Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Od jutra w kioskach!
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Ciiiiiiiiiiiiiiii...

Magdalena Szaciłło

Reklama radiowa często odbierana jest jako mało prestiżowa i mało skuteczna. Gdzie laury, gdzie zachwyty, gdzie podziwiane nagrania odtwarzane w kółko, do znudzenia? Jak skuteczna może być promocja pozbawiona obrazu w myślącym w obrazkowo-uproszczony sposób społeczeństwie?

Specjaliści ds. marketingu i kreacji reklamowej postanowili przekonać nas, że w medium, jakim jest radio, kryje się spory potencjał oraz pole do zaintrygowania słuchacza. Grzegorz Adach, dyrektor kreatywny Adah Advertising, jest zdania, że to, czy reklama radiowa dobrze wyeksponuje daną markę, zależy od tego, jaki produkt lub jaką usługę reklamujemy, oraz od tego, ile przeznaczamy na to funduszy. – W sytuacji, gdy brakuje nam pieniędzy na stworzenie spotu telewizyjnego, inwestujemy w połączenie radia i outdooru. Radio bowiem znakomicie uzupełnia wiarygodność przekazu. Ludzie stoją zamknięci w blaszanych pudełkach w korkach, patrzą na billboardy i słyszą w radiu spot. W ten sposób oddziałuje na nich efekt synergii – tłumaczy.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/12/c...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Chodziło mi o świeży powiew

Krzysztof Skowroński, były dyrektor radiowej Trójki, w rozmowie z Tomaszem Kamykiem i Krzysztofem Ratnicynem

Pańskiej nominacji na dyrektora Trójki towarzyszyły opinie o politycznym nadaniu z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. Czy Pana poglądy mogły być odczuwalne przez słuchaczy bądź pracowników radia?

Myślę, że odpowiedzią może być list w mojej obronie, podpisany przez ludzi zarówno z lewej, jak i prawej strony sceny politycznej, a także wiele osób niezwiązanych z polityką. Inicjatorem tego listu był Marcin Meller, naczelny „Playboya”, z którym światopoglądowo nie jest mi po drodze. Innymi słowy, argumentem, na jaki mogę się powołać, jest jakość radia. Żałuję, że nie starczyło mi determinacji, aby na początku stycznia odwołać się do zupełnie niezależnych ekspertów z wnioskiem o obiektywną ocenę anteny pod względem politycznym właśnie.

W jakim celu?

To, co robiliśmy, absolutnie spełniało ostre kryteria medium publicznego. Miałem świadomość, że zostałem dyrektorem radia nie po to, aby demonstrować swoje poglądy, ale żeby możliwie szerokie spektrum odbiorców uznało tę stację za własne miejsce, gdzie ich poglądy nie są dyskryminowane. Takie radio tworzyłem.

Więcej: http://www.marketingandmore.pl/artykuly10/article/12/c...
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Jestem kompletnie rozbity jeśli idzie o tego faceta... Pamietam awanturę polityczną wokół niego lat temu "ho ho ho", po czym nagle z nadania partii staje się prezesem radia i ... "daje radę". Dziennikarze stają za nim a tymczasem kontrole wykazują przekręty.

Doprawdy trudno to jednoznacznie ocenić i brakuje dobrego materiału, który przedstawiłby tego dziennikarza obiektywnie.

Tak więc - zabieram się jutro za czytanie :)

Pozdrowienia
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Bartłomiej Juszczyk:
Jestem kompletnie rozbity jeśli idzie o tego faceta... Pamietam awanturę polityczną wokół niego lat temu "ho ho ho", po czym nagle z nadania partii staje się prezesem radia i ... "daje radę". Dziennikarze stają za nim a tymczasem kontrole wykazują przekręty.

Doprawdy trudno to jednoznacznie ocenić i brakuje dobrego materiału, który przedstawiłby tego dziennikarza obiektywnie.

Tak więc - zabieram się jutro za czytanie :)

Pozdrowienia

I jak?

A na marginesie: Życie cały czas dopisuje nowe wątki do tego scenariusza...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Tajemnice filmowych zwiastunów

Adam Bodziak

Zwiastun filmowy powinien działać jak wyostrzający apetyt aperitif. Czasem łagodny, czasem zmieszany i wstrząśnięty, tak by obudzić nawet najbardziej zblazowanego kinomana.

Z kinowymi zwiastunami bywa często odwrotnie niż u Hitchcocka. Zdarza się, że zapowiadają trzęsienie ziemi, a właściwy seans wygląda niczym popołudniowy letni piknik przy grillu, połączony z podlewaniem ogródka.

Każdy widz, a zwłaszcza wytrawny kinoman zna uczucie zawodu, gdy zwabionemu ekscytującym filmowym trailerem na głównym seansie spada z nudów ciśnienie. Czy to uczciwe? - Z filmem jest podobnie, jak z każdym innym produktem sprzedawanym w sklepie. Żeby się sprzedał, musi być promowany. Skoro widzowie lubią być zaskakiwani zwrotem akcji w filmach, to dlaczego w wypadku trailerów nie może być to zaletą? - pyta retorycznie Adam Sokołowski z DeLord, filmowo-telewizyjnej firmy produkcyjnej.

Więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,6524002...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Buszujący w chorobach

Adam Bodziak, Magdalena Rydzik

Reklamy medykamentów działają na chorych z urojenia jak lep na muchy. Hipochondrycy nie mogą umknąć uwadze koncernów farmaceutycznych.

Przewrażliwione na punkcie swego zdrowia i masochistycznie wyszukujące w sobie kolejnych dolegliwości osoby to wymarzona grupa docelowa dla producentów leków oraz parafarmaceutyków.

W potocznym znaczeniu każdy, kto przesadza z narzekaniem na swój stan zdrowia to hipochondryk. Skłonności do tej wyrosłej na paranoi przypadłości psychologowie upatrują np. u egocentryków i narcyzów. Klinicznie rozumiana hipochondria to głębokie nerwicowe zaburzenie bardzo blisko pokrewne paranoi. Brzmi strasznie. Ale okazuje się, że spotykamy się z dotkniętymi takimi dolegliwościami częściej niż nam się wydaje.

Więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,6523777...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Reklama mistrzynią manipulacji

Adam Bodziak

Ksiądz, nauczyciel, matka, sprzedawca... Techniki wpływu i urabiania swej publiki stosują mniej lub bardziej świadomie wszyscy. Dziennikarz też - wystarczy, że napisze "kaznodzieja" zamiast "ksiądz", "belfer" zamiast "nauczyciel" czy "handlarz" zamiast "sprzedawca". Niby to samo, a jednak inaczej. Trudno więc czynić zarzut reklamie - branży, która z definicji ma wywierać wpływ, że kusi, obiecuje i rozmarza. Gorzej, gdy zwodzi, tumani i przestrasza.

Specjaliści od reklamy i marketingu przyznają, że ich branża manipuluje. Chwilę później dobitnie jednak deklarują poglądy o dopuszczalnej i niedopuszczalnej manipulacji. Gdzie leży etyczny Rubikon?

Tu definicje grzęzną w malignie. Opinie tracą wyrazistość. Dwa końce kija, dwie strony medalu - padają rozmyte sformułowania. Z jednej strony tak, ale z drugiej, zależy jak na to spojrzeć - rozmówcy bronią się przed postawieniem kropki nad „i”. Wiele z odpowiedzi ginie w postmodernistycznych dywagacjach, pojemnych, acz niejasnych i rozbieżnych definicjach.

Więcej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,86007,6523699...
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Hazard z gwiazdami

Agaton Koziński

Kogo Polacy chcą oglądać w reklamówkach?

Wynajmowanie celebrytów do reklamy wiąże się z dużym ryzykiem, mimo to wiele polskich firm jest nadal skłonnych je podjąć. Stara zasada mówi, że złotówka zainwestowana w reklamę zwraca się trzykrotnie. Na pewno potwierdziło się to w przypadku łódzkiej firmy odzieżowej Monnari.

Gdy pod koniec 2006 r. podpisywała ona kontrakt z Claudią Schiffer, przynosiła straty. Wiosną 2007 r. w całej Polsce zawisły billboardy, na których Schiffer reklamowała najnowszą kolekcję firmy. Efekt przyszedł błyskawicznie. W czerwcu 2007 r. Monnari zanotowało przychód wyższy o 48 proc. niż 12 miesięcy wcześniej. Ubiegłoroczny czerwiec znów przyniósł powody do otwierania szampana – przychody firmy były o 110 proc. wyższe w porównaniu do roku poprzedniego.

Więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1553308,720,1,1,hazard_z_gwi...
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Magdalena Ż.:
Bartłomiej Juszczyk:
Jestem kompletnie rozbity jeśli idzie o tego faceta... Pamietam awanturę polityczną wokół niego lat temu "ho ho ho", po czym nagle z nadania partii staje się prezesem radia i ... "daje radę". Dziennikarze stają za nim a tymczasem kontrole wykazują przekręty.

Doprawdy trudno to jednoznacznie ocenić i brakuje dobrego materiału, który przedstawiłby tego dziennikarza obiektywnie.

Tak więc - zabieram się jutro za czytanie :)

Pozdrowienia

I jak?

Fajnie, zgrabnie, acz troche populistycznie ze strony imć interlokutora.
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Donek w liberalnym kamuflażu

Magdalena Rydzik, Rafał Szubstarski

Słowa "Kocham Cię, Danusiek" i "Na zawsze z tobą, Don" brzmią jak westchnienia w gorączce pandemii polityki miłości Platformy Obywatelskiej.

Te wynurzenia walentynkowe na portalu kochamdonka.pl, to tylko niektóre z dowodów na wszechstronne wzięcie strategii miłości przyjętej przez PO. Pokazują to nie tylko sondaże polityczne, które według różnych agencji badawczych dają Platformie ok. 50 proc. poparcia, ale również ankieta, jaką przygotowało "Marketing & more". Postanowiliśmy zbadać nastroje gejów, którzy jak papierek lakmusowy mierzą liberalny nastrój narodu. W sondażu przeprowadzonym na portalu gejowo.pl wzięło udział 493 respondentów. Okazało się, że gdyby wyłącznie środowisko homoseksualistów głosowało w wyborach parlamentarnych, to wybory wygrałaby Platforma Obywatelska z 43,5-proc. poparciem, ulubiony przez gejów SLD miałby o połowę mniejsze poparcie (21,9 proc.), SDPL otrzymałoby 7,6 proc., a znienawidzone PiS – 6,2 proc. PD, Zieloni, PSL i Polska XXI w ogóle nie przekroczyliby progu wyborczego.

Więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1551870,2677,1,1,donek_w_lib...

Temat: Kwietniowy Marketing & more

a propos reklamy radiowej, same radio to troszkę mało jak na super
skuteczny scenariusz komunikacji, świetnym duetem marketingowym
jest radio + www, nie radio plus outdoor, warto pomyśleć o przeznaczeniu choć części budżetu na inny, uzupełniający kanał, jeśli budżet jest nieduży (a radio nie należy do najdroższych kanałów komunikacji) to www doskonale spełnia to założenie, tym bardziej że radio to raczej budowanie zasięgu, a przed zakupem, my konsumenci, lubimy jeszcze zebrać dokładne informacje w... najlepiej w necie:), nie na outdoorze, który pełni również rolę budowania zasięgu.. co zatem ze szczegółową informacją? trzeba dorzucić najmniej prasę (a najlepiej www), która pokaże korzyści z zakupu w troszkę szerszy sposób, radio i outdoor mają na to tylko kilka, -naście, -dziesiąt (8, 15, 30sekund). To za mało, nawet przy dużej częstotliwości.Łukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 11.07.09 o godzinie 17:27

Temat: Kwietniowy Marketing & more

Magdalena Ż.:
Hazard z gwiazdami

Agaton Koziński

Kogo Polacy chcą oglądać w reklamówkach?

Wynajmowanie celebrytów do reklamy wiąże się z dużym ryzykiem, mimo to wiele polskich firm jest nadal skłonnych je podjąć. Stara zasada mówi, że złotówka zainwestowana w reklamę zwraca się trzykrotnie. Na pewno potwierdziło się to w przypadku łódzkiej firmy odzieżowej Monnari.

Gdy pod koniec 2006 r. podpisywała ona kontrakt z Claudią Schiffer, przynosiła straty. Wiosną 2007 r. w całej Polsce zawisły billboardy, na których Schiffer reklamowała najnowszą kolekcję firmy. Efekt przyszedł błyskawicznie. W czerwcu 2007 r. Monnari zanotowało przychód wyższy o 48 proc. niż 12 miesięcy wcześniej. Ubiegłoroczny czerwiec znów przyniósł powody do otwierania szampana – przychody firmy były o 110 proc. wyższe w porównaniu do roku poprzedniego.

Więcej: http://wiadomosci.onet.pl/1553308,720,1,1,hazard_z_gwi...
rok 2009 nie byl dla Monari tak łaskawy a strategia firmy okazała się na dłuższą metę.. nienajlepsza,
spektakularne bankructwo spółki? jednej z jej firm - Molton na pewno, może nie pociągnie to za sobą bankructwa całego Monnari jeśli inwestor strategiczny (ponoć sie taki znalazł) wyłoży od 6 do 10mln Euro. W maju/ czerwcu tego roku inwestorzy giełdowi panicznie pozbywali się akcji spółki...



Wyślij zaproszenie do