje strach lub zachowują się nienaturalnie)- wyślij oferty do agencji reklamowych (ciągle poszukują dzieciaków do promocji produktów dziecięcych), do stacji dziecięcych telewizyjnych (do produkcji programów dziecięcych), bierz udział w castingach (w poniedziałkowej warszawskiej Gazecie Wyborczej są ogłoszenia w dziale ogłoszeń drobnych "Media, sztuka, rozrywka")
I naprawdę nie trzeba "dawać dupy", żeby się dostać - jeśli coś się naprawdę potrafi. Często potrzebowałam dzieci do współpracy, zarówno w warstwie obrazu jak i dźwięku - naprawdę trudno jest znaleźć idealnego "kandydata":/ jak dziecko było ładne, to niewyraźnie mówiło, jak mówiło idealnie, to miało zeza, jak wreszcie i jedno i drugie było ok, to miało katar ;))