Temat: Polecam artykuł
Zgadzam się. Wymaga oczyszczenia. Ale nie tylko po stronie agentów, ale też kierownictwa placówek bankowych / franszyzowych.
Afera, którą teraz tłucze się w mediach opisywałem od 2 lat:
http://blog.opiekuninwestora.pl/kwartalne-zyski-histor...
Problemem są (to co zauważył KNF, potwierdzając moje zarzuty):
http://blog.opiekuninwestora.pl/knf-krytykuje-pseudo-d...
1. Oferowanie produktów inwestycyjnych w formie ubezpieczenia grupowego.
To pozwala na to, aby:
a) nie szkolić pracowników. Nie trzeba żadnych uprawnień aby takie produkty oferować.
Nie muszę dodawać co oznacza brak wiedzy u sprzedawcy
b) nie trzeba dostarczać klientowi żadnych OWU a czasem tabel opłat
To jedna z furtek, które wygenerowały sprzedaż 'potworków inwestycyjnych'
na miliardy PLN. Inwestor przychodził do banku po lokatę, podpisywał dodatkowe
dokumenty - ale już OWU produktu nie dostawał. Nie uwierzyłbym w to, gdybym
sam do jednego z banków się w tym celu nie udał...
c) przy ubezpieczeniu grupowym inwestor nie ma, zgodnie z KC, 30 dni
na odstąpienie od umowy. Ma z reguły 4-5 dni roboczych. Prosty, a jakże
skuteczny trik - wystarczy formę produktu zmienić na ubezpieczenie grupowe.
2. Ale też spójrzmy w lustro.
Osoby, które wybrały te produkty i teraz są z nich niezadowolone - zostały
często zmanipulowane (to bezsprzecznie fakt). Ale też popełniły niestety
błąd zaniechania. Uwierzyły na słowo sprzedawcy, nie dopytały się
o warunki produktu, nie sprawdziły w sieci co to są za rozwiązania,
wystarczyło w google wpisać nazwę produktu.
Remigiusz Stanisławek edytował(a) ten post dnia 20.02.13 o godzinie 12:04