Temat: Rekama na portalu internetowym.
Posiadam kilka portali miejskich na Śląsku. Np.
http://swce.pl i
http://blizejchorzowa.pl
Rozpoczęliśmy niedawno marketing reklam wśród lokalnych firm. generalnie uważam że Google i programy afiliacyjne nie utrzymają żadnego portalu, mówię nie utrzymają, gdyż koszt prowadzenia profesjonalnego portalu nie jest mały. To wynagrodzenie redaktora, ew. wynagrodzenie handlowca, koszty własne - materiały reklamowe i nasz czas który jest też dużym kosztem. Klucz do dobrego marketingu i zwrotu z reklam leży w pomyśle na relację z lokalnym klientem. Dużo lepiej sprawdza się to w mniejszych społecznościach ( miasta do 50 tyś mieszkańców) bo tam się ludzie znają i chcą się pokazywać także z biznesem. Także osobiste wizyty, nawiązywanie przyjacielskich relacji a także edukacja - to bardzo ważne czynniki. Klientów trzeba edukować, bo mimo iż reklama internetowa powinna być już ogólnie znana, to 80% klientów nadal nie zna jej możliwości i nie wierzy w jej skuteczność.
W dużych aglomeracjach - takich jak np Katowice, marketing reklam wśród lokalnych firm nie ma sensu. Zdecydowana większość użytkowników portali w metropoliach to wejścia z wyszukiwarek. Lojalności tam nie ma żadnej.