Temat: BLOG: czy warto go zakładać?
W obecnych czasach "wartościowe treści z każdej dziedziny się obronią" nie jest wg mnie dobrym stwierdzeniem. Owszem, jakość jest najważniejsza, ale dziś nie brakuje serwisów, w tym blogów, wysokiej jakości. Trzeba jeszcze umieć się przebić. Do tego potrzebne są umiejętności nie dziennikarza/blogera, ale speca od SEO/SEM. W internecie trzeba umiejętnie budować autorytet domeny, mówić językiem social mediów, a przede wszystkim być wytrwałym i cierpliwym, bo pierwsze efekty pracy mogą nadejść - i często tak jest - nie wcześniej niż po paru miesiącach.
Jaka tematyka blogów jest dziś najbardziej pożądana? Gdybyśmy znali odpowiedź na to pytanie, pewnie każdy miałby już bloga. ;-) Mogę natomiast przekazać zasadę, którą warto kierować się w pracy blogera czy dziennikarza: ludzie chcą czytać o ludziach. Zainteresowaniem cieszy się więc przykładowo to, co dotyczy osób znanych, takich jak artyści czy politycy. Z drugiej strony warto pisać o problemach (tak, problemach) zwyczajnych ludzi - o rzeczach, które mogą dotknąć większą grupę Polaków.
Co do samych tekstów, czytelnicy chętniej zapoznają się z tekstami typu human story. Gdy połączyć to z tematyką, która głównie interesuje ludzi, czyli pieniędzmi, problemami ze służbą zdrowia czy urzędami, informacjami dotyczącymi dzieci, polityki, czy emerytur i rent, wtedy mamy ciekawy artykuł, który ma szansę się "przebić" - pod warunkiem, że zadbamy również o jego promocję.
Ostatnia porada: warsztat. Ciekawy początek, budowanie napięcia, cytaty, dobre zakończenie - to elementy, które muszą być odpowiednio dopracowane. Plus: nieprzekombinowane leady, ciekawe zdjęcia i jeszcze ciekawsze podpisy.
Życzę powodzenia!
GK