Ewa Wielgórska

Ewa Wielgórska Digital Project
Manager

Temat: Skuteczna promocja portalu internetowego

Sposoby są różne, raczej w opcji niskobudżetowej, bo zarabianie na treściach w Internecie cały czas nie należy do wysokomarżowych biznesów. Rzadko występuje w tym sektorze reklama wizerunkowa, typu bannery, billboardy (choć zdarzają się). Częściej - reklama w wyszukiwarkach, inwestowanie w wartościowe treści i SEO, konkursy, mailingi - najlepiej w barterze. No i oczywiście media społecznościowe.

Duże polskie portale wzorem zachodnich (Washington Post, The Guardian) wykorzystują ostatnimi czasy aplikacje typu social reader na Facebooku. Działanie takiej aplikacji jest proste - aby przeczytać artykuł, należy ujawnić aplikacji dane ze swojego profilu i zezwolić jej na publikowanie informacji o przeczytanych artykułach. Zatem, gdy przeczytamy jakiś artykuł, np. z Onetu, informację tą zobaczą nasi znajomi. To prosty i niedrogi sposób promocji swoich treści, skuteczny szczególnie w pozyskiwaniu nowych czytelników, lojalnych dotychczas wobec innych portali.

Macie inne typy odnośnie efektywnej promocji portalu internetowego? :)