Adam Bodziak

Adam Bodziak Specjalista od
komunikacji i mediów

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Jakie kojarzycie duże porażki marketingu? Duży budżet, nowy produkt,wielka pompa na starcie i guzik z tego? Albo chociaż na małą skalę wpadki?

Ja przypominam sobie wpadkę Sony w latach 80-tych. Koncern napinał się potężnie z wprowadzeniem nowego formatu kaset video. Jednak cały świat poszedł w VHS. Przyczyną była hossa na pornosy właśnie rozpowszechniane na takim formacie kaset.
Zresztą niedawno jeszcze Sony łożyło kase na Walkmany na płytki CD. W dobie MP3 to również chyba się im odbiło czkawką...

Inne przykłady?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Niestety, nie mogę zdradzać szczegółów, ale byłem zbriefowany na launch produktu, o którym nawet jego brand manager nie potrafił powiedzieć, dla kogo jest, do czego służy i jaką korzyść daje konsumentowi. Kampania ruszyła, produkt po 3 miesiącach wycofano ze sklepów.

konto usunięte

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Linia kosmetyków SZA marki Grażyna Szapałowska. co to to nie miało być - jakies japońskie ryże, perły utarte w tych kremach. Cudawianki. Zdjecia reklamowe - takie w szarosciach bardzo eleganckich i Grażyna jak C.Denevue, albo lepiej. Cena też kosmiczna, porównywalna, na tamte czasy - (Początek 2000? - wczesniej?) z Guerlainem czy Diorem. I cała akcja propagandowa tych kosmetyków, że nasze, dobre, polskie, jak Grażyna Szapałowska, ale jednoczesnie z bardzo zachodnim sznytem. Nie wyszło. Pamietam wywiad z aktorką, co ją dziennikarz pytał o fiasko projektu, to opowiedziała mnij więcej, ze społeczeństwo polskie nie jest jeszcze gotowe (czy nie było - bo to po fakcie) na ten typ luksusu.

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Axe! co chwila wielka kampania zachęcająca do korzystania a jeszcze nigdy nie widziałem w sklepie żeby ktoś to kupował. :)
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Wielkie porażki marketingowe

Grzegorz Nowak:
Axe! co chwila wielka kampania zachęcająca do korzystania a jeszcze nigdy nie widziałem w sklepie żeby ktoś to kupował. :)

Może dlatego, że jak sugeruje reklama, po użyciu ma się inne zajęcia, niż chodzenie do sklepu ;-)

Następna dyskusja:

Wielkie porażki marketingowe




Wyślij zaproszenie do