Anna
Ratajczak-Piotro
wska
digital marketing
konto usunięte
Temat: Rebranding banków
Osobiście uważam, że rebranding jest ogromną szansą i stwarza nowe korzyści dla każdej instytucji finansowej. Przede wszystkim rebranding odświeża wizerunek firmy, daje możliwości odejścia od niekorzystnego postrzegania z przeszłości. Nowe ujęcie i przedstawienie marki daje możliwość zaspokojenia nowo powstających potrzeb klientów.
Justyna
R.
Business Development
Manager
Temat: Rebranding banków
Moim zdaniem rebranding instytucji finansowych jest dosyć ryzkowny. Marka finansowa opiera się głównie na tradycji i zaufaniu. Przewracając do góry nogami filozofię organizacji można osłabić zaufanie potencjalnych klinetów, którzy często stawiają na wielowiekowe doświadczenie.
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: Rebranding banków
Się nie zgadzam ;)Wielowiekowe doświadczenie to sobie teraz robi Noble Bank (choć chyba im nie szło, bo się połączyli). Marka to jakaś obietnica. Jeśli stara jest zła, można się wziąć za stworzenie nowej. Mnie osobiście tradycja jakoś nie obchodzi.
Sprawa rozbija się też po części o inercję. Ciężko jest zmienić dostawcę usług finansowych, wielu osobom się nie chce, jeśli wszystko jest po staremu. Jeśli bank zaczyna „mieszać”, to ludzie zaczynają się rozglądać za alternatywą.
Dorota K. Powołanie: Marketing
Temat: Rebranding banków
Według mnie rebranding zarówno w branży bankowej jak i każdej innej stosowany jest wtedy kiedy dotychczasowa identyfikacja i związana z nią obietnica przestaje spełniać oczekiwania. Odcinanie się od wątpliwie pomyślnej przeszłości może okazać się korzystne - istna "tabula rasa|", jednak biorąc pod uwagę specyfikę dzisiejszego konsumenta, który staje się coraz bardziej dociekliwy i wymagający, taka gruntowna przemiana może budzić podejrzenia.Jestem skłonna się zgodzić, że klienci bankowi przejawiają niechęć do zmian, ciekawi mnie jednak - dlaczego? Jak się to ma do teorii opierającej się na wrodzonej nielojalności konsumentów?
Dariusz
Dąbrowski
Szukasz inwestora?
Zadzwoń.
Temat: Rebranding banków
Po prostu: rebranding bez powodu (sensownego uzasadnienia) jest dla większości klientów bez sensu. Oznacza koszty, które ktoś będzie musiał ponieść.Na pewno kryzys będzie katalizatorem, który namiesza na rynku: AIG już nie oznacza potęgi stabilności, najwyższych ratingów AAA
Rebranding z BIG Banku na Millenium był strzałem w 10 - zrywał z historią połknięcia Banku Gdańskiego przez BIG i wybiegał w przyszłość. Zresztą spowodował rebranding całej grupy.
Anna
Ratajczak-Piotro
wska
digital marketing
Temat: Rebranding banków
Tutaj dodam, że rebranding Banku Millennium spotkał się z tak dużym uznaniem u strategicznego udziałowca portugalskiego BCP, który postanowił zmienić na Millennium wszystkie swoje oddziały w Europie, Stanach Zjednoczonych i Afryce.Tomasz Przybek Fratria
Temat: Rebranding banków
Anna Ratajczak:
Czy uważacie, że rebranding jest szansą czy zagrożeniem dla banków?
fundamentalne pytanie.
ani szansą ani zagrożeniem. po prostu w wielu przypadkach koniecznością. tak naprawdę to ile było takich przypadków - niewymuszonych fuzjami, upadkami itp.
wspominane millenium też z konieczności ale przyznaje że wykonanie wyszło ok.
Podobne tematy
Następna dyskusja: