konto usunięte

Temat: Ewolucja, a nie rewolucja – zmiana roli działów...

Ewolucja, a nie rewolucja – zmiana roli działów marketingu w erze transformacji cyfrowej

Klientocentryczność staje się powszechnym wzorem modelu biznesowego. Czyli takim, u którego podstaw leży kierowanie się oczekiwaniami, potrzebami i preferencjami klienta jako najważniejszymi kryteriami decyzji biznesowych – od formułowania strategii po tworzenie szczegółowych instrukcji operacyjnych. Żyjemy w „erze klienta”.


Z liczb płynie wniosek, że obecnie polski marketer skupia się na tworzeniu i realizacji komunikatów marketingowych, często we współpracy z zewnętrznymi agencjami. Lider marketingu w Polsce nie stał się jeszcze orędownikiem klienta w swojej firmie oraz nie wykorzystuje wszystkich możliwości do lepszego zrozumienia potrzeb swojego klienta. Efekty działań polskiego CMO są często kwestionowane, ale on sam nie robi wiele, żeby je obiektywnie monitorować. W tle pojawia się legendarny już konflikt pomiędzy działem sprzedaży a działem marketingu. Przy czym sprzedaż potrafi pokazać jednoznaczne wyniki swojej pracy.

Wszystkie powyższe kwestie można rozwiązać budując obraz nowoczesnego polskiego CMO z silną rolą wewnątrz firmy i równoprawnego partnera biznesowego dla sprzedaży, operacji, finansów czy technologii. Należy zacząć od podstaw. Zdobądźmy pełną wiedzę o kliencie i postawmy jasne cele. Sprecyzujmy, do czego ma służyć ta wiedza firmie i wykorzystajmy ją do dostarczania klientom najwyższej jakości produktów i usług na każdym etapie ich funkcjonowania.

Zapraszamy do pobrania raportu z pierwszej polskiej edycji badania Deloitte CMO Survey 2019, w której wzięło udział 339 liderów marketingu w Polsce.

https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/...