konto usunięte
Temat: Co się stało z Radiem Zet?
Karolina Dulnik:
To może Talk Fm? ;)
Owszem, ale nie w tym rzecz. Chodzi głównie o to, że radio spsiało. Na przykładzie Zet to słychać, a przecież była to swego czasu całkiem przyzwoita stacja.
konto usunięte
Karolina Dulnik:
To może Talk Fm? ;)
konto usunięte
Karolina Dulnik:
Jeśli chodzi Ci tylko o muzykę, to od radia lepsze są streemy jak last.fm np. Moim zdaniem radio to coś więcej niż piosenki, jakiekolwiek by one nie były. Ale pisałam już o tym, nawet w niniejszym temacie :)
Mateusz
Pułkowski
Specjalista ds.
Public Relations w
Enea Wytwarzanie
konto usunięte
Mateusz Pułkowski:
Nie znam się na rynku radiowym, ale ile razy to już się w mediach słyszało wypowiedzi, że nastały czasy statystyk, badań opinii etc.
Wydaje się, że radiostacjami rządzą cyferki. Ja pamiętam jeszcze końcówkę lat '90 - Zetka była wcale dobrym radiem z "Interlistą" na czele. Konkursy poranne Irka Bieleninika ("Co mogę dla Pani zrobić?" :)) też dawały radę. Można się było obudzić przy tym radiu. A potem pojawiły się playlisty układane pod - nikogo nie obrażając - gospodynie domowe. Muzyka ma być luźna i nie absorbująca, dowcip prosty. No szkoda.
Niestety coraz mniej słucham radia, jeśli już to włączę Trójkę albo jakiś lokalny (Puls Radom etc).
Aleksandra
P.
Logopeda i terapeuta
pedagogiczny,
nauczyciel
matematyki ...
Mateusz
Pułkowski
Specjalista ds.
Public Relations w
Enea Wytwarzanie
Aleksandra
P.
Logopeda i terapeuta
pedagogiczny,
nauczyciel
matematyki ...
Mateusz
Pułkowski
Specjalista ds.
Public Relations w
Enea Wytwarzanie
konto usunięte
Aleksandra
P.
Logopeda i terapeuta
pedagogiczny,
nauczyciel
matematyki ...
Marcin W.:masz słuszność :) gdzieś się wątek zagubił..
...i zapłakałem...
Mateusz
Pułkowski
Specjalista ds.
Public Relations w
Enea Wytwarzanie
Marcin W.:
...i zapłakałem...
Mateusz
Pułkowski
Specjalista ds.
Public Relations w
Enea Wytwarzanie
Aleksandra P.:
każde radio się zmienia, choć niekoniecznie jest to po naszej myśli.. radia komercyjne tym bardziej... szkoda że radio nie wychodzi bardziej do słuchacza, nie jest tak jak jeszcze kilka lat temu bardziej interaktywne.. teraz mamy sms, telefon, wygrałeś lub nie, chcesz kogoś pozdrowić? zostaje tylko zwiększać pulę nagród! Radio nastawiło się na muzykę... bo badania, bo statystyki... ale w końcu musi się znów coś zmienić, bo nieliczne stacje wybronią się tym co grają
Monika
Tatka
kierownik promocji
Teatr Łaźnia Nowa,
właściciel: Hot
Lemon
konto usunięte
konto usunięte
Michał Jaremczuk:
Ktoś powinien zrobić wykład na jakiejś uczelni: "Euro bZdET - czyli, jak skutecznie zabijać stacje radiowe w Polsce."
to by było dobre :) stacja ogólnopolska. ponad 7mln słuchaczy i to jest ta klęska ;)
znajomość rynku radiowego się kłania Michał.
pzdr
i to jest w tej zabawie najsmutniejsze, aż 7 mln Polaków, którym idiotyczne komentarze, dowcipy prowadzących, muzyka przez małe "m" i cały ten delikatnie mówiąc bałagan na antenie nie przeszkadza, są zachwyceni i dalej słuchają, przykre ale chyba takie czasy...
A my z Karoliną i tak lobbujemy na rzecz trójeczki!
Michał
J.
kierownik
komunikacji
marketingowej marki
Volkswagen Samo...
i to jest w tej zabawie najsmutniejsze, aż 7 mln Polaków, którym idiotyczne komentarze, dowcipy prowadzących, muzyka przez małe "m" i cały ten delikatnie mówiąc bałagan na antenie nie przeszkadza, są zachwyceni i dalej słuchają, przykre ale chyba takie czasy...
A my z Karoliną i tak lobbujemy na rzecz trójeczki!
A mnie to przeraża, że człowiek z tak solidnym wykształceniem, otwarty i wydawałoby się z pasją ocenia w tak słaby sposób preferencje innych. Przepraszam, muzyka jest kategoryzowana wedłyg "Twojego" małego lub dużego "m". Wybacz ale autorytetem w dziedzinie muzyki jesteś dla mnie żadnym więc jakim prawem wydajesz tak radykalne opinie ? O jakim bałaganie na antenie mówisz bo mało jest bardziej uporządkowanych programowo stacji niż te sformatowane. Skoro Słuchacze są zachwyceni to znaczy że coś dla siebie znajdują i bardzo dobrze. Jeżeli ktoś czuje się lepiej po włączeniu Radia ZET, RMF FM czy Eski to świetnie. Dlaczego twierdzisz, że to smutne ? Skoro wydajesz takie opinie, że coś jest smutne bo ktoś słucha Feel czy September to prawdopodobnie oceniasz ludzi także przez pryzmt ich sexualności, stanu majątkowego, pochodzenia a może i kolor skóry no bo dlaczego nie ? Nie ukrywam, że boję się troche takich ludzi jak Ty ( moja jedyna słuszna racja, mój gust jedyny poprawny ) nie jestem ich nawet ciekawy i mam nadzieję, że się nigdy nie spotkamy.
Mateusz
Pułkowski
Specjalista ds.
Public Relations w
Enea Wytwarzanie
Witold
F.
Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...
Adam
Krajewski
Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu
Jacek J. Dublin
Adam Krajewski:
ciężko się to czyta :\
o gustach, guścikach, wiedzy na temat aktualnej kondycji radia w Polsce..
najpierw badania:
- trend słuchalności radia w Polsce, pokazuje, że liczba słuchaczy się nie zmienia..internet, telewizja nie wyparły radia z eteru ani nie odebrały mu słuchaczy;
- coraz więcej osób słucha więcej niż jednej stacji - czyli powoli w Polsce zaczyna dojrzewać rynek - ludzie zaczynają szukać stacji dopasowanych do ich oczekiwań - w samej Warszawie nie ma z tym problemu. W pozostałych regionach wszystko przed nami :\
- coraz częściej słuchamy radia w samochodzie! i dzięki tej formie słuchania radio nigdy nie umrze!
Jeśli chodzi o duże stacje komercyjne to non stop trwa zmiana :) zmienia się rotacja poszczególnych utworów, pora ich emisji, jingle, sposób mówienia do słuchacza..to wszystko jest przemyślaną strategią, nakierowaną na budowanie słuchalności..nie można tworzyć radia pod pojedynczego słuchacza. większość osób w Polsce traktuje radio jako medium tła..ma grać, nie przeszkadzać i mają lecieć fajne piosenki. przy targetach 25-44 (najbardziej popularny w Polsce) gra się utwory, które nie mają budzić niesamowitych emocji. przykładem jest Doda, którą ludzie albo kochają albo nienawidzą. trzeba grać tak by nie budzić tych skrajnych emocji. stąd utwory, które znacie z ZETki albo RMFu.
inną sprawą jest sposób konsumpcji muzyki w Polsce..niewiele osób poszukuje i się tym interesuje. nie ma sensu ich na siłę edukować proponując kawałki, których nie znają ;) większość chce słuchać tego co już zna. ktoś wcześniej zapłakał,że w Polsce tak jest..ale co z tego? wymienimy 20 mln ludzi na tych bardziej świadomych?
długo mogę o tym pisać :) to element mojej pracy i zainteresowań..ale kondycja radia w Polsce jest całkiem dobra co pokazują trendy słuchalności. nie ma co płakać nad tym co było kiedyś. nad tym co mówili dj'e. po 89 roku wszystko co się pojawiało w eterze było nowe, świeże i nas intrygowało. ale radio komercyjne w Polsce ma już 18 lat! zdążyliśmy się z nim oswoić, zaczynamy powoli wymagać ale zawsze będzie tak, że większość w to nie wnika! lubi konkursy, smsy, znane utwory czy to się komuś podoba czy nie. wszyscy płaczą,że reklamy przeszkadzają....ale tylko 4% przełącza się na inną stację kiedy je słyszy..i to nie reklamy są złe a jedynie kreacja w nich użyta, która w mojej ocenie powinna być dużo lepsza, odważniejsza!
czyli głowa do góry. radio powoli będzie się coraz wężej formatować, zbliża się cyfryzacja tego segmentu i to dopiero będzie ciekawa rewolucja w słuchaniu, której osobiście nie mogę się już doczekać.
a Ci do których możemy mieć pretensję to majorsi rządzący rynkiem muzycznym. im nie zależy na artystach przez duże A. to oni psują rynek blokując jego rozwój w trosce o swoje zyski. to oni produkują piosenkarzy, promując tęgie gnioty skierowane do mało wyedukowanych muzycznie mas. ale skoro ludzie chcą tego słuchać..
to trzeba im to dać!
pozdro!
Następna dyskusja: