Magdalena
Żelasko
Dyrektor LET'S CEE
Film Festival
Temat: Za darmo to się nawet wysikać nie można
Pod takim hasłem Zrzeszenie Reklamy i Komunikacji Rynkowej przy Austriackiej Izbie Gospodarczej (WKO) promuje inicjatywę przeciwko darmowym prezentacjom. Nawiązania do szaletów pojawiają się nieprzypadkowo. Prowokacyjne hasło kampanii brzmi bowiem: „Umsonst ist nicht mal mehr das Pinkeln“ („Za darmo nie ma już nawet sikania.“) Z zamówionej przez WKO ekspertyzy prawnej wynika, że już samo zaproszenie agencji do złożenia oferty powinno być traktowane jak zlecenie i odpowienio honorowane finansowo.W ostatnich latach proceder bezpłatnych prezentacji przybrał w Austrii na sile. Winę za taki stan rzeczy ponoszą nie tylko mgliście zdefiniowane przepisy i brak współpracy między agencjami, ale przede wszystkim same agencje, które kierowane bądź to nadmiernym optymizmem bądź determinacją przygotowują czasochłonne prezentacje, licząc na otrzymanie zlecenia. Sytuację bezlitośnie wykorzystują zleceniodawcy...
W Polsce jest nie lepiej. W grudniowym numerze Marketing & more temu zagadnieniu poświęciliśmy dwie strony w nowym dziale KREACJA. Do dyskusji zaprosiliśmy Rafała Betlejewskiego, dyrektora kreatywnego Koledzy Strategia&Kreacja i Prezesa Stowarzyszenia Ludzi Reklamy, Katarzynę Dragović, Założycielkę Szkoły Mistrzów Reklamy i Mariusza Jońskiego, dyrektora kreatywnego G7.
Serdecznie zapraszamy do udziału w dyskusji! Najciekawsze opinie zostaną opublikowane w kolejnym numerze Marketing & more. Mamy nadzieję, że będzie to początek wielkiej akcji „Płać za przetargi”.Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 08.12.08 o godzinie 16:24