![Paweł Tomczuk](https://static.goldenline.pl/user_photo/230/user_4582_63a9e5_basic.jpg)
Paweł
Tomczuk
Ciszewski Financial
Communications
Temat: "Afera Goldman Sachs", czyli jak zmieniają się media w...
Ponieważ zajmuję się komunikacją instytucji finansowych bardzo boli mnie, gdy w mediach pojawia się ewidentna nieprawda i widoczne gołym okiem manipulowanie informacją na tematy związane z finansami.Tak stało się w przypadku banku inwestycyjnego Goldman Sachs posądzonego o działanie na szkodę polskiej waluty, o czym szeroko piszę na swoim blogu http://prfinansowy.pl
Zarówno media (ostatni post), jak i politycy (przedostatni post) przyczyniły się do tego, że miliony Polaków, że gdzieś na świecie, jakaś amerykańska instytucja finansowa sprawia, że oni tracą pracę i mają drogo jak jadą na urlop.W poście poświęconym roli mediów w tej sprawie pokazuję, jak łatwo manipulować przekazem, i w jaki sposób jest robione.
Rozumiem, że media walczą obecnie za przetrwanie i kwestie dziennikarskiej misji schodzą na dalszy plan, ale pytanie, czy na pewno w tej walce trzeba iść tak daleko, i czy nie ma innego sposobu na przebicie się do szerszej widowni niż nieustająca sensacja?
Kilka tygodni temu, przy okazji "Afery Lufthansy" świetny komentarz na temat takiego postępowania dziennikarzy napisał Redaktor Naczelny Miesięcznika Press, Pan Andrzej Skworz. Myślę, że to ważna kwestia, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że kryzys i walka o przetrwanie może potrwać jeszcz ok. 1,5 roku.
Jak sądzicie, co przez ten czas może się stać z mediami? Jak zapobiec ich pełnej tabloidyzacji? Co mogą zrobić media, aby przetrwać kryzys przy jednoczesnym utrzymaniu jakości na wysokim poziomie?