Dariusz
Dąbrowski
Szukasz inwestora?
Zadzwoń.
Temat: Dziennikarz pod ścianą ... czyli słowo nt. niezależności
Tomasz Wróblewski: "Dziennikarz sam siebie sprowadza do roli wyrobnika, a marketing zaczyna tworzyć charakter gazety - to jest moim zdaniem początek kryzysu."Wróblewski w wywiadzie dla Briefa opowiada o swojej wizycie w brytyjskim Times-ie. Polska firma, z którą tam był chciała zamieścić reklamy w magazynie. Gdy zapytano o możliwość zaistnienia na stronach redakcyjnych magazynu uzyskano odpowiedź: "To żaden problem. Wszystko jest wycenione. Jeżeli kupią Państwo pakiet reklam na całą stronę, dostaną tekst powiedzmy na tysiąc znaków. My wszystko zrobimy. (...) Jednego mogą być Państwo pewni: tekst przez nas przygotowany nie będzie krytyczny. Czego będzie dotyczyć, nie możemy powiedzieć - to już jest niezależność dziennikarstwa."
Times wyznacza standardy?