Krzysztof T.

Krzysztof T. Konsultant /
projektant
oprogramowania

Temat: Ecodriving

W zasadzie chciałem poruszyć szerszy temat: ekologia a kultura życia - czy raczej ekologia a szacunek dla innych.

Mianowicie problem jest następujący: ecodriving to m.in. unikanie gwałtownych (inni powiedzą: słusznych) przyśpieszeń. Jednym słowem eco-driver spod świateł ruszy powolutku i nie będzie mocno deptał gazu.

Tymczasem... kierowców jadący za nim szlak trafia, bo nie podzielają jego wiary, bo im się śpieszy, bo ważne spotkanie, bo są spóźnieni, bo po prostu lubią słyszeć jak im silnik zagra pod maską, etc.

Podobnie może wyglądać sprawa ekogazu - ktoś w swym ekologicznym zapędzie postawi sobie mini-fabrykę ekogazu (czyt. zwykły śmierdzący kompostownik z dodatkową aparaturą), tymczasem sąsiadom ten odór odbierze możliwość relaksu we własnych ogrodach.

Co sądzicie? Czy w imię tak rozumianej ekologii można uprzykrzać życie innym?Krzysztof T. edytował(a) ten post dnia 03.08.09 o godzinie 10:54
Anna Szałańska

Anna Szałańska Montażysta,
Telewizja Polska

Temat: Ecodriving

Nie wiem skąd bierze Pan swoją wiedzę na temat ekojazdy, ale posiadane przez Pana informacje są nieprawdziwe.
Wystarczy przeczytać zasady ekodrivingu, aby wiedzieć, że ecodriver spod świateł ruszy dynamicznie, aby skrócić czas ruszana czyli... skrócić okres, gdy samochód najwięcej pali. To logiczne prawda?
Gdy ruszamy chwilowe spalanie może sięgać 30 l./100 km (nie mówię o paleniu gumy).
A co do ruszania spod świateł, to co z tego, że kierowca ruszy dynamicznie, gdy zamula na żółtym i nie zauważa zmiany na zielone, a cała reszta czeka aż się obudzi. I przejadą dwa auta.
Poza tym, nie ma nic wspólnego eko jazda z mułem na lewym pasie (zwłaszcza w weekend), bo za 600 m skręca w lewo. Pomijam fakt, że prędkość dopuszczalna w mieście to 50 km/h, czyli muł jedzie zgodnie z prawem. Ja sobie radzę pasem środkowym lub prawym. Oczywiście też się denerwuję, że nie jedzie 80 jak ja, albo 60 jak ja, albo 100 jak ja w tym momencie. A on chce w tym momencie 50, bo np. ma komplet punktów.
Ale nawiązując dalej do tego co Pan napisał, JEDYNYM SŁUSZNYM MIEJSCEM do słuchania "jak silnik zagra pod maską" jest tor rallycrossowy czy jaki tam kto sobie chce, a nie ulice miasta.
I myślę, że z tym stwierdzeniem zgodzą się wszyscy.

Co do kompostowników, to się nie znam, ale na mojej klatce schodowej śmierdzi petami i trawą więc myślę, że kompostownik nie zrobiłby na mnie wrażenia.
Proponuje więcej luzu.
Pozdrawiam
Krzysztof T.

Krzysztof T. Konsultant /
projektant
oprogramowania

Temat: Ecodriving

Witam, witam,
Anna Jakimiec:
Nie wiem skąd bierze Pan swoją wiedzę na temat ekojazdy, ale posiadane przez Pana informacje są nieprawdziwe.
Wystarczy przeczytać zasady ekodrivingu, aby wiedzieć, że ecodriver spod świateł ruszy dynamicznie, aby skrócić czas ruszana czyli... skrócić okres, gdy samochód najwięcej pali. To logiczne prawda?

Nie - nie jest to logiczne. Jeśli ktoś Ci to wmówił, to Cię oszukał. Prawdę mówiąc nie łatwo odpowiedzieć na to pytanie, czy spali się mnie benzyny ruszając ostro, czy powoli. Aby to wyliczyć należałoby albo podejść teoretycznie (całka przy znanych charakterystykach pracy silnika - b. trudne), albo empirycznie - poprzez powtórzenie eksperymentu po 100x i porównanie, jakie ruszanie więcej benzyny w baku zostawiło.

Logiczne jest tylko jedno - jeśli ruszy się ostro, a potem się ostro hamuje, to marnuje się masę energii - a więc zużywa się więcej benzyny. To nie jest "eko", ale mniej denerwuje innych.

"Eko" - czyli minimalne spalanie jest wtedy, gdy nie trzeba używać hamulca - a to wymaga by się za bardzo nie rozpędzać.

Pozdrawiam

ps. jestem inżynierem ;-)
Andrzej M.

Andrzej M. Programista SQL/SAS

Temat: Ecodriving

wg tego co wyswietla komputer mojego samochodu Pan inz. nie ma racji :P
Przy szybkim ruszaniu -> wyzsze obroty -> wg wyswietlanych danych duzo wieksze chwilowe spalanie
Krzysztof T.

Krzysztof T. Konsultant /
projektant
oprogramowania

Temat: Ecodriving

Nie możesz po chwilowym spalaniu decydować o wartości całej całki - i jako mgr inż. to wiem :-)
Andrzej M.:
wg tego co wyswietla komputer mojego samochodu Pan inz. nie ma racji :P
Przy szybkim ruszaniu -> wyzsze obroty -> wg wyswietlanych danych duzo wieksze chwilowe spalanie

Dominik Recki

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

ecodriving




Wyślij zaproszenie do