Temat: branża mediów za mała, czy co?

Nurtuje mnie taka sprawa. Zarejestrowałem się w GoldenLine raptem wczoraj i od razu coś mnie zaczęło uwierać...

Zastanawia mnie zawsze, dlaczego we wszelkich internetowych formularzach, a i tutaj, branża mediów jest wrzucona do jednego worka z marketingiem, reklamą i PR. O ile wypełniając internetową ankietę jakoś mi to nie przeszkadza, o tyle tu - zawodzi.
Przecież, co jak co, ale PR to dla dziennikarza, człowieka mediów, nie handlowca - przeciwny biegun, druga strona barykady...
Wiem, że IT da się połączyć z telekomunikacją, a bankowość z finansami i ubezpieczeniami.
Ale media i PR w jednej działce, to jak wspólna branża policjanci/złodzieje, albo jak tort czekoladowy z marynowanym śledziem.
Co o tym myślicie?
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Uwaga może i słuszna, ale trzeba zrozumieć władze GL.
Gdyby tworzyć kategorie bardzo specjalistyczne zrobiłoby się niezłe zamieszanie. A tak są jakieś ogólne branże.
Zawsze można zgłosić to szefom GL aby wprowadzic nieco bardziej szczegółowy podział albo jakieś drzewko w ramach jednej dużej są A B C.
Ponoć wkrótce rusza nowa odsłona GL wiec moze jest dobry moment na pewne usprawnienia.

konto usunięte

Temat: branża mediów za mała, czy co?

wszystko da sie zarowno uproscic jak i zagmatwac... moze podzial pracujacy/niepracujacy zadaowoli wiekszosc? :D
Agata B.

Agata B. produkcja video,
montaż,
postprodukcja

Temat: branża mediów za mała, czy co?

a może to dlatego, że niespełnieni dziennikarze często odchodzą do PR-u..
a może PR-owcy po kilku latach siedzenia przy biurku nabierają ochoty na reporterskie fikołki?
wrzucając PR i dziennikarstwo do jednego wora czują się bliżej siebie. No i od razu mają mniej kompleksów..
:)

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Agata B.:a może to dlatego, że niespełnieni dziennikarze często odchodzą do PR-u..
a może PR-owcy po kilku latach siedzenia przy biurku nabierają ochoty na reporterskie fikołki?
wrzucając PR i dziennikarstwo do jednego wora czują się bliżej siebie. No i od razu mają mniej kompleksów..
:)


Dobre :)
Chociaż znam przypadki spełnionych dziennikarzy, którzy przechodzą do PR. To rodzaj takiej wcześniejszej emerytury...
Wojciech R.

Wojciech R. mało istotne..

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Marek S.:Nurtuje mnie taka sprawa. ....
Ale media i PR w jednej działce, to jak wspólna branża policjanci/złodzieje, albo jak tort czekoladowy z marynowanym śledziem.
Co o tym myślicie?


Marek !!
czy to w końcu takie ważne? Znalazłeś siebie w tym wykazie to i wcisnąłeś odpowiedni klawisz... i wszystko. To kwestia pewnie wyłącznie statystyki, która i tak nie zmieni faktu kim naprawdę jesteś. Żle sie czujesz w tym towarzystwie? Bo nawiazujesz do różnicy "policjanci i złodzieje" .. powiem szczerze: ja wolałbym towarzystwo jakiegoś uczciwego złodzieja niż nierzadko skorumpowanego policjanta :-) Wyluzuuuj!

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Czasami zastanawiam się dlaczego dziennikarze nie lubią "PR'owców" - może dlatego, że piszemy za Was teksty i boicie się, że to się wyda hehehe

Na poważnie, chyba nie ma co się przejmować takim a nie innym zestawieniem w formularzu, to tylko formularz.

Serdecznie pozdrawiam!

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Artur Z.:Czasami zastanawiam się dlaczego dziennikarze nie lubią "PR'owców" - może dlatego, że piszemy za Was teksty i boicie się, że to się wyda hehehe

Na poważnie, chyba nie ma co się przejmować takim a nie innym zestawieniem w formularzu, to tylko formularz.

Serdecznie pozdrawiam!


Jeśli to był żart, to mało zabawny. Jeszcze nie widziałem tekstu napisanego przez PR-owca, który nadawałby się do publikacji. A pracuję w zawodzie od 95 roku. Może prześlij mi jakiś tekst, który napisałeś za dziennikarza. Rzuciłbym na to okiem.

pozdrawiam

PS. To nie prawda, że nie lubimy PR-owców. Niektórych darzę nawet sympatią i utrzymuję kontakty pozazawodowe. Twierdzę tylko, że to inny świat, inna branża, nie do pogodzenia z dziennikarską.

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Jeżeli uraziłem Cię Marku - przepraszam.
Może troszeczkę źle to napisałem, bo w zasadzie nie piszemy "za dziennikarzy", ale dla dziennikarzy.

Dobry PR-owiec powinien umieć napisać dobry tekst, tak żeby dziennikarz miał przy nim jak najmniej pracy - niestety, nie każdy z nas potrafi to zrobić.

Pozdrawiam!

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Nie ma sprawy
Marcin Kamiński

Marcin Kamiński Specjalista od filmu
oraz internetu.
Dziennikarz,
redakto...

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Marek S.: Jeszcze nie widziałem tekstu napisanego przez PR-owca, który nadawałby się do publikacji. A pracuję w zawodzie od 95 roku. Może prześlij mi jakiś tekst, który napisałeś za dziennikarza. Rzuciłbym na to okiem.

Nie, no nie przesadzajmy. Zdarzają się dobrze napisane teksty PR, aczkolwiek rzadko, a i te najlepsze trzeba odzierać przed publikacją z marketingowego bełkotu. Natomiast zupełnym przebojem są notorycznie przesyłane do mojej redakcji informacje pewnej szanowanej firmy - nie dość, że z błędami to jeszcze bez... polskich znaków. :/


Marcin Kamiński edytował(a) ten post dnia 12.12.06 o godzinie 15:22
Maciej Samcik

Maciej Samcik właściciel strony
www.subiektywnieofin
ansach.pl, w
latach...

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Bardzo dobrych PR-owców nie ma niestety zbyt wielu (może dziennikarzy też?, nie mogę wypowiadać się w sprawie własnej grupy zawodowej). Ale bardziej, niz jakość informacji prasowych (w końcu za to nam płacą, że umiemy pisać zrozumialej, niż reszta świata) uwieramnie ich częstotliwość. Gdybym miał czytać wszystkie, które codzinnie trafiają do mojej skrzynki, to bym nic innego nie robił. Okropny szum informacyjny. Zastanawiam się, czy w agencjach i firmach nie można sprofilować odbiorców na tych, którzy wykorzystują informacje często i na pozostałych? Przecież to widać na łamach pism kto robi z informacji prasowych użytek, a kto nie...
Pozdr, Maciek
Mariusz Kucharski

Mariusz Kucharski Public Relations
Professional

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Maciej S.:Bardzo dobrych PR-owców nie ma niestety zbyt wielu (może dziennikarzy też?, nie mogę wypowiadać się w sprawie własnej grupy zawodowej). Ale bardziej, niz jakość informacji prasowych (w końcu za to nam płacą, że umiemy pisać zrozumialej, niż reszta świata) uwieramnie ich częstotliwość. Gdybym miał czytać wszystkie, które codzinnie trafiają do mojej skrzynki, to bym nic innego nie robił. Okropny szum informacyjny. Zastanawiam się, czy w agencjach i firmach nie można sprofilować odbiorców na tych, którzy wykorzystują informacje często i na pozostałych? Przecież to widać na łamach pism kto robi z informacji prasowych użytek, a kto nie...
Pozdr, Maciek


zgadzam się w 100 procentach. maili od piarowców dostaję tyle, że już na pamięć znam nazwiska co najmniej kilkunastu - a nigdy ich nie widziałem, ani - w zdecydowanej większości - nie korzystałem z ich informacji. bo i po co reporterowi politycznemu program spektakli w jednym z warszawskich teatrów albo zapowiedź festiwalu barbie i kena w promenadzie - a takie dostaję ;)

konto usunięte

Temat: branża mediów za mała, czy co?

tekstu PR-owców nikt przecież nie publikuje w całości. Robiąc materiał, można zajrzeć do PR-owego tekstu i czasem wybrać parę ciekawych rzeczy. Ostatecznie (ale ostatecznie!) gdy brakuje czasu i nie ma możliwości szybkiego kontaktu z pożądanym rozmówcą można przekopiować wypowiedź. Wiadomo jednak, że PR-owiec pisze pod firmę, a dziennikarz pod czytelnika (względnie pod redakcję). Momentami w tekstach obu branży drogi się stykają. Ważne żeby korzystać z tych wspólnych treści. (truizm - wiem).

A co do forum - wrzucenie obu branż do jednego worka jest w tym wypadku bardziej na rękę PRowcom. Zawsze mogą w ten sposób podchwycić lub zacieśnić kontakt z dziennikarzami. Może ktoś ma inne zdanie na ten temat?

PS. jestem po raz pierwszy na tym forum. witam wszystkich

konto usunięte

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Tomku,
PR-owiec wcale nie potrzebuje tego forum, by zacieśnić - jak piszesz - z dziennikarzami kontakt. Jesli zajmuje się określoną tematyką, to ma rozpoznane media i piszących na ten temat autorów. I to im wysyła informacje.

Pracowałam po jednej i po drugiej stronie "barykady". Są dziennikarze spisujący z gotowców przesyłanych przez komórki PR, są i PR-owcy mylący reklamę i marketing z PR. Ale nie można uogólniać. Dobry dziennikarz i dobry PR-owiec potrafią patrzeć z dystansem na opisywane przez siebie sprawy. Szanujący dziennikarza PR-owiec pisze z myślą o dłuższej perspektywie. Nie ma więc mowy o kłamaniu, lukrowaniu, ale jest próba poszerzenia wiedzy dziennikarza, systematycznego utrzymywania kontaktu, by lepiej rozumiał, co się dzieje w firmie, branży i otoczeniu. Jak się ukaże tekst, to OK. Dobrzy dziennikarze często przed napisaniem tekstu dzwonią do PR-owca lub firmy, by zadać dodatkowe pytania lub sprawdzić jakiś kontekst przesłanej informacji.
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Kilka dni temu dostałam info plus zaproszenie na wydarzenie od PRowca właśnie drogą forumową.
Parę dni później przyszło do redakcji już na pocztę służbową. To tak a propos zaciśniania kontaktów:)
PR i dziennikarstwo to dwie różne strony barykady indeed. Dwa różne zajęcia sprzeczne ze sobą z założenia. Co do pracy, współpracy raczej, to chyba wzajemnie mamy sobie pomagać, a nie uprzykrzać życie. A nie ma nic gorszego niż nadgorliwy PRowiec, który przed wysłaniem info dzwoni z informacją, że wysyła, po wysłaniu dzwoni, żeby potwierdzić, że wysłał, a następnego dnia dzwoni i pyta, czy sie przydało, a może jeszcze się przyda:)


Aneta Zadroga edytował(a) ten post dnia 11.03.07 o godzinie 13:03
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Niektórzy dziennikarze wykazują zastanawiającą awersję do wszelkich wieści, jakie docierają do nich spoza ich własnych - wyznaczonych sobie - obszarów. Nie chodzi tylko o PR ale o wszelkie formy informacji.

Stałym fragmentem gry są takie sytuacje, że gazety radio i TV zachłystują się tą samą informacją powielaną pomiędzy sobą i na tę samą nutę, a jednocześnie o tym samym temacie w sieciach pojawiają sie teksty, ukazujące to samo zjawisko, lecz z innego punktu widzenia, a nawet z wieloma szczegółami, jakich w tych "powielarniach" nie uświadczy. Nikt jednak tego "nie zauważa"...tak jakby.
Ciekawe zjawisko:)

Bywa jeszcze ciekawsze, co już jest mniej zabawne, że sięgają niektórzy do owych mało dostępnych tekstów i bez żadnych oporów wysysają z nich fragmenty, które potem - czasem żywcem przeniesione i wklejone - przekazują jako własne.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Mili Państwo, ależ czemu szukamy jakiegoś rozróżnienia i owej "barykady" między dziennikarzami a PR?
Czytam i jestem bardzo zaskocozny, bo być może zbyt idealistycznie, ale jednak jestem przekonany, że jest jak najbardziej słuszna symbioza i współpraca. My, firmy, PR'owcy, dostarczamy informacji, które dziennikarze następnie przekazują swoim czytelnikom. Fakt, zdarzają się ludzie, którzy piszą bełkotliwe teksty reklamowe miast solidnej informacji, ale też i zdarzają się dziennikarze, którzy tworzą sztukę dla sztuki, popisując się swoim rzekomo sprawnym piórem.

Wysyłajac do mediów news mam przekonanie, że treść stricte reklamowa nie znajdzie zainteresowania dziennikarza, dlatego staram się dodać do niej wyniki badań, sugestie firm współpracujących, ciekawe i innowacyjne fakty rynkowe - wierząc, że to w istocie może stać się obiektem zainteresowania.

Peace :)


ps. Jeszcze w temacie "newsa bez polskich znaków". Informacje, jakie wysyłamy zazwyczają mają kilka formatów, bo i w różnych formatach się je wykorzystuje - jeden z formatów to txt bez polskich znaków i myślę, że to kwestia ustalenia zasad współpracy.

konto usunięte

Temat: branża mediów za mała, czy co?

Ależ współpraca jak najbardziej:) Są kiepscy PRowcy i kiepscy dziennikarze. A więc uczyć się, uczyć, na błędach również, i swoich i tych z drugiej strony (nie uzyję słowa barykady tym razem:)

konto usunięte

Temat: branża mediów za mała, czy co?

A ja uwielbiam PRowcow oraz ich informacje. Oczywiscie wykorzystuje moze co setna i to zazwyczaj nie w tym kontekscie, w jakim by pewnie chcieli, ale i tak zastanawiam sie, dlaczego niektorzy nie wykorzystuja swojego potencjalu w pelni i nie zasypuja redakcji codziennie nowymi propozycjami tematow. Przeciez dziennikarz pisze teksty niejako przy okazji ciaglego zamartwiania sie o to, o czym by tu znowu napisac... Pozdrowienia dla wszystkich zapracowanych z obu stron barykady:)

Następna dyskusja:

Co z tym Edmundem Klichem? ...




Wyślij zaproszenie do