Rafał S.

Rafał S. Redaktor naczelny
DZIENNIK LEŚNY

Temat: Rekama na portalu internetowym.

W jaki sposób zdobywamy klientów? Czy warto korzystać z usług agencji reklamowych i na jakich zasadach?
Podzielcie się swoimi doświadczeniami.
Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Wiedzy tajemnej się nie zdradza;)ale...
Reklamodawców zainteresuje przede wszystkim to kim są czytelnicy Twojego portalu, ile unikalnych wejść ma średnio Twój portal i na ile jest atrakcyjny wizualnie i merytorycznie. Ważna jest też cena.
Jak do nich dotrzeć? Ja zastanowiłabym się kto chciałby trafić ze swoją ofertą do moich czytelników i zaproponowałabym współpracę, ale nie tylko w formie płatnej reklamy. Warto rozszerzyć formę współpracy chociażby o aspekty PR`owe.

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Mnie zastanawia jak dobierać reklamodawców do portalu, w którym target klientów, ma, mówiąc kolokwialnie, w lekkim poważaniu reklamy ;]

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

nikt jeszcze nic lepszego nie wymyślił, niż wydzwanianie do firm z danej branży. wyniki są różne, ale zawsze wprost proporcjonalne do liczby wykonanych telefonów.
Joanna W.

Joanna W. sama sobie sterem,
żeglarzem, okrętem

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Dobry wieczór wszystkim, odzywam się po raz pierwszy ;)

Co do reklam - z doświadczenia jeśli nie jest się graczem z pierwszej ligi, nie warto nawiązywać współpracy z sieciami reklamowymi. Kilka razy więcej kasy przynosił co miesiąc wujek Google.
Zgadzam się z przedmówcą, że wytypowanie potencjalnych reklamodawców oraz bezpośredni kontakt telefoniczny to rozwiązanie najlepsze.

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Joanna Witek:
Kilka razy więcej kasy przynosił co miesiąc wujek Google.
masz na myśli reklamy kontekstowe?
Joanna W.

Joanna W. sama sobie sterem,
żeglarzem, okrętem

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Marcin W.:
Joanna Witek:
Kilka razy więcej kasy przynosił co miesiąc wujek Google.
masz na myśli reklamy kontekstowe?

tak

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Joanna Witek:
Marcin W.:
Joanna Witek:
Kilka razy więcej kasy przynosił co miesiąc wujek Google.
masz na myśli reklamy kontekstowe?

tak
na jakie realne zyski można liczyć ?
Joanna W.

Joanna W. sama sobie sterem,
żeglarzem, okrętem

Temat: Rekama na portalu internetowym.

przy odsłonach rzędu 600-700 tys. miesięcznie ok. 400 dolarów, reklamy o tematyce średniopłatnej ;)

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Joanna Witek:
Dobry wieczór wszystkim, odzywam się po raz pierwszy ;)

Co do reklam - z doświadczenia jeśli nie jest się graczem z pierwszej ligi, nie warto nawiązywać współpracy z sieciami reklamowymi. Kilka razy więcej kasy przynosił co miesiąc wujek Google.
Zgadzam się z przedmówcą, że wytypowanie potencjalnych reklamodawców oraz bezpośredni kontakt telefoniczny to rozwiązanie najlepsze.

Czyli telemarketing, należy się jednak zastanowić czy taki telemarketing nie zniechęci do nas klientów...
Rafał S.

Rafał S. Redaktor naczelny
DZIENNIK LEŚNY

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Koszty utrzymania dużego profesjonalnego portalu są o wiele wyższe niż te 300-400 dolarów miesięcznie. Wujek Google nie wystarczy.
Znane są Wam inne niż reklama formy generowania dochodów przez portale internetowe?
Rafał S.

Rafał S. Redaktor naczelny
DZIENNIK LEŚNY

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Widzę, że temat zamarł-może uda się go pobudzić odrobinę.
Artykuły sponsorowane-macie doświadczenia z czymś takim ;)
Magdalena G.

Magdalena G. eCommerce,
marketing, lider
zespołu

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Mi się zdażyło. Osobiście jestem sceptyczna do tej formy, chyba że przekaz zawarty w treści jest zgodny z zainteresowaniem czytelnika i nie wprowadza się czytelnika w błą tylko wyraźnie zaznacza, że artykuł jest sponsorowany.

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Paweł Mazur:
Mnie zastanawia jak dobierać reklamodawców do portalu, w którym target klientów, ma, mówiąc kolokwialnie, w lekkim poważaniu reklamy ;]


uwielbiam taki target ;-) myślę że jakimś pomysłem jest nawiązanie współpracy z firmami, które w swoich kreacjach reklamowych wyszły poza stereotyp, obliczalność i absolutną poprawność, które mają dystans do siebie, a co za tym idzie dużą świadomość siły własnej marki. Nasze społeczeństwo być może jeszcze nie jest gotowe na przyjęcie reklamy która trochę gorszy, dotyka nie fajnych tematów i budowana jest na sarkazmie, ironii - było kilka takich, które szybko były zdjęte z anteny oplute przez m.berety i inne grupy, nie doczekawszy się swojego żywota w internecie ani prasie. Coś fajnego z jajem na pewno przyciągnie uwagę.

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Coś fajnego z jajem okazuje się być trudnym do zgryzienia kokosem. Mentalnie, jako społeczeństwo, ciągniemy się, niestety, w ogonie Zachodniej Europy (poza wyjątkami, rzecz jasna...)
Agnieszka Zakrzewska:
Paweł Mazur:
Mnie zastanawia jak dobierać reklamodawców do portalu, w
> > którym target klientów, ma, mówiąc kolokwialnie, w lekkim
poważaniu reklamy ;]


uwielbiam taki target ;-) myślę że jakimś pomysłem jest nawiązanie współpracy z firmami, które w swoich kreacjach reklamowych wyszły poza stereotyp, obliczalność i absolutną poprawność, które mają dystans do siebie, a co za tym idzie dużą świadomość siły własnej marki. Nasze społeczeństwo być może jeszcze nie jest gotowe na przyjęcie reklamy która trochę gorszy, dotyka nie fajnych tematów i budowana jest na sarkazmie, ironii - było kilka takich, które szybko były zdjęte z anteny oplute przez m.berety i inne grupy, nie doczekawszy się swojego żywota w internecie ani prasie. Coś fajnego z jajem na pewno przyciągnie uwagę.

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Artykuł sponosrowany, plus do tego niestatndardowa forma reklamy i np ankieta na temat produktu lub zachowań konsumentów daje fajna propozycje klientom.

Do wujka google dodał bym jakąś sieć agnecyjna plus program afiliacyjny i kilku klientów indywidulanych i po mału serwis się zwraca

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

pani Agnieszko, ja nie mówię ogólnie o młodych ludziach, do których (z nieznanych mi bliżej przyczyn) trafiają reklamy heyah, plusa itd (a więc moim zdaniem liderów jeśli chodzi o nowoczesne reklamy "nie-proszkowe", jak ja to nazywam). Natomiast jestem się w stanie założyć, że są portale, serwisy w przypadku których reklamy nie mają racji bytu, po prostu;]

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Google to jakieś 1-1,5 $ za 1000 odsłon. Z kontekstowych polecam system SmartContex i Adkonteks, forma reklamowa z podkreślonym słowem kluczowym w tekście. Reklama praktycznie niewidoczna a skuteczna Do tego jest kilka sieci afilacyjnych. Niemiecki Zanox, szwedzki Trade doubler czy krajowe Novem i Afilo. Z finansowych system partnerski bankier.pl, tu prowizja od jednego wniosku może być z trzema zerami.
Jak już koledzy wspomnieli wszystko zależy od tematyki strony i targetu. Stronki o wszystkim są raczej w gorszej pozycji.

konto usunięte

Temat: Rekama na portalu internetowym.

Posiadam kilka portali miejskich na Śląsku. Np. http://swce.pl i http://blizejchorzowa.pl

Rozpoczęliśmy niedawno marketing reklam wśród lokalnych firm. generalnie uważam że Google i programy afiliacyjne nie utrzymają żadnego portalu, mówię nie utrzymają, gdyż koszt prowadzenia profesjonalnego portalu nie jest mały. To wynagrodzenie redaktora, ew. wynagrodzenie handlowca, koszty własne - materiały reklamowe i nasz czas który jest też dużym kosztem. Klucz do dobrego marketingu i zwrotu z reklam leży w pomyśle na relację z lokalnym klientem. Dużo lepiej sprawdza się to w mniejszych społecznościach ( miasta do 50 tyś mieszkańców) bo tam się ludzie znają i chcą się pokazywać także z biznesem. Także osobiste wizyty, nawiązywanie przyjacielskich relacji a także edukacja - to bardzo ważne czynniki. Klientów trzeba edukować, bo mimo iż reklama internetowa powinna być już ogólnie znana, to 80% klientów nadal nie zna jej możliwości i nie wierzy w jej skuteczność.

W dużych aglomeracjach - takich jak np Katowice, marketing reklam wśród lokalnych firm nie ma sensu. Zdecydowana większość użytkowników portali w metropoliach to wejścia z wyszukiwarek. Lojalności tam nie ma żadnej.



Wyślij zaproszenie do