Bartłomiej
Machnik
Doktor z zakresu
nauk społecznych.
#Social media
#wizerun...
Temat: Kwestia zarządzania informacją przez dziennikarzy/media
Witam,Chciałbym podyskutować o kwestii zarządzania konkretną informacją przez dziennikarza, który ma za zadanie stworzyć reportaż.
Czy umiecie podać konkretny przykład, kiedy informacja została delikatnie mówiąc trochę nagięta w odpowiednim kierunku (mam tutaj na myśli oczywiście sympatie polityczno-społeczne).
Dla zobrazowania mojego pytania podam swój przykład:
Pamiętacie zapewne manifestacje ws. ACTA, które przeszły przez całą Polskę. W jednym z wieczornych wydań faktów bodaj redaktor Skórzyński stworzył reportaż, gdzie głównym przesłaniem było to, iż manifestującymi są kibole (ci sami, którzy byli obecni na Marszu Niepodległości), a wtóruje im oczywiście PiS, ich popierając (kwestia poparcia przez JK manifestujących).
Reasumując z reportażu jawił się obraz rozwścieczonych kibolów, dla których ACTA nie jest ważna, tylko rozróba. Oczywiście było to olbrzymie nadużycie ze strony autora reportażu, który w sposób ewidentny chciał narzucić określony tok myślenia.
Oczywiście tutaj również nasuwają się kwestie etyczne, czy jest to zgodne z etyką mediów? Czy media dla uatrakcyjnienia informacji mogą poświęcić etykę? Czy takie coś w ogóle obowiązuje?
Jakie jeszcze możecie podać przykłady z "polskiego podwórka"?
Zapraszam do dyskusji.