Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Tematem numeru jest Badawcze voodoo, czyli neurościema.
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Happyending, happytrending

Aleksandra Pielechaty

Wyrocznia trendów – internetowy serwis trendwatching.com przewidywał w styczniu, co będzie kręcić konsumentów w 2009 r. Sprawdziliśmy, które z tych prognoz się sprawdzają…

Na początku stycznia br. trendwatching.com, jeden z najbardziej znanych serwisów, przewidujących globalne tendencje konsumenckie, wskazał, co będzie nas kręcić w nowym roku. Szalała recesja, kolejne branże łapały kolkę, a serwis trendwatching.com, ceniony przez gigantów, tj. Unilever, ING czy Gucci Group, zawyrokował, że np. rękawiczki bez palców to jest to.

Cały świat zachwycił się i-phonem, i-pody są na podstawowym wyposażeniu przeciętnego nastolatka, a zziębnięte dłonie muszą obsługiwać przyciski aparatu. Wniosek: mitenki będą w sam raz. Rękawiczki bez palców, z doczepianym palcem wskazującym, a w wersji luksusowej rękawiczki z metalowymi wypustkami, kompatybilnymi z klawiaturą elektronicznego sprzętu. Różne rodzaje tego absurdalnego gadżetu to część zjawiska, nazwanego przez fachowców z trendwatching – nichetributies.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/12/h...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Rendez-vous z burakiem

Magdalena Rydzik

Obrońcy praw zwierząt i wegetarianie wyciągnęli przeciwko mięsożernym swoją reklamową broń – erotyczną bombę nuklearną. Polscy konsumenci jak na razie pozostają jednak poza siłą jej rażenia.

Niezmordowani marketingowy, licząc na powszechną pożądliwą pasję, chcą seksem promować jedzenie warzyw. Nowy nurt zyskał już nawet miano gastro-porno lub foodvertising, a mistrzami w użyciu vegatrendu okazali się obrońcy praw zwierząt. Roślinni rewolucjoniści zdegustowani widokiem cieknącego po brodzie tłuszczu i zmęczeni oblewaniem farbami futer luksusowych pań – postanowili zakwestionować jurność mięsnych barbarzyńców. Amerykańska organizacja PETA (ang. People for the Ethical Treatment of Animals, czyli: „Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt”) była w tej dziedzinie prekursorem. Już w 2005 r. organizacja przygotowała 30-sekundowy film reklamowy „Rude Food”, w którym udowadniano, że warzywa mogą stać się obiektem pożądania, a bezmięsna dieta jest bardziej atrakcyjna.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/search/artykuly10/artic...

Oraz tutaj: http://wiadomosci.onet.pl/1557274,720,1,1,gastro_porno...Magdalena Ż. edytował(a) ten post dnia 24.05.09 o godzinie 13:23
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Myślę, więc będę

Magdalena Szaciłło

Telefony z czasem znikną, zastąpią je mikroimplanty funkcjonujące w połączeniu z naszym organizmem

Chcąc sprostać wymaganiom zamożnych klientów, twórcy Motoroli wprowadzili serię telefonów, które mają redefiniować pojęcie „luksus”, stawiając na technologię i wrażenia zmysłowe. Najbardziej prestiżowym z nich jest model Aura o wartości ok. 7 tys. zł, zaprezentowany po raz pierwszy w październiku ub.r. – Motorola wcześnie zauważyła, że zmienia się sytuacja – nie tylko na rynku dóbr luksusowych, ale również na rynku telefonów komórkowych. Ekstrawagancję zastąpiliśmy subtelnością – mówi Małgorzata Matusiewicz, marketing manager mobile devices, Central and Northern Europe.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/7/my...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Przyszłość to długowieczność

Z Robertem Majkutem, jednym z najważniejszych polskich designerów, który projektował m.in. Centrum Private Banking Alior Banku w Warszawie, Butik Moliera 2 dla marek Valentino i Ferragamo i Multikino Złote Tarasy, rozmawia Magdalena Szaciłło.

Czego w przyszłości zabraknie?
Oprócz wydawnictw albumowych, które będziemy oglądali z pietyzmem, napawając się unikatowością rozwiązań drukarskich, czytanie literatury sprowadzi się do tego, że będziemy mieli jedną elektroniczną książkę. Telefony z czasem znikną, zastąpią je mikroimplanty funkcjonujące w połączeniu z naszym organizmem. Samochody będą samobieżne, a prąd – bezprzewodowy.

A prasa?
Za 10 lat nie będzie już gazet. Gazeta to gigantyczny śmieć wydawany w tysiącach egzemplarzy. Kiedyś panie wypychały gazetami buty – wkrótce media drukowane nawet do tego się nie przydadzą.

Wydawcy gazet powinni przenosić się do internetu i udostępniać tam teksty za darmo?
Wszelkie próby wyciągnięcia pieniędzy od internautów są objęte społecznościowym ostracyzmem. Nikt nie chce płacić za informacje, które tak czy inaczej sam może odszukać w sieci. To ci, którzy chcą zamieścić informację, muszą za nią zapłacić, a nie ci, którzy chcą ją pozyskać.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/7/pr...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Od średniaka lepszy cwaniak

Magdalena Rydzik

Nie trzeba przewodnika Pascala, żeby wiedzieć, kto jest kim w Polsce. Poznaniacy to skąpcy, krakusi – centusie, kielczanie – scyzoryki, a warszawiacy – cwaniacy. I chociaż włos już się zjeżył na głowach wyznawców poprawności politycznej, każdy szanujący się strateg potwierdzi, że te obelgi mogą stanowić marketingowe dobro. Bo nie ma to jak oryginalna łatka, która buduje markę miasta.

Specjaliści od marketingu miejsc głoszą tę tezę jak prawdę objawioną, ale niereformowalni samorządowcy z uporem wydają się tego nie zauważać.

Wyjątkiem jest stolica Pyrlandii, czyli Poznań. Tamtejsi spece od promocji doszli do wniosku, że nie ma sensu walczyć z ogólnopolskim stereotypem chytrego poznaniaka. Przeciwnie, trzeba dać upust wynurzeniom złośliwców z całej Polski, by potem przekuć je na marketingową ideę. W tym celu Urząd Miasta „dusigroszy” zorganizował konkurs na najlepszy dowcip o poznaniakach. Na megaprześmiewcę czekała nawet nagroda – weekend w wyrachowanej stolicy Wielkopolski. Podobno najbardziej z poznaniaków śmiali się warszawiacy. – Do promocji podchodzimy niestereotypowo, bo jak długo można sprzedawać wizerunek porządnego poznaniaka? Stąd dowcipy o mieszkańcach naszego miasta. Ale sami o sobie mówimy, że nie jesteśmy skąpi, tylko cztery razy obejrzymy z każdej strony złotówkę, zanim ją wydamy – wyjaśnia Borys Fromberg z biura kształtowania relacji społecznych Urzędu Miasta w Poznaniu.

Więcej: http://biznes.onet.pl/22,1557285,prasa.html
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Kandydaci z eurowizerunkiem

Magdalena Rydzik

Platforma Obywatelska i centrolewica mają najbardziej europejski wizerunek zdaniem specjalistów od public relations

Tak wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Marketing & more" przez firmę Researcher by Call Center Poland, która na tę okoliczność przepytała ekspertów w dziedzinie wizerunku w działach PR polskich firm.

Europejski okazał się również SLD, PiS zdobył uznanie jedynie sześciu PR-owców, najmniej podobało się PSL. Mistrzowie kreowania image’u wyróżnili również niektórych polityków, którzy chcą dostać się do Strasburga. Wygrała kobieta – Danuta Hübner (PO), która bije swoich kontrkandydatów na głowę, nie zagrozili jej ani równie europejsko zaangażowany Dariusz Rosati (Centrolewica), ani Jerzy Buzek (PO), ani Marek Borowski (Centrolewica) czy Jacek Saryusz-Wolski (PO). PR-owcom spodobał się też trochę Zbigniew Ziobro, piękny Wojciech Olejniczak, a nawet Marian Krzaklewski. Najwięcej do nadrobienia w kampanii wyborczej będą mieli politycy PSL, dobrze oceniono jedynie Janusza Piechocińskiego.

Więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1557768,2678,1,1,kandydaci_z...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Mów do mnie krótko

Magdalena Żelasko

Po tym, jak sztab wyborczy Baracka Obamy wykorzystał Twittera w walce wyborczej, jego kariera wydaje się być przesądzona…

Pomimo przyciągnięcia blisko siedmiu milionów użytkowników i zainwestowania pięćdziesięciu milionów dolarów, twórcy mikrobloga Twitter – Jack Dorsey, Biz Stone i Evan Williams – wciąż nie mają pomysłu na zarabianie pieniędzy. Najnowszy plan zakładający wprowadzenie płatnych kont dla biznesowych klientów nie zaskakuje innowacyjnością. – Mamy cierpliwych inwestorów i wystarczająco dużo czasu na testowanie dochodowych pomysłów i produktów – uspokaja Biz Stone. Do przejęcia „wróbelka” (jak pieszczotliwie nazywają go użytkownicy) szykowali się już najwięksi. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, skłonny był wydać za pakiet akcji pół miliarda dolarów. Odszedł z kwitkiem, podobnie jak Eric Schmidt, dyrektor generalny Google’a. – Twitter to e-mail dla ubogich – skwitował poirytowany Schmidt, kategorycznie wykluczając dalsze próby przejęcia mikrorywala.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/12/m...Magdalena Ż. edytował(a) ten post dnia 24.05.09 o godzinie 13:24
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Majowy Marketing & more

Rosyjska ruletka, francuska miłość, hiszpański temperament

dr Dominika Maison, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, właścicielka Domu Badawczego Maison

Znaczenie kraju pochodzenia produktu (country of origin effect) od lat jest przedmiotem badań konsumenckich na uniwersytetach. Ich wyniki nie ułatwiają marketerom podejmowania decyzji…

Specjalistów od marketingu często nurtuje pytanie, jakie znaczenie ma informacja o kraju pochodzenia danego produktu, a w konsekwencji: czy eksponowanie takiej informacji pomoże, czy też zaszkodzi jego pozycji na rynku. Chociaż istnieje wiele dowodów na to, że konsumenci dokonując wyborów marek kierują się informacją o kraju pochodzenia produktu, to jednak często nie są świadomi, w jakim stopniu to właśnie wpływa na ich decyzje.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/search/artykuly10/artic...



Wyślij zaproszenie do