Ewa Wielgórska

Ewa Wielgórska Digital Project
Manager

Temat: W mediach już nigdy nie będzie tak, jak kiedyś

Składa się na to kilka trendów:
1. Nie potrafimy skupiać uwagi
Żyjemy w świecie, którym rządzi natychmiastowość i nadmiar informacji. Spokojne czytanie książki, gazety zaczyna być zastępowane szybkim wchłanianiem kolejnych newsów, skanowaniem wzrokiem wiadomości na Facebooku czy Twitterze. Młodzi konsumenci mediów coraz częściej rezygnują też z tradycyjnej telewizji, gdyż jest ona dla nich irytująca – nie mają wpływu na ramówkę, akcja toczy się za wolno itp.

Wydawcy powinni dopasować się do sytuacji, tworząc zupełnie nowe, synergiczne kanały dotarcia z treściami.

2. Media internetowe, czyli media?
Czy kiedyś wszystkie media będą online? Niewykluczone i to dość szybko. Telewizja z Internetu, podłączana jedynie do telewizora/dużego monitora, indywidualna, idealnie dopasowana do naszych potrzeb. Dopasowanie do potrzeb użytkownika to jednak oddzielny temat – tu do zrobienia będą miały sporo także portale internetowe.

3. Rzetelne dziennikarstwo a monetyzacja mediów internetowych
Ostatnio podczas rozmowy z koleżanką z branży doszłyśmy do wniosku, że w mediach internetowych coraz mniej wydawców może pozwolić sobie na dziennikarstwo wysokich lotów z uwagi na niełatwą monetyzację powierzchni reklamowej. Dziennikarzy to frustruje – zresztą zewsząd słyszą, że ich zawód się kończy, w niedalekiej przyszłości zastąpią ich roboty (polecam: http://natemat.pl/14929,komputer-juz-niedlugo-zastapi-.... W mediach tradycyjnych nie jest lepiej – nakłady gazet papierowych spadają na łeb, na szyję.

Internet musi jednak ciągle zasysać nowe newsy, by żyć, więc z pomocą przychodzą PR-owcy i specjaliści od SEO. Rezultat jest taki, że informacji jest pełno, ale jej jakość, hmm… To nie przeszkadza jednak młodemu konsumentowi mediów, który skanuje media w poszukiwaniu czegoś ciekawego. Czasem sam coś odkryje i zrobi się z tego news (np. na wykop.pl). Profesjonalnych dziennikarzy docenią nieliczni – patrz kolejny punkt.

4. Nieliczni docenią wartościowe treści
Wartościowe treści, za które ktoś będzie chciał zapłacić, nie znikną. Staną się jednak elitarne. W pewnych zawodach, np. prawnik, menedżer, potrzebna jest pogłębiona wiedza na wąskie tematy. Poza tym ostanie się grupa intelektualistów, którzy nie zrezygnują z głębszej refleksji na rzecz szybkiej wymiany chaotycznej informacji.
A pozostali? Ich głód informacyjny w zupełności zaspokoi darmowy przekaz z Internetu, bez względu na jego jakość.

5. Przede wszystkim efektywność
To kolejny możliwy trend ewolucji mediów w Internecie. Media to dla reklamodawców kanał dotarcia do klientów. Technologia będzie ułatwiać szybkie trafienie z produktem do osób, które z największym prawdopodobieństwem go zakupią. Ale to już temat rzeka – czyli skuteczne modele biznesowe w mediach internetowych.

Zgadzacie się?Ewa Wielgórska edytował(a) ten post dnia 24.05.12 o godzinie 22:42
Robert S.

Robert S. ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...

Temat: W mediach już nigdy nie będzie tak, jak kiedyś

Zgadzam się.
I rozumiem wydawców, bo sam także w jakiś sposób nim jestem. Pamiętajmy tylko, że we wszystkim trzeba mieć umiar i pamiętać o złotym środku. Można bardzo szybko się zapętlić, a straty spowodowane tym zapętleniem w społeczeństwie, a tym samym w wydawniczym biznesie, będą nieodwracalne.
http://marketingmiejsca.com.pl
PS: Oczywiście, że juz nie możemy mówić o mediach internetowych. Są media nie istniejące w internecie a majace sie dobrze tylko na falach radiowych, telewizyjnych lub w papierze?



Wyślij zaproszenie do