konto usunięte
Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
A czemuż?Zakładając, że każdy z nas jest uczestnikiem sieci, do tego aktywnym (by nie rzec - fanatycznym), to i ocena realizowanych kampanii buzzowych jest subiektywna w dużym stopniu - zwłaszcza gdy pracę kilku PRowców, ocenia 40 innych zatrudnionych w firmie osób.
Nie widzę problemu :)
konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Zgadzasz się z opinią, że wszystkie kampanie typu buzz i viral są swego rodzaju manipulacją?Bartłomiej Juszczyk:
A czemuż?
Zakładając, że każdy z nas jest uczestnikiem sieci, do tego aktywnym (by nie rzec - fanatycznym), to i ocena realizowanych kampanii buzzowych jest subiektywna w dużym stopniu - zwłaszcza gdy pracę kilku PRowców, ocenia 40 innych zatrudnionych w firmie osób.
Nie widzę problemu :)
Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
EXIT Osiem Spektakl o nas:
Zgadzasz się z opinią, że wszystkie kampanie typu buzz i viral są swego rodzaju manipulacją?
Bartłomiej Juszczyk:
A czemuż?
Zakładając, że każdy z nas jest uczestnikiem sieci, do tego aktywnym (by nie rzec - fanatycznym), to i ocena realizowanych kampanii buzzowych jest subiektywna w dużym stopniu - zwłaszcza gdy pracę kilku PRowców, ocenia 40 innych zatrudnionych w firmie osób.
Nie widzę problemu :)
Oczywiście że nie. Obawiam się, że postrzegasz szepty przez pryzmat siedzącego pod stołem w agencji studenta, który udaje korzystająca z usług firmy X "Panią Zosię" a nie jako zorganizowany system komunikacji (PR) z rynkiem. Fakt, że 99% agencji nie majac narzędzi do szeptów tak robi, nie oznacza, że taka patologia to standard...
Spójrz choćby tu http://Usta-Usta.pl - system ma już prawie 3 lata.
konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Czy twoim zdaniem, do osiągnięcia zamierzonego efektu kampanii buzzowej szepty należy kreować ostrożnie i powoli, nie nawiązując początkowo do tematu docelowego. Taka strategia służy zaufania (czytaj) wiarygodności?konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Bartłomieju, jak Twoim zdaniem powinny wyglądać działania w zakresie marketingu szeptanego w oparciu o "zorganizowany system komunikacji (PR) z rynkiem"?konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
EXIT Osiem Spektakl o nas:
Czy nie obawiacie się spojrzeć na własne działania z pozycji widza?
Jest to wręcz niezbędne!
-bo co mi z tego że ja w swoich oczach będę "bogiem",a w oczach odbiorcy-niekoniecznie?
konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
EXIT Osiem Spektakl o nas:
Czy twoim zdaniem, do osiągnięcia zamierzonego efektu kampanii buzzowej szepty należy kreować ostrożnie i powoli, nie nawiązując początkowo do tematu docelowego. Taka strategia służy zaufania (czytaj) wiarygodności?
Wszystko zależy jaki styl obierzesz i jakim człowiekiem jesteś,jakim rodzajem komunikacji chcesz sie posługiwać,do kogo i z czym chcesz trafić.
Wszystko musi być wyważone i "na czuja" z intuicją,a jeśli jesteś uczciwy i masz dobre intencje, to nie masz problemu z konfliktem sumienia,bo wiesz przecież że nikogo nie oszukujesz,tylko uczciwie spzedajesz.
Sam wiesz że ludźmi kierują przecież emocje i pożadania,a nie tylko chłodna logika.
Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Kamil Dutkiewicz:
Bartłomieju, jak Twoim zdaniem powinny wyglądać działania w zakresie marketingu szeptanego w oparciu o "zorganizowany system komunikacji (PR) z rynkiem"?
Kamil, spójrz. Już tytuł topicu postrzega buzz i PR jako obszar manipulacji Klientem. Skąd takie przekonanie? Oczywiście, że w działaniach z zakresu public relations trafisz i na debili, którzy banalnymi metodami próbują "nagonić" Klientów, a nie prowadzić konkretnej rozmowy/komunikacji z rynkiem. Ale tez i patrzenie na to "z założenia" tylko w ten sposób mija się z celem.
Marketing szeptany - powtórzę - ma realną rację bytu w momencie, gdy realizują go trendsetterzy, a nie zatrudnieni na etat studenci, czy pracownicy firmy. Po wtóre - marketing szeptany może być realizowany dla firm/produktów/marek, ktore z założenia mają pozytywny odbiór na rynku - tak i buzz może to wzmocnić i rozszerzyć przekaz. Rozumienie buzzu jako "nie idzie nam sprzedaż, jesteśmy kiepscy, to poszeptajmy jacy to zajebiści jesteśmy" - to złe rozumienie idei marketingu szeptanego - to patologia.
Suma sumarum, szepty, praca z trendseterami to komunikacja - dotarcie do określonej grupy docelowej, w sposób który jej będzie odpowiadał - poprzez kontakt bezpośredni i system rekomendacji, zachęty, rozmowy, dialogu - a nie pustego naganiania. I tą drogą również buzz staje się częścią Public Relations - zorganizowanego systemu komunikacji i budowania wizerunku.
Tak to widzę. Pozdrawiam.
konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Dzięki za wyjaśnienie. Czyli wykluczasz działania w zakresie buzz dla firm/marek, których sytuację wizerunkową można określić jako kryzysową, mieszaną - słowem - NIE pozytywną?Druga sprawa - czy poza kwestią sytuacji wizerunkowej nie sądzisz, że spory wpływ na dobór narzędzi i charakter działań buzz i PR ma specyfika branży, grupy odbiorczej. Dla przykładu - branża tzw. parentingowa. W niej aż roi się od pseudoreklamy i "naganiania" Klientów bez przebierania w środkach, lwią cześć aktywności zajmuje tutaj "buzz", który można podpiąć pod Twoją definicję patologii. Czy Twoim zdaniem w takim "skażonym" obszarze jest możliwe profesjonalne podejście do tematu buzz i zdrowa komunikacja?
I dotyczy to firm o rożnych sytuacjach wizerunkowych.Kamil Dutkiewicz edytował(a) ten post dnia 08.02.11 o godzinie 20:12
Hanna
Laszczyk
Trener Biznesu,
Coach, Doradca ds.
Komunikacji
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Działania, których celem jest manipulacja, są dobre na krótką metę. Jeśli firma czy osoba zamierza budować prawdziwe relacje, to tylko szczery dialog i uczciwe podejście do odbiorców/ partnerów są w porządku.
Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Kamil Dutkiewicz:
Dzięki za wyjaśnienie. Czyli wykluczasz działania w zakresie buzz dla firm/marek, których sytuację wizerunkową można określić jako kryzysową, mieszaną - słowem - NIE pozytywną?
Wiesz, jakby nie było guru buzzu to wykluczają i jest to jak najbardziej słuszne - trudno promować trendsettingiem markę o z założeniu słabych podstawach wizerunkowych.
Druga sprawa - czy poza kwestią sytuacji wizerunkowej nie sądzisz, że spory wpływ na dobór narzędzi i charakter działań buzz i PR ma specyfika branży, grupy odbiorczej. Dla przykładu - branża tzw. parentingowa. W niej aż roi się od pseudoreklamy i "naganiania" Klientów bez przebierania w środkach, lwią cześć aktywności zajmuje tutaj "buzz", który można podpiąć pod Twoją definicję patologii. Czy Twoim zdaniem w takim "skażonym" obszarze jest możliwe profesjonalne podejście do tematu buzz i zdrowa komunikacja?
I dotyczy to firm o rożnych sytuacjach wizerunkowych.
Masz rację. Dobór narzędzi jednak następuje zawsze tak czy siak indywidualnie, mając na uwadze markę, jej obecną sytuację, odbiorców o których piszesz, etc.
So? :)
konto usunięte
Temat: Buzz, PR, manipulacja z drugiej strony
Wszystko jasne. Pozdrawiam ;)Podobne tematy
Następna dyskusja: