Michał K. Materials Manager
Temat: Dostawy na warunkach DDU, a regulamin wewnetrzny przewoźnika
Zastanawiam się, czy ktoś dostrzegł podobny problem. Do naszego magazynu w Łodzi trafiają przesyłki z zagranicy (głównie z Chin) na warunkach DDU Lodz. Normalnie wszycy przewoźnicy pytaja się o dyspozycje i standardem jest tranzyt na nasz skłąd celny, ale tylko TNT pobiera dodatkową opłatę za tranzyt. w moim przekonaniu niezgodną z warunkami dostawy.Ogólnie przecież DDU oznacza że powinienem mieć towar dostarczony do miejsca przeznaczenia wskazanego na HAWB/fakturze... pod MRN tak aby cło/vat było płacone w momencie konsumpcji. Duty przecież wyraźne oznacza cło a nie handling -zwiazany z obsługą i wystawieniem MRN= koszty te powinien z automatu ponieść nadawca.
W związku z tym mam paradoks polegający na który wymusza na mnie albo dodatkową opłatę związaną z tranzytem, albo odprawę w agencji TNT chego nie chce.
Czy takie praktyki są dopuszczalne? Jezeli mój dostawca ustala warunki DDU Lodz, a przewoźnik uzależnia odprawę dodatkowych opłat? to wprowadza w błąd mojego dostawcę.
Zaznaczam że spotkałem się z tym podejściem tylko w TNT; zaden inny przewoźnik np. Schenker/ UPS nie wystawia mi faktur za tranzyt.