Magdalena
Żelasko
Dyrektor LET'S CEE
Film Festival
Temat: Lutowy Marketing & more
Era nadkonsumentaAutorzy: Magdalena Rydzik, Adam Bodziak
W przyszłości nie sprzeda się nic, co nie spełni potrzeb wyższego rzędu konsumenta-malkoltenta. Marudzeniu będzie sprzyjać era zagubionej płciowej, wiekowej oraz zarobkowej tożsamości klientów…
Reklamowi stratedzy, badacze i mediaplanerzy wieszczą nadejście superistoty – wrażliwego konsumenta przyszłości. W kryształowej kuli przyszłości eksperci „Marketing & more” dostrzegli indywidualistę, popijającego café macchiato z podwójnym espresso, ratującego ginące gatunki wielorybów, zjadającego ekochipsy, wiecznie wyglądającego o 10 lat młodziej. Nasze futurystyczne indywiduum nie będzie mogło żyć bez internetu – głównego medium komunikowania się ze światem. Zupełnie nieistotne staną się cechy produktów, które będzie kupowała superistota. Przyszłościowy twór w większym stopniu zwróci uwagę na jego opakowanie czy społeczny wizerunek marki. W bardziej futurystycznych wizjach badacze przewidują nawet, że konsumenci w ogóle będą dostawać produkty za darmo.
Więcej: http://marketingandmore.pl/artykuly_single/article/12/...
Nowy konsument - najnowsze trendy demograficzne
Źródło: Inspire smarter branding, 2008
ZAWIŁOŚĆ PŁCI: rozmycie tradycyjnych ról płci. Kobiety stają się niezależne, a mężczyźni rozwijają w sobie miękkie cechy i bardziej dbają o swój wygląd.
Przykłady produktów pasujących do trendu: specjalistyczne kosmetyki dla mężczyzn (wosk do depilacji Veet, Vichy Homme), farby do włosów dla mężczyzn. W kategoriach produktów „męskich” pojawia się oferta dla pań: piwa smakowe dla kobiet (Karmi, Charli z portfolio Heinekena), napoje energetyczne dla kobiet (Tab energy) lub ziołowy suplement dla kobiet na pobudzenie libido (Nexcite).
Więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,6322818...
Styl życia - najnowsze trendy
Źródło: Inspire smarter branding, 2008
Wygoda, zdrowie, sensualizm, autentyczność, indywidualizm, przynależność, domocentryzm, relaks i komfort - poznaj trendy przyszłości w stylu życia, które przełożą się na marketing.
WYGODA. Rosną płace, ale czasu na wydawanie brak. Te zmiany spowodują popularność produktów (np. zminiaturyzowanych), którymi można się cieszyć równocześnie z wykonywaniem innych czynności. Oferty łączyć będą w sobie kilka funkcji lub korzyści. Ich użycie zabierze minimum czasu i wysiłku.
ZDROWIE. Rośnie świadomość zdrowotna (wellness, zdrowie jako czynnik dobrego samopoczucia, wyglądu i kondycji psychicznej). Popularne będą produkty, takie jak żywność funkcjonalna, organiczna, niskotłuszczowa, bogata w wartości odżywcze, zbilansowana dieta, probiotyki, kluby fitness, kosmeceutyki.
Więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,6322837...Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 02.03.09 o godzinie 09:53