Magdalena S.

Magdalena S. Internal
Communication
Professional

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Witam serecznie,
było już o firmowych portalach społecznościowych, a teraz czas na coś w podobnym duchu, ale jednak od zupełnie innej strony...

Czy ktoś miał już okazję komunikować w organizacji firmową politykę Web 2.0 z zaleceniami dla pracowników co do ich aktywności w zewnętrznych mediach społecznościowych?

Taką politykę wprowadziła na świecie co piąta firma, może akurat Wasza?:)
Znacie przykłady i macie pomysły, jak to efektywnie zrobić?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Moim zdaniem to porwanie się z motyką na słońce i tylko podgrzewanie niepożądanych nastrojów i postaw. Lepsza "praca u podstaw" ;)
Magdalena S.

Magdalena S. Internal
Communication
Professional

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Praca u podstaw jest jak najbardziej pożądana, ale przychodzi też czas na sformalizowanie zasad.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Magda, a możesz wymienić zasady, które chcecie wprowadzić?
Magdalena S.

Magdalena S. Internal
Communication
Professional

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi, czas tak szybko biegnie:)
Nie mogę oczywiście podać dokładnych zapisów, chodzi jednak o zasady, które są powszechnie przyjęte jak np. nieujawnianie szczegółów zawieranych umów lub innych wewnętrznych informacji firmowych. Niestety wiele osób wypowiadając się anonimowo na forach internetowych sądzi, że te zasady w sieci nie obowiązują.
Monika Walczak

Monika Walczak Partner Zarządzający

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Witaj Magda,

zdecydowanie tak. Duze, dojrzale organizacje reguluja rowniez komunikacje w tym zakresie. Ty akurat okreslilas to jako Web 2.0 ale nazewnictwo jest rozne m.in. nazwy, ktore spotkalam to np. kodeks dobrych praktyk.

To co kluczowe jest przy wprowadzaniu zasad to:

a. uswiadomienienie pracownikow, ze w sieci nie jest sie anonimowym (wbrew pozorom ten mit nadal pokutuje)

b. okreslenie (badz tez przypomnienie) kluczowych wartosci i zasad w firmie

c. przekazanie/omowienie w zespolach zasad komunikowania na zewnatrz.

d. wdrozenie, nadzor i kontrola.

Newralgiczne miejsca to:

a. czy zespoly sa zintegrowane z firma i utozsamiaja sie z nia ? W zaleznosci od stopnia natezenia tych cech, roznie bedzie wygladac komunikacja i wprowadzanie tych zasad. Najgorszym rozwiazaniem jest wprowadzenie ich w sposob nakazowo-rozdzielczy.

b. do rozwazenia jest w jaki sposob bedzie przebiegal monitoring komunikacji pracownikow w sieci. Nikt nie lubi miec poczucie, ze Wielki Brat czuwa ;)

c. do rozwazenia sa sankcje (czy ? i ewent. jakie ?) w przypadku zlamania wprowadzonych zasad.

To w wielkim skrocie tyle nie majac zadnych informacji ... :D
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikowanie firmowej polityki Web 2.0

Monika Walczak:
a. uswiadomienienie pracownikow, ze w sieci nie jest sie anonimowym (wbrew pozorom ten mit nadal pokutuje)
Tutaj wyraźnie bym zaznaczyła, w jakich przypadkach i na jakich zasadach można wszcząć dochodzenie, kto jest autorem danej wypowiedzi. Możliwość zidentyfikowania IP reguluje prawo i nie jest to wcale takie proste.
Warto jest też mieć na uwadze, że w przypadku przeprowadzania anonimowych badań pracowników mogą oni mieć na uwadze tę względną anonimowość swoich wypowiedzi. To może w znaczący sposób wpłynąć na udział w badaniu.

Stawiałabym na budowanie zaangażowania i identyfikacji pracowników z firmą, co jest procesem trudniejszym i długotrwałym, ale skuteczniejszym. Teraz "wygrywają" firmy, które miały to na uwadze jeszcze przed "erą 2.0".

Sposobem jest też stworzenie w sieci miejsca wspólnego dla pracowników i klientów. To często powoduje, że pracownicy sami stają w obronie dobrego imienia firmy i regulują dyskusje w Internecie. Tak na przykład zrobił SAS.Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 24.06.10 o godzinie 15:38

Następna dyskusja:

zarządzanie a komunikowanie




Wyślij zaproszenie do