Arkadiusz Nowiński

Arkadiusz Nowiński Business English

Temat: Firma na Facebooku

Witam,

ostatnio wiele firm tworzy swoje profile na Facebooku i chwali się liczbą osób, które "lubię to".

Jaki jest sens istnienia firmy na Facebooku? Przecież ten portal jest stworzony dla ludzi, którzy chcą nawiązywać kontakty z innymi ludźmi, a nie z firmami. Jeśli czegoś szukam do kupna to otwieram taką mało znaną stronkę http://google.pl i już. Czy uważacie, że zamieszczanie reklam na tego typu portalach jest skuteczne?

Pozdrawiam,
Arek NowińskiArkadiusz Nowiński edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 22:02
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Firma na Facebooku

Szczerze, to czy warto, to zależy w jakiej dziedzinie.

Ja mam fanpage'a na facebooku raczej z czystego hobby - po to żeby nie być w tyle, prawdziwe narzędzie, które u mnie sprzedaje usługi to blog + goldenline. Natomiast google mi nie daje prawie nic - cały ruch na stronie mam z goldenline, to nie google daje teraz klientów, tylko portale społecznościowe. Z tym, że (jeszcze?) nie FB, na tą chwilę to jest medium mało atrakcyjne dla mojego biznesu.

Na zachodzie podejście do FB jest inne, inny też jest przekrój osób korzystających z FB (obecnie głównie młodzież, chociaż średnia wieku jednak idzie w górę).
Wojciech D.

Wojciech D. Inicjator, Rewolucja
w Edukacji

Temat: Firma na Facebooku

Facebook w Polsce póki co jest wartościowy jedynie dla biznesów nastawionych na młodzież, studentów. Fanpage firm polegają głównie na organizowaniu przyciągających promocji i konkursów, oraz przedstawianiu ofertowych nowości. Nie znam wielu przykładów jakichś bardziej zaawansowanych interakcji z konsumentami.

Dlatego świadomie podjęliśmy decyzję, żeby angażować się nie w FB, a w goldenline - uważając ten portal za bardziej atrakcyjny, mimo dużo mniejszej ogólnej aktywności. Być może w przyszłości da również możliwość nawiązywania relacji biznesowych, jednak zbyt wcześnie by o tym mówić...
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Firma na Facebooku

fb to numer jeden w polskim internecie juz od kilku miesięcy. Obecnie ponad 5 mln użytkowników o bardzo róznym profilu, również wlaścicieli i osoby z zarządów dużych firm.
Przy czym dla większości z nich jest to raczej portal osobisty czy towarzski niż profesjonalny.
Przewaga kobiet ale niezbyt duża (55% użytkowników). Myślenie że to portal studentów jest dużym błędem.
Przy czym logika fb jest zupełnie inna niż np. GL i oparta jest całkowicie o wiral i teorię gron- warto o tym pamiętać
Wnioski mojej aktywności na fb
1. Fanpage niekoniecznie związany wyraźnie z firmą z ciekawym zagadnieniem czy problemem. Np strona Knorra (kilkadziesiąt tysięcy lubiących. na której firma jest prawie niewidoczna a która zawiera porady i przepisy kulinarne
2. Konkursy, promocje nagrody dla lubiących stronę
3. Oparcie aktywności na fb o profil osoby z dużą ilością znajomych, osobowością i ciekawymi, wywołującymi odzew wpisami i fanpage
4. Content is king! Zawartość strony ma być ciekawa, wartościowa, zabawna
5. Niby oczywiste ale często o oczywistościach się zapomina- dobry cel i strategia obecności na fb. Liczone w miesiącach, właściwie kwartałach a nawet latach.
6. Wykorzystanie aplikacji fb jako wirala.
7. Last but not least- osoba która to bedzie prowadzić ma to lubić i znać się an tym. Bledem jest odgórne zlecenie tego komuś czy robienie samemu bez doświadczenia i (sic!) pasji fb. Jest aplikacja fb w której można sobie zliczyć punkty określające poziom doświadczenia na fb, mozę tu być pomocna
hmmm... może zrobię krótkie szkolenie na temat fb
Kto chętny?
Wojciech D.

Wojciech D. Inicjator, Rewolucja
w Edukacji

Temat: Firma na Facebooku

Piotr Krupa:
3. Oparcie aktywności na fb o profil osoby z dużą ilością znajomych, osobowością i ciekawymi, wywołującymi odzew wpisami i fanpage
Piotrku, mógłbyś rozszerzyć myśl z tego punktu?
Czy chodzi o założyciela strony? Jaki wpływ ma jego osobisty profil na atrakcyjność strony?
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Firma na Facebooku

do polubienia strony może zapraszać administrator strony. Jeżeli jest to osoba z duża ilością znajomych (takich którzy maja dużo znajomych) i mająca pewien wysoki status to strona upowszechni sie szybciej
Ponadto jeżeli osoba ma dużo znajomych i jej wpisy sa komentowane to jest dobrze widoczna na tablicach swoich znajomych i znajomych swoich znajomych co pozwala np. poprzez umieszczanie przez ta osobę wpisów z fp czy liku do fp na upowszechnianie strony
dodatkowo co jest bardzo ważne jeżeli ta osoba jest znana i kojarzona jako autor "wartosciowych" wpisów to wpisy na stronie przez nią polecanej zyskuja na tzw. "efekcie aureoli"
nie wiem czy to wyjaśniłem dostatecznie
jeżeli nie to dopytaj jeszcze
Wojciech D.

Wojciech D. Inicjator, Rewolucja
w Edukacji

Temat: Firma na Facebooku

Piotr Krupa:
nie wiem czy to wyjaśniłem dostatecznie
jeżeli nie to dopytaj jeszcze

wyjaśniłeś bardzo dobrze - dziękuję
Chętnie wziąłbym udział w szkoleniu na temat FB:)
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Firma na Facebooku

zbieramy grupę?
kto jeszcze chętny?
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: Firma na Facebooku

Warto jest prowadzić stronę firmową na Facebooku, ale niestety coraz więcej jest problemów ze znalezieniem sposobu na znajomych. Chodzi przecież o znajomych z targetu, a jak do nich dotrzeć? Ostatnio Facebook zabrał możliwość proponowania strony znajomym. Teraz tylko administrator może to robić...
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Firma na Facebooku

a jak docierasz do targetu korzystając z innych serwisów czy kanałów?

plus -logika fb czyli wiral, treści którymi Twój target chce się ze sobą dzielić
no i płatna reklama na fb gdzie możesz bardzo dokładnie określić kto ma ją widzieć

konto usunięte

Temat: Firma na Facebooku

Nie zaszkodzi założyć. Dla niektóych gałęzi FB to też miejsce na okazanie sympatii B2B. W FMCG fanpage jest niezbędny :-)
Jest jeszcze jedna funkcja - taka bardziej z dziedziny piaru wewnętrznego - scalenie pracowników - miło mieć logo firmy w profilu. To tak celem budowy poczucia przynależności. Bezczelnie się pochwalę, podoba mi się fanpage mojego pracodawcy! Sporo apów, nei tylko dla pracowników, raczejd la konsumentów. Może to specyfika branży i produktów, że taką sympatię powodują... Albo po prostu dobrze prowadziny fanpage.

FB ma specyfikę rozrywkową, tu marketing jest jednoznaczny, natomiast GL to bardziej szeptany lub płatne reklamy.

Oczywiście są firmy na obu portalach funkcjonujące, np agencje rekrutacyjne. Posiadanie fanpage jest darmowe i nikomu chyba nie zaszkodzi.
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Firma na Facebooku

oj tu się nie zgodzę
1. fanpage angażuje zasoby, nawet niewielkie ale jeżeli zostaną zmarnowane to jest to konkretna i wymierna strata dla firmy
2. źle prowadzony fanpage może poważnie zaszkodzić. Podobnie jak z blogiem czy reprezentacją firmy w serwisach społecznościowych czy na forach. Jest na to wiele przykładów.
Jedną z gorszych rzeczy z jakimi mamy do czynienia w Polsce jest imo "owczy będzie" połączony z "jakos to będzie". Kilka lat temu modne były blogi wiec firmy zakładały blogi bez przemyślenia strategii marketingu internetowego i połączenia jej z cała strategia przedsiębiorstwa.
Obecnie modny jest FB wiec jesteśmy na FB. I jeżeli jest to bez przemyślenia- po co? dla kogo? jaki ma być efekt tej obecności za pół roku, za rok, bez połączenia z cała strategia marketingową i wizerunkową. Zadania sobie choćby pytania- jaki wizerunek budujemy? I czego przedsiębiorstwa czy marki? To w najlepszym wypadku będzie to zmarnowana praca
Drugi koszmar to prowadzenie tego przez osoby "z łapanki", ani lubiące taka zabawę ani mające o niej pojęcie. I do tego zmuszanie pracowników do aktywnosci poprzez prywatne konta na "firmowym FB".
Starty mogą być dużo większe niż bezwartosciowy FP- bo wpływa to na atmosferę, motywację ect. całego zespłu.
Maciej Granecki

Maciej Granecki Managing director,
Agencja kreatywna

Temat: Firma na Facebooku

Jeśli ktoś chce wchodzić ze swoją firmą na Facebooka, to polecam ten poradnikowy fanpage:
http://www.facebook.com/pages/Twoja-firma-w-social-med...
Adam Kupiński

Adam Kupiński
www.butikdladzieci.p
l

Temat: Firma na Facebooku

Maciej Granecki:
Jeśli ktoś chce wchodzić ze swoją firmą na Facebooka, to polecam ten poradnikowy fanpage:
http://www.facebook.com/pages/Twoja-firma-w-social-med...
takie trochę to tandetne, że trzeba koniecznie lubić to aby się czegoś dowiedzieć..
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firma na Facebooku

Tandetne? Zupełnie naturalne. Taka specyfika FB.
Adam Kupiński

Adam Kupiński
www.butikdladzieci.p
l

Temat: Firma na Facebooku

Karolina Dulnik:
Tandetne? Zupełnie naturalne. Taka specyfika FB.
Może i tak, ale jak dla mnie to jest to takie sztuczne nabijanie sobie
ilośc lubiących, które nijak może nie mieć odbicia w rzeczywistości.
Takia tylko moja opinia.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firma na Facebooku

Sztuczne nabijanie to np. konkurs, w którym coś możesz (ale nie musisz) wygrać pod warunkiem, że zaprosisz na FP swoich znajomych. Taki konkurs często nie ma nic wspólnego z merytoryką albo biznesem danego FP.

Maciej raczej zrobił buzz. Jeśli tematyka Cię interesuje, możesz po prostu dostawać bieżące informacje wprost na swojego WALLa. Ale nie ma w tym poście żadnych abstrakcyjnych pokus i obietnic.
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: Firma na Facebooku

Piotr Krupa:
a jak docierasz do targetu korzystając z innych serwisów czy kanałów?

plus -logika fb czyli wiral, treści którymi Twój target chce się ze sobą dzielić
no i płatna reklama na fb gdzie możesz bardzo dokładnie określić kto ma ją widzieć

Przez NK, pozycjonowanie, linki sponsorowane jest dużo łatwiej dotrzeć do grupy docelowej. Uważasz, że nie? Owszem, na FB również można wykupić reklamę profilu, która będzie trafiała do konkretnej grupy, więc portal daje taką możliwość.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Firma na Facebooku

Adam Kupiński:
Maciej Granecki:
Jeśli ktoś chce wchodzić ze swoją firmą na Facebooka, to polecam ten poradnikowy fanpage:
http://www.facebook.com/pages/Twoja-firma-w-social-med...
takie trochę to tandetne, że trzeba koniecznie lubić to aby się czegoś dowiedzieć..

A dlaczego?
Niektórzy lubią i czują potrzebę dzielenia się informacją na prawo i lewo, inni oczekują jakiejś lojalności od osób, którym przekazują wiedzę. I to forum akurat jest prowadzone przez człowieka w tym drugim typie.

Następna dyskusja:

biuro idealne / firma idealna




Wyślij zaproszenie do