konto usunięte
konto usunięte
Temat: notki prasowe
marzena z.:
Witam świat mediów - mam pytanie, dlaczego nie ma zainteresowania notkami prasowymi ? Jaki aktualnie jest najlepszy sposób zaintrygowania tematem ?
lobbing lobbing looooobbbbing :P
Łukasz J. Agencja PR Pan Pikto
Temat: notki prasowe
Sama notka nie zainteresuje dziennikarza. Trzeba ją połączyć z umiejętnościami dobrego PR-owca. W końcu on też jest lobbystą. Być może notka nie jest właściwa. Jeśli dysponuje Pani takową proszę ją do mnie przesłać na lukasz@panpikto.pl. Chętnie rzucę na nią okiem:)
Witold
F.
Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...
Temat: notki prasowe
marzena z.:
Witam świat mediów - mam pytanie, dlaczego nie ma zainteresowania notkami prasowymi ? Jaki aktualnie jest najlepszy sposób zaintrygowania tematem ?
Niby dlaczego nie ma?
Agnieszka S. GDDKiA
Temat: notki prasowe
W fali zalewajacych notek prasowych najważniejsze jest pierwsze zdanie. Jak nic nie mówi, przyznaje, że często nie czytam ciągu dalszegokonto usunięte
Temat: notki prasowe
zazwyczaj czytany jest początek i podpis autora,chyba że temat jest wyjątkowo pociągający, a czytelnik ma sporo wolnego czasu
Anna
Jędrzychowska
(Putek)
HR/Szkolenia/Rekruta
cje
Temat: notki prasowe
umiejętnie napisany lead - to moim zdaniem klucz.konto usunięte
Temat: notki prasowe
marzena z.:
Witam świat mediów - mam pytanie, dlaczego nie ma zainteresowania notkami prasowymi ? Jaki aktualnie jest najlepszy sposób zaintrygowania tematem ?
Bo ile można czytać notek, że Jednen z niekwestionowanyuch liderów rynku wprowadzając innowacyjne rozwiązanie technologiczne...
Zgadzam sie z przedmowcami - wazne jest opakowanie notki - tytuł i lead i cos co sprawi, ze chce sie przejsc przez poczatek.
Sylwia
Kozień-Zielińska
redaktor/redaktor
prowadzący, PISM, FU
KANG
Temat: notki prasowe
[author]Łukasz
Tomasz Wiaderek ....
Temat: notki prasowe
Oprócz tytułu, leadu i takich tam liczy się termin, kiedy daną notkę wysyłasz. Jeśli dziennikarz dostanie od Ciebie notkę o tym, o czym przeczytał choćby wczoraj - po prostu ją oleje. Tak łatwo nie powalisz go z nóg tym, że "ktoś tam, cos tam". Dzisiaj jest tego pełno, bo powstaje coraz więcej newsletterów, wortali itd. itp. Ileż to ja razy dostałem info o kamopanii, która skończyła się tydzień temu. Boże, kogo to obchodzi. Ludzie chcą czytać czy agencja x zdobędzie jutro budżet firmy y. Dziennikarstwo polega na sprawdzaniu informacji, których jeszcze nie ma w medialnym obiegu. To Ty jesteś osobą, która ma się dowiedzieć, sprawdzić, potwierdzić w co najmniej dwóch źródłach i posłać w eter.
Grzegorz
G.
Prezes Zarządu AB
Poolicz.pl | FyBy.pl
sp. z o.o.
Temat: notki prasowe
marzena z.:
Witam świat mediów - mam pytanie, dlaczego nie ma zainteresowania notkami prasowymi ? Jaki aktualnie jest najlepszy
sposób zaintrygowania tematem ?
Witam,
Najlepszą nauką "jak pisać", jest czytanie tych komunikatów, które miały okazje pojawić się w mediach (warto przeanalizować bliskie swojej branży). Poza tym półki uginają się od poradników, zaś w sieci można znaleźć wiele cennych uwag.
Z doświadczenia (krótkiego:), z punktu widzenia "wysyłającego" sprawdza się model:
1. zrobić coś pierwszy raz na świecie,
2. ciekawie to opisać,
3. mieć trochę szczęścia,
4. przeczytać swój komunikat w mediach,
5. a potem nie uciekać, tylko odpowiadać, być do dyspozycji, odbierać telefony i rzeczowo oraz krótko uzupełniać informacje;
W praktyce http://poolicz.pl/onas.php - w ramach autopromocji;)
...resztę uzupełnili fachowcy, którzy o tym decydują - nic dodać nic ująć...
Pozdrawiam serdecznie
konto usunięte
Temat: notki prasowe
Bo niestety, coraz więcej notek prasowych pisanych jest od 'szablonu'. Od pięciu lat czytam, redagauje i śledze notki prasowe od kilkunastu agencji PR'owych (z branży IT) i tylko nieliczni PR'owcy zadają sobie trud, aby dobrze przygotować taki materiał. Po trzeciej, piątej, siódmej, notce prasowej zdajesz sobie sprawę, że większość z tych ludzi nawet sama nie wie o czym pisze w tej notce.Może więc problemem takich notek jest fakt, że ludzie którzy je piszą tak na dobrą sprawę nie znają się na tym co opisują - przynajmniej jeśli chodzi o branże w której działam.
Druga sprawa, to przebarwianie notek prasowych przymiotnikami OH,Ah, po których autentycznie zaczyna mdlić, jak po wielkim, słodkim tiramisu.
Po dwóch latach straciłem już ochotę na redagowanie i poprawianie takich notek do stanu, w którym nadawałyby się do publikacji.Wojtek Kiełt edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 11:56
Podobne tematy
Następna dyskusja: