Sebastian
Starzyński
ABR SESTA,
PromoPlan, Khan
Academy
Temat: Dodatek do Marketing Mix - Pleasure
Ludzie to istoty poszukujące przyjemności i mając dwie podobne opcje zawsze wybiorą tą, która przyniesie im więcej przyjemność. Dlatego Marketing Mix należy poszerzyć o kolejne P.4 P – podstawowe
• Price
• Place
• Product
• Promotion
Dodatkowe "P", które przyniosło życie:)
• Positioning
• People
• Process
• Physical evidence
I nowe "P", którego rola była zawsze ważna, ale teraz jest coraz bardziej widoczna:
• Pleasure
Gryfikacja (z ang Gamefication) bazuje właśnie na zwiększaniu zaangażowania ludzi poprzez dawanie im przyjemności z grania.
Gramy ponieważ czerpiemy przyjemność z pokonywania kolejnych wyzwań, które są tak dobrane, że z jednej strony nie nudzą nas swoją banalnością, a z drugiej strony nie frustrują nas brakiem sukcesów.
Mózg człowieka wytwarza ogromne ilości neuroprzekaźników takich jak dopamina, adrenalina, serotonina itp. które powodują, że odczuwamy przyjemność a nawet, że tracimy poczucie czasu podczas interakcji z komputerem.
Game based marketing to tylko jeden z obszarów wykorzystania zasad i mechaniki gier obok edukacji, własnego rozwoju, akcji charytatywnych, ekologii itp.Sebastian Starzyński edytował(a) ten post dnia 15.02.11 o godzinie 01:38