Sebastian Wędzonka

Sebastian Wędzonka Dyrektor ds.
Zarządzania
Łańcuchem Dostaw

Temat: VOICE jako technologia wspierajca WMS

Witam,

Proszę o informacje od osób korzystających z Voicea na magazynie.
Interesuje mnie obszar wysokiego składu i ewentualne wykorzystanie Voice na wózkach z tego obszaru.
Korzyści w pickingu z zastosowania tej technologi są mi znane natomiast co z pozostałymi obszarami pracy magazynu;
- recepcja
- inwentaryzacja itd

Może ktoś korzysta z Voicea na innych obszarach niż picking i widzi konkretne korzyści wynikające z zastosowania podanej technologi.
Łukasz S.

Łukasz S. Dyrektor ds. Rozwoju
Logistyki (Logistyka
/ IT / Project ...

Temat: VOICE jako technologia wspierajca WMS

Moim zdaniem Voice będzie miał małe zastosowanie na wózkach dla wysokiego składu. Bo jakie są korzyści z zastosowania Voice:
1. wolne ręce
2. brak konieczności skanowania kodów, potwierdzanie głosem.

Wózkowy towaru nie przerzuca z palety na paletę więc wolne ręce nie są mu potrzenbne. Z kolei samo skanowanie kodów (paleta, lokacja pobrania, lokacja odłożenia) w całym procesie trasportu wewnątrzmagazynowego stanowią marginalny czas.
Moim zdaniem VOICE sprawdzi się przede wszyskim na kompletacji i to realizowanej na bardzo małym obszarze (czyli konieczny jest proces ze strefą kompletacji i dowożeniem towarów do stref kompletacji. Kompletacja w strefe rezerw raczej odpada - znów więcej chodzenia niż skanowania, które możemy zastąpić VOICEM)

Niemniej sama technologia dość ciekawa i w pewnych procesach może przynieść korzyści.

konto usunięte

Temat: VOICE jako technologia wspierajca WMS

Przydatna raczej przy małej ilości lokacji/zadań dziennie na pracownika.
Trudno sobie wyobrazić kilkaset potwierdzeń lokacji składającej się z 3 członów,ilości i miejsca docelowego dziennie. Wydaje się dość męcząca dla pracownika po 8 godzinach "gadania do siebie".

pozdrawiam.
Łukasz S.

Łukasz S. Dyrektor ds. Rozwoju
Logistyki (Logistyka
/ IT / Project ...

Temat: VOICE jako technologia wspierajca WMS

Nie można na pewno ignorować aspektu "ludzkiego" i zmęczenia materiału z czasem ;-)
Pracownicy operacyjni, z którymi rozmawiałem na temat tej technologii podnosili podobne obawy.

Z drugiej jednak strony warto w takim razie zastanowić się nad racjonalnością wspierania procesów Voicem, jeśli chcemy używać go przy małej ilości zadań i lokacji.
Sam teminal głosowy to koszt około 2 tys EUR (czyli 2 razy więcej niż zwykły terminal radiowy)
Do tego dochodzi nam jakiś serwer sterujący terminalami głosowymi, oprogramowanie oraz integracja rozwiązania z WMS (interfejsy).
Łącznie daje to grube dziesiątki tysięcy PLN (w zależności od liczby terminali, możliwości adaptacyjnych WMS itp). Do tego dochodzą koszty utrzymania takiego rozwiązania (umowy serwisowe, koszt finansowy itp).

Te całe inwestycje mają na celu zwiększenie wydajności pracownika, który pewnie zarabia poniżej średniej krajowej. Żeby inwestycja się zwróciła pracownik powinien jak najwięcej pracować wydajniejszą metodą (czyli w domyśle Voicem w określonych procesach). Z biznesowego punktu widzenia nie da się więc pogodzić wdrożenia Voice i używania go przy małej ilości zadań. W takiej sytuacji lepiej w ogóle Voice nie wdrażać.

konto usunięte

Temat: VOICE jako technologia wspierajca WMS

Miałem na myśli sytuację, gdzie mając relatywnie niską ilość zadań np.100 dziennie, pracownik pracuje przy ruchomych transporterach rolkowych i uzupełnia dynamicznie kartony/pojemniki dużymi ilościami towaru (chodzi o czas pomiędzy poszczególnymi komendami/potwierdzeniami) lub gdy wydawanie komend głosowych ułatwia mu prace ponieważ pracuje na wózku systemowym i potzrzbuje właściwie 4 rąk etc.
Mała ilość zadań a jednak Voice by się sprawdził, na pewno usprawnił proces kompletacji i w końcu być może nie zamęczył... :)
Jestem w swojej firmie w zespole projektującym, wybierającym i w końcu wdrażającym nowego WMS-a i była koncepcja użycia Voice mimo używania najnowszego typu terminali radiowych (touch paneli), przyznam że upadła w ciągu 15 minut.Piotrek Susz edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 00:00
Sebastian Wędzonka

Sebastian Wędzonka Dyrektor ds.
Zarządzania
Łańcuchem Dostaw

Temat: VOICE jako technologia wspierajca WMS

Właśnie miałem możliwość oceny Voice w praktyce w jednym z C.D. Fm Logistic.
Voice w C.D. stosowany jest w kompletacji, dzienna ilość wykonywanych zadań przez pracowników kompletacji to kilkaset. Pozostałe obszary pracy magazynu odbywają się przy użyciu tradycyjnych terminali ręcznych lub mobilnych.

Pozostaje więc technologia RFID która nie ogranicza nas do jednego obszaru pracy na magazynie.



Wyślij zaproszenie do