Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

No to teraz czeka nas Sepang;) Troche danych:

Obrazek


Sepang International CircuitDługość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,074 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybszy przejazd całego wyścigu:
1h30m40,529 - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 14:42
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Terminarz: (Treningi - Polsat Sport Extra, Qual i Wyscig - Polsat)

Trening 1 - 03.04 - 04:00
Trening 2 - 03.04 - 08:00
Trening 3 - 04.04 - 08:00
Kwalifikacje - 04.04 - 11:00
Wyścig - 05.04 - 11:00Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 29.03.09 o godzinie 22:54

konto usunięte

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Jeżeli ktoś nie ma PSE lub jest "zapracowany" w trakcie treningów podaje linki do brodcastów w sieci:

http://www.rojadirecta.com/
http://www.soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
http://www.justin.tv/imprtv

have fun...
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

^^
i jeszcze http://www.justin.tv/milanos ;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

BMW przed wyscigiem w Malezji (za BMW-Sauber-F1.com) :

Robert Kubica: „Grand Prix Malezji jest zawsze czymś wyjątkowym, ponieważ dla nas jest to trochę jak domowy wyścig ze względu na firmę Petronas. Mamy wiele fanów w Malezji i jazda tam jest naprawdę czymś szczególnym. W zeszłym roku wyścig ułożył się dla mnie niesamowicie dobrze. Oczywiście mam nadzieję, że również i w tym roku uda nam się osiągnąć bardzo dobry rezultat”.

„Naprawdę nie mogę doczekać się tego GP, jako że jest to szczególny tor z dużą różnorodnością zakrętów; niektóre są bardzo szybkie, a inne bardzo wolne. W niektórych miejscach można też wybrać inną linię jazdy, co czyni ten tor jeszcze bardziej interesującym. Ostatni sektor jest bardzo inny od pozostałych, jako że znajdują się w nim dwie długie proste i jedno duże dohamowanie. Ten tor naprawdę oferuje wszystko, a to oznacza, że jest bardzo wymagający dla bolidu. Późniejsza godzina startu oznacza większe szanse na opady deszczu. Jestem pewien, że zapowiada się niesamowicie ciekawy weekend”.

Nick Heidfeld: „Dla mnie Sepang jest miłym, wymagającym torem. W zeszłym roku udało mi się tutaj wykonać kilka dobrych manewrów wyprzedzania. Upał zawsze stanowi tutaj problem, co potęguje jeszcze wysoka wilgotności powietrza. Jednakże nigdy nie miałem z tym problemu i jestem w tym roku dobrze przygotowany pod względem fizycznym. Często spotykaliśmy się z popołudniowymi ulewami w Malezji. Tegoroczny harmonogram oznacza więc większe szanse na deszcz, jako że właśnie w tym czasie będziemy jeździli po torze. Miejmy nadzieję, że mimo wszystko uda się uniknąć najgorszych opadów”.

„Zawsze czuję się bardzo rozluźniony w Malezji. Cała aktywność, w jaką jesteśmy zaangażowani z Petronas dała mi szansę zwiedzenia kraju i byłem tutaj również na wakacjach. Nie ma zbyt wiele czasu przed grand prix w tym roku, ale mamy swoje zobowiązania wobec naszego sponsora we wtorek i środę – oczywiście odwiedzimy Kuala Lumpur i Petronas Twin Towers. Wieże fascynują mnie za każdym razem, gdy je widzę, szczególnie w nocy, gdy są podświetlone”.

Mario Theissen, szef zespołu: „Po otwierającym sezon wyścigu w Melbourne, z niecierpliwością czekamy na nasze pierwsze domowe grand prix w sezonie 2009. Za każdym razem, od kiedy został stworzony nasz zespół w 2006 roku spotykaliśmy się z charyzmatyczną obecnością naszego głównego partnera – firmy Petronas w Malezji. Zawsze czymś niezwykłym jest doświadczenie fantastycznego przyjęcia nas jako zespołu w Malezji”.

„W ubiegłym roku Nick odnotował dla naszego zespołu pierwsze najszybsze okrążenie w wyścigu właśnie na torze Sepang, a Robert ukończył wyścig na świetnej drugiej pozycji. Naszym celem jest podnieść poprzeczkę od ostatniego razu i mieć co najmniej równie dobrą formę. Grupa BMW zwiększyła inwestycje w Malezji w ostatnich latach jako część swojej strategii na Azję. Pierwszy z siedmiu wyścigów w Azji w tym roku jest dość ważny dla BMW i Petronas. Będziemy zaciekle walczyć, to jest pewne!”

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Zawsze czekamy szczególnie na ten wyścig, jako że jest to domowe grand prix dla naszego partnera – firmy Petronas. Tor Sepang jest sporym wyzwaniem i stawia duże wymagania przed podwoziem i doborem ustawień przez zespół. Są tam szybkie 'eski', na których ważna jest stabilność. Jednocześnie potrzeba dobrej trakcji podczas przyspieszania na wyjściu z ciasnych zakrętów, a niektóre z nich wiodą pod górę. Prawy zakręt przed ostatnią prostą, który zamyka się na wyjściu jest w szczególności podstępny”.

„Ponieważ opony są pod olbrzymim obciążeniem na pierwszych zakrętach, w szczególności w Sepang, użyjemy tutaj miękkiej i twardej mieszanki. Będziemy więc jeździć na oponach o jeden poziom twardszych niż w Melbourne. Chłodzenie jest także ważne, biorąc pod uwagę wysoką temperaturę otoczenia i oczywiście pogoda jest nieprzewidywalna. Zawsze trzeba być przygotowanym tutaj na deszcz”.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Fajny ksztalt ma ten tor, tak swoja droga.

Pangkor Laut chicane to moj ulubiony ksztalt zakretu, ale jak jest przejezdzany w odwrotna strone i kartem ;) Przy predkosciach rozwijanych w F1 pewnie najciekawiej bedzie w Sunway Lagoon, bo mozna go przejechac kilkoma roznymi torami.

Alez bym sie po tym torze chetnie przejechal, nawet glupim safety carem!: )Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 14:59
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

hahahahahaha;) o Stary... co ja bym dal za tego Safety Car'a;)


Obrazek
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Pewnie tyle ile jest wart, jakies 250k zlotych ;)

Ale nieco latwiej go opanowac niz F1!
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

250 mowisz... hmmm tylko zobacz ze przy tablicy (po prawej stronie) ma wgniecenia:D pewnie bity...:D Stowke moge dac;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Szef McLarena – Martin Whitmarsh ostrzegł, że wysoka lokata Lewisa Hamiltona w Melbourne wcale nie znaczy, że zespół uporał się ze wszystkimi kłopotami, dlatego spodziewają się niezwykle trudnego weekendu w Malezji.

Hamilton dotarł do mety na trzeciej pozycji dzięki doskonałej strategii, a także zyskał na wypadkach wyżej plasujących się rywali. Partner mistrza świata Heikki Kovalainen zajmował miejsca w środku stawki podczas sesji treningowych i kwalifikacji, przez co Whitmarsh i stajnia McLarena nie ma zbyt wygórowanych oczekiwań przed wyścigiem na torze Sepang.

„Szczerze mówiąc, uważam, że Malezja będzie dla nas niezwykle trudna w tym sezonie. Myślę, że ulepszymy nasz bolid, ale biorąc pod uwagę, że to bardzo szybki, techniczny tor, a nam brakuje siły dociskowej, będzie bardzo ciężko” – powiedział Whitmarsh.

Zespół zamierza wprowadzić kilka poprawek, mających dać im szansę nawiązania równej walki z najsilniejszymi rywalami. „Mamy agresywną strategię rozwoju i musimy poprawić osiągi samochodu. Będziemy mieli nowe części w kolejnych wyścigach i będziemy zmuszeni ciągle naciskać – aż do chwili, kiedy będziemy wystarczająco szybcy, by zajmować punktowane lokaty”.

Dobry występ w Melbourne Whitmarsh tłumaczył głównie popisem świetnej jazdy Hamiltona. „McLaren spisał się lepiej, niż tego oczekiwaliśmy. Trzecie miejsce i bardzo dobry występ świadczy o wielkim zdyscyplinowaniu Lewisa. Zespół miał dobrą strategię, choć podjęliśmy trochę ryzyka ze startem na najbardziej miękkiej mieszance opon i mieliśmy wczesny postój, ale potem Lewis wykonał niesamowitą pracę przy wyprzedzaniu rywali”.

„Lewis nie jest przyzwyczajony do jazdy z końcowych pól startowych, ale w ten weekend zademonstrował, że jest wielkim mistrzem świata. Wykonał dla nas świetną pracę” – dodał szef McLarena.
Karol Sobczyk

Karol Sobczyk Purchasing Manager

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

zapowiedzi na weekend powiadaja, ze bedzie deszcz, uwazacie, ze KERS mimo wszystko bedzie dawal przewage na mokrym ale szybkim torze?
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

chce widziec jak ktoś wciska magiczny przycisk i walczy o utrzymanie toru jazdy...
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Karol Sobczyk:
zapowiedzi na weekend powiadaja, ze bedzie deszcz, uwazacie, ze KERS mimo wszystko bedzie dawal przewage na mokrym ale szybkim torze?

Mysle ze to zalezy od kilku czynnikow, czyli opon, ilosci wody na torze, ogolnych (nizszych niz na suchym torze) predkosci, czy w koncu umijetnosci panowania nad bolidem konkretnego kierowcy.
Nie wiem czy ktorykolwiek z zespolow testujacych wczesniej Kers, robil to na deszczu - i dlatego trudno oszacowac to przed wyscigiem. Jesli jednak spadnie deszcz, bedziemy to mogli zobaczyc z pewnoscia:) McL i Ferrari juz potwierdzily uzycie Kers w tym wyscigu, tak wiec na pewno znajdzie sie jakis odwazny ktory bez wycieraczek zacznie wyprzdzac;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Jakub Kuzimski:
chce widziec jak ktoś wciska magiczny przycisk i walczy o utrzymanie toru jazdy...

hahahaha:) nawet bez deszczu, pokazal to Piquet w Australii:D skonczylo sie to zwirem;)
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

rok temu Robert pojechał tu świetnie. Oby w tym było podobnie.
Są długie proste ale może zbyt krótkie dla Ferrari z Kers, aby Roberta obejść. Ach gdyby się tak udało w Q być w pierwszej 3-4. Brawn Team musi mieć słabsze strony ale na to poczekamy jeszcze.
W Monaco nie będą tak mocni.
Poza tym skoro dyfusory są legalnie pewnie w BMW nad tym myslą.
Oby.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

IMO wlasnie w Monaco BGP pokaze, jak bardzo sa mocni.

Sadze, ze jesli w malezji bedzie padac (a tam faktycznie regularnie popoludniami pada, pardon, leje), to KERS sie do niczego nie przyda.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

W kwestii dyfuzorow, to jesli po odwolaniu, faktycznie zostana one utrzymane w mocy, to wszyscy bez wyjatkow zaczna z nimi kombinowac:) pytanie kto bedzie najszybszy i najskuteczniej odwzoruje "oryginal" u siebie - szczegolnie bez testow pomiedzy GP:)

A poza tym - czeka nas znowu fascynujacy weekend:) Gdyby faktyczie padalo - to widowisko bedzie przednie:) Na szczescie zestawy opon zgloszone przez Bridgestone na ten wyscig sa bardziej zblizone w swojej specyfice do tych z zeszlego sezonu.
-----------------------------------------------------------------
Firma Bridgestone, która jest wyłącznym dostawcą opon dla Formuły 1 oczekuje, że użycie miękkich opon w Grand Prix Malezji w ten weekend okaże się ponownie dużym wyzwaniem dla zespołów.

Podczas Grand Prix Australii dało się zauważyć, że zespoły zmagały się z bardziej miękkimi oponami, jako że ziarnienie powodowało spore problemy niektórym kierowcom przez kilka okrążeń. W tym sezonie Bridgestone przywiezie po raz pierwszy miękką mieszankę do Malezji i spodziewa się podobnych problemów.

„Twarda mieszanka, którą będziemy mieć w Malezji jest rozwiniętą wersją twardej mieszanki, z której zespoły korzystały podczas przedsezonowych testów” – stwierdził szef ds. rozwoju opon Hirohide Hamashima. „Została zmodyfikowana, aby była bardziej miękka, co było odpowiedzią na reakcje zespołów. Nie jest to jednak duża zmiana i jestem przekonany, że opony te będą odpowiednie”.

„Tymczasem dbanie o miękką mieszankę będzie najprawdopodobniej największym wyzwaniem podczas nadchodzącego weekendu, ponieważ dotychczas nie przywoziliśmy miękkich opon na tor Sepang” – dodał Japończyk.Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 14:09
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

Fernando Alonso twierdzi, że tempo Renault w Malezji pokaże nam, czy francuski team będzie miał ciężki sezon.

Hiszpan prowadząc Renault R29 w kwalifikacjach w Melbourne był na 12 pozycji, a w wyścigu wskoczył na szóste miejsce. Uważa jednak, że ich pozycja w tym wyścigu może nie odzwierciedlać ich formy na resztę sezonu 2009.

„Tor w Australii jest bardzo wyjątkowy, co sprawia, że ciężko oceniać wyniki” – powiedział Alonso w wywiadzie dla hiszpańskiej gazety Diario Sport. „Musimy mieć trochę więcej cierpliwości. Jeśli w Malezji nie wejdziemy do Q3 oznaczać to będzie, że nie jesteśmy wystarczająco szybcy i będziemy mogli spodziewać się trudnego roku” – powiedział 27-letni kierowca.

„Sądzę, że będziemy bardziej konkurencyjni niż w Australii, ale w każdym razie będziemy lepiej wiedzieć gdzie jesteśmy” – powiedział Fernando, dodając , że jego celem jest zakwalifikowanie się w pierwszej piątce: „To bardzo wymagający tor dla samochodów, tak samo jak ten w Szanghaju. Tutaj naprawdę okaże się, kto jest szybki i ma dobry samochód”.
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

W sprawie dyfuzorów, Roberta i BMW

Kilka zespołów pracuje nad tym, by skopiować rozwiązanie Brawn GP. Wśród nich jest BMW Sauber, ale niemiecko-szwajcarska ekipa na pewno poczeka, aż trybunał FIA wyda decyzję. Po raz pierwszy z podwójnym dyfuzorem Kubica mógłby wystartować dopiero 19 kwietnia w Grand Prix Chin.

- Chciałbym spróbować pojechać z podwójnym dyfuzorem - nie kryje Robert Kubica. Jeśli przewaga w postaci dodatkowego docisku aerodynamicznego zapewnianego przez urządzenie to aż pół sekundy na okrążeniu, wówczas BMW Polaka powinno znacząco przyspieszyć.

Malezja będzie równie ciekawa jak Australia. W grze liczy się więcej teamów więc i wyniki są trudne do przewidzenia. A jak dołączy się jeszcze pogoda - chyba nie muszę kończyć.
Dzisiaj ciesze się, że nie będę musiała w niedziele wstawać o świcie, transmisja o 10 - tej.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Petronas Malaysian Grand Prix, 5.04.2009

No przypuszczam ze po calkowitym wyjasnieniu odwolan, itd, jesli dlugie dyfuzory beda ostatecznie zgodne z przepisami - nie tylko beemka, ale wszyscy rzuca sie na to rozwiazanie. To wydaje sie zreszta zupelnie sensowne:)

Gosia witaj w klubie zapalencow:)

Następna dyskusja:

2009.09.25-27 FORMULA 1 Sin...




Wyślij zaproszenie do