Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Czytaliście już? Jak wam się podoba?

[obrazek]&width=400&bodyTag=%3Cbody%20bgColor%3Dblack%20leftmargin%3D0%20topmargin%3D0%20marginwidth%3D0%20marginheight%3D0%3E&wrap=%3CA%20href%3D%22javascript%3Aclose%28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2FA%3E&md5=787691fc4fd00ac23a9098a101ee6569
Poniżej artykuły z aktualnego wydania „Marketing & more“ dostępne (w pełnej wersji!) na stronie M&m i na portalach partnerskich.

Temat numeru: "Koniec z gwiazdami" omawiany jest w oddzielnym wątku: http://goldenline.pl/forum/marketing-and-more/555276Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 09:44
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Fiolki ociekające seksem

Autor: Aleksandra Pielechaty

Od czasu słynnego zdania wypowiedzianego przez Marilyn Monroe o Chanel No. 5 zasady pozycjonowania perfum są niezmienne: dużo seksu, trochę niedopowiedzenia i mocny akcent na produkt.

"Tylko kilka kropli Chanel No. 5" - zdradziła mediom Marilyn Monroe, pytana o to, w co ubiera się do snu. Kiedy na początku lat 50. stała się ambasadorką słynnej już wtedy "Piątki", sprzedaż perfum gwałtownie wzrosła, choć cena zapachu była niemała. Plotka głosi, że pomysł tego hasła podsunęła blondynce szefowa firmy Coco Chanel. Wokół legendarnych perfum narosło mnóstwo anegdot, wspominane są w filmowych klasykach, znalazły swe miejsce w panteonie popkultury. Perfumiarze są zgodni: "Piątkę" trudno uznać za zapach przyjemny, pogodny i wzbudzający pozytywne emocje. Nie jest też klasycznym, drażniącym afrodyzjakiem. Ale mimo to od lat pozostaje w czołówce najlepiej sprzedających się perfum na świecie.

Więcej tutaj: http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5841758,Fiol...

tutaj: http://wiadomosci.onet.pl/1514644,720,1,1,fiolki_pelne...

albo tutaj: http://biznes.onet.pl/22,1512259,prasa.htmlMagdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:28
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Wypożyczalnia milionerów

Autor: Magdalena Żelasko

"Gdybym był bogaczem " podśpiewywał smętnie Tewje Mleczarz. Dzisiaj skorzystałby zapewne z usług firm, które wypożyczają artykuły z górnej półki.

Berlińska firma erento.com, największa na świecie platforma internetowa specjalizująca się w wynajmie, zgromadziła blisko milion ofert w ponad dwóch tysiącach kategorii. Średnio co czwarta zawierana tu transakcja dotyczy artykułów luksusowych, które każdy z użytkowników definiuje na swój sposób. Dla jednych synonimem bogactwa jest ekskluzywny jacht lub Aston Martin, dla innych luksusem staje się już torebka znanego projektanta, złota biżuteria albo niedzielna przejażdżka kabrioletem.

Więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,5841927...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:29
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Szalony kapelusznik

Autor: Magdalena Domaciuk, PR manager; Małgorzata Szadkowska, fashion communication specialist (Aliganza Fashion Agency)

Tej zimy do łask wracają kapelusze. Co więcej, można eksperymentować i z formą, i z kolorystyką… Eleganckie umundurowanie traktujemy bardzo poważnie. Mniej poważnie część z nas podchodzi do sprawy dodatków zimowych. Tym bardziej, że kuszą nas coraz bardziej pomysłowością, kolorystyką, wzornictwem albo po prostu tym, że są niezwykle ciepłe. Pierwsze spotkanie z klientem często odbywa się już w drzwiach. I co wtedy? Na szczęście nasi klienci też lubią ciepło i dobry design. Doskonale, że tej zimy do łask wracają kapelusze. Osoby preferujące klasyczną elegancję – odetchną z ulgą. Ci, którzy wolą „look” bardziej awangardowy, będą mogli do woli eksperymentować z formą i kolorystyką. A będzie w czym wybierać.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly_single/article...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:30
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Wolna amerykanka, czyli sponsoring po polsku

Autor: Krzysztof Ratnicyn

W polskim sponsoringu brakuje jasnych zasad współpracy instytucji kulturalnych, sponsorów i mediów. Inicjatywa IAA daje szansę, że wypracujemy wreszcie standardy…

O sponsoringu dyskutowali w sierpniu br. przedstawiciele instytucji kultury, mediów oraz branża reklamowa. Z inicjatywą zorganizowania debaty wyszło Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce. I choć nie obyło się bez ostrych sporów, udało się zawrzeć porozumienie o podjęciu działań na rzecz stworzenia kodeksu wzorcowego sponsoringu. W pracach nad dokumentem wezmą udział organizatorzy takich imprez kulturalnych, jak Warszawska Jesień i Festiwal Nauki. Do zespołu roboczego wejdą też przedstawiciele mediów – radia, telewizji i największych portali internetowych. Trzecią będzie branża reklamowa, w tym inicjatorzy pomysłu - IAA Polska, a także Rada Reklamy.

Dokument, który by porządkował relacje i wyznaczał standardy jest niezbędny...

Więcej: http://marketingandmore.pl/artykuly_single/article/12/...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:31
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Chcemy tańszego luksusu

Autor: Tomasz Dominiak

Ostatnie ruchy cenowe na rynku aut luksusowych w Polsce dobitnie pokazują, że klienci nadal za pierwsze kryterium zakupu uznają cenę, i to nawet w przypadku aut z wyższej półki…

Na naszym rynku szykuje się bój o kierowców z grubym portfelem. Jesienią wchodzi kolejna w tym roku po Bentleyu marka luksusowa: – należący do Nissana –Infiniti. Co takiego się stało, że luksusowe marki na czterech kółkach nagle przypomniały sobie o Polsce? Drogie auta sprzedają się u nas jak świeże bułeczki. W zeszłym roku kupiliśmy w Polsce niespełna 16 tys. samochodów z segmentu premium, w tym – około 20 tys. To oznacza, że sprzedaż marek z najwyższej półki rośnie znacznie szybciej niż cały rynek nowych aut. Popyt jest tak duży, że prywatni importerzy, nie czekając na oficjalnego dystrybutora, tylko w zeszłym roku sprowadzili 200 aut marki Infiniti – głównie z USA.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly_single/article...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:31
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Polityczne ocieplacze

Autor: Magdalena Rydzik

Sarkozy jako mistrz politycznego ocieplenia odważnie eksponuje swoje życie prywatne. Polscy politycy wciąż wolą własne rodziny zamykać w czterech ścianach...

Na tyłach posiadłości przywódcy Stanów Zjednoczonych lekko roześmiany amerykański prezydent Gerald Ford pozdrawia innych polityków. W tle słychać przyjemną muzykę, a wszystkich otacza różany ogród. Ten sielankowy obraz stworzyli ponad 30 lat temu doradcy prezydenta USA, którzy mieli za zadanie poprawić wizerunek źle prezentującej się głowy państwa. Od tego czasu tzw. strategię różanego ogrodu stosowało wielu polityków. Starali się oni dotrzeć do ludu, otaczając się „subtelnym kwieciem”. Pokazywali swoje nietypowe hobby, chwalili się pięknymi córkami, oddanymi żonami, ulubionymi psami i kotami.

„MARKETING & MORE” WRAZ Z PORTALEM GAZETA.PL przeprowadził własny sondaż na temat metod ocieplania polskich polityków...

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly_single/article...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:32
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Filmy z płcią wabią reklamodawców

Autor: Magdalena Rydzik

Kinowa reklama kręci się nie tylko wokół wielkich hitów. Wysyp mniejszych produkcji – zwłaszcza filmów w trzech rodzajach: dla kobiet, dla mężczyzn i dla dzieci – jest niezłym lepem na reklamodawców…

Testosteron, estrogen na wzór „Seksu w wielkim mieście” albo hormon wzrostu rodem z „Kung Fu Panda” – ten wybuchowy repertuar coraz bardziej wpada w oko widzom i reklamodawcom. A to dlatego, że lubimy filmy, które mają płeć. Salę zapełniają więc kobiety, gdy „leci” łzawe romansidło, natomiast mężczyźni siedzą na widowni w czasie mało skomplikowanej produkcji przeznaczonej dla facetów, a radosne „achy” i „ochy” wydają z siebie rodziny na bajkowych historiach dla dzieci. Taki podział doskonale odpowiada również specom od kinowej reklamy, którzy oferty „z rodzajem” kierują do konkretnych producentów.

– Pod kobiece filmy zebraliśmy reklamy marek: Dove, Guerlain, Clinic, Oceanic czy Chanel. Tak zwaną męską ofertę zaproponowaliśmy m.in. Skodzie. Dziecięce filmy wybrał na przykład producent Lego – wymienia Kinga Dołęga, szefowa biura reklamy Multikina.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly_single/article...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:32
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Październikowy “Marketing & more”

Niech każdy wybierze polityczne zwierzę…

Autor: Wiesław Gałązka

W reklamach pewnego piwa relacje orłów-bliźniaków z ich zwierzęcymi partnerami bardzo przypominały sytuację na polskiej scenie politycznej…

Słoń i osioł to czworonogi związane nie tylko z polityką znad Potomacu, ale także naszą – nadwiślańską. Słoń od dawna pojawia się w nadętych dyskusjach o sprawach Polski, zaś postawa i potencjał intelektualny osła, noszącego niegdyś staropolską nazwę „osieł”, zainspirowały ponoć twórców pojęcia „poseł”.

Tu jednak żarty się kończą, bo symbolika partyjna to ważny element strategii wyborczej. Szczególnie, gdy w świadomości społecznej ma się kojarzyć ze zwierzętami. Ewentualny wybór egzemplarza fauny, jako znaku rozpoznawczego, powinien być zbieżny z charakterystyczną dla niego cechą, którą można by przypisać danej formacji.

Więcej: http://marketingandmore.pl/artykuly_single/article/12/...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 01.12.08 o godzinie 21:33



Wyślij zaproszenie do